کد خبر: ۱۰۵۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - 15 June 2017
به‌خاطر مقاومت و پایداری ملت و رهبری بر اصولی که انقلاب بر آن پایه‌گذاری شده، در عرصه جهانی و منطقه توانستیم جایگاه و اقتدار ویژه‌ای داشته باشیم.
 روزنامه جام جم در گفت‌وگویی با کارشناسان، نوشت: به‌خاطر مقاومت و پایداری ملت و رهبری بر اصولی که انقلاب بر آن پایه‌گذاری شده، در عرصه جهانی و منطقه توانستیم جایگاه و اقتدار ویژه‌ای داشته باشیم.

در گزیده ای از این مطلب می خوانیم: تحولات منطقه در سال‌های اخیر، روند پرسرعتی پیدا کرده و عملا تقابل میان جبهه مقاومت و محور ضد مقاومت با رهبری آمریکا شدت گرفته است.

تهران از ابتدای بحران سوریه تاکنون همواره بر حمایت از دولت بشار اسد به‌عنوان دولت قانونی سوریه تاکید و اعلام کرده است که هر گونه تصمیم‌گیری در مورد آینده سوریه به‌عهده مردم این کشور است.

روسیه نیز در سال‌های اخیر به محور مقاومت پیوسته و در کنار ایران، سوریه، عراق و حزب‌الله لبنان، ائتلافی شکل گرفته که توانسته تاثیرگذاری خود را در تحولات منطقه بیش از گذشته نشان دهد و این روزها شاهد اخبار خوشی از پیروزی‌های مقاومت در منطقه هستیم.

این پیروزی‌ها را می‌توان ثمره اعتماد نکردن به دشمن و کوتاه‌ نیامدن در مقابل آن دانست و این همان مطلبی است که رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیرشان در جمع کارگزاران نظام به آن اشاره کردند.

ایشان تأکید کردند: وقتی دشمن با وقاحت در مقابل شما ایستاده است، هر نوع کوتاهی شما را حمل بر ضعف و ناچاری می‌کند و گستاخ تر می‌شود، بنابراین باید کاملاً مراقب بود.

**پافشاری بر مواضع، سایه جنگ را دور کرد
دکتر حمیدرضا مقدم‌فر، کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با جام‌جم به مصادیق و ثمرات ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمنان اشاره کرد و افزود: در مقاطع مختلفی از جمله دفاع مقدس و مباحث دفاعی، ایستادگی ما موجب دستیابی به منافع عینی در کشور و دور شدن سایه جنگ شد.

این کارشناس ادامه داد: در دوران دفاع مقدس ایستادیم و به‌دلیل همان ایستادگی، حدود 30 سال است که شاهد جنگی در کشور نیستیم و به‌رغم این‌که کشورهای بسیاری درگیر جنگ هستند، ایران امن‌ترین کشور دنیاست.

مقدم‌فر به پیروزی‌های محور مقاومت در منطقه اشاره کرد و ادامه داد: این پیروزی‌ها ناشی از مقاومت و پافشاری ما بر مواضع خودمان بود و در اینجا باید به این نکته هم اشاره شود که اگر در مقابل داعش در سوریه و عراق ایستادگی نمی‌کردیم، امروز ایران وضعیت دیگری داشت، بنابراین مقاومت ما سایه جنگ را از ایران دور کرد و نه موضوعات دیگر.

**سیری‌ناپذیری قدرت‌های سلطه‌گر
حسین سبحانی‌نیا، نماینده پیشین مجلس اظهار کرد: واقعیت این است که قدرت‌های سلطه‌گر سیری‌ناپذیر هستند و تجربه تاریخی کشور نشان داده که آنان به دنبال اهداف خود در کشور، دنیا و خاورمیانه و چپاول ملل هستند.

سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با جام‌جم با بیان این‌که جمهوری اسلامی با تکیه بر استقلال و حرکت در چارچوب اصول خود تا امروز به راه خود ادامه داده، گفت: به‌خاطر مقاومت و پایداری ملت و رهبری بر اصولی که انقلاب بر آن پایه‌گذاری شده در عرصه جهانی و منطقه توانستیم جایگاه و اقتدار ویژه‌ای داشته باشیم.

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به موضع ایران در بحث سوریه و عراق افزود: با مقاومت و پایداری ایران شاهدیم که بساط جریان‌های فتنه گر همچون داعش و عناصر افراطی وهابی و سلفی در حال برچیده شدن است.

*منبع: روزنامه جام جم، 1396.3.25
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: