کد خبر: ۱۰۵۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - 15 June 2017
برخی افراد نیز پیش از دولت تدبیر و امید به دنبال خانه نشین کردن بانوان بودند. برخلاف برخی که خواستار جدا شدن غیر معقول زنان و مردان هستند، دکتر حسن روحانی و حامیان او به دنبال داشتن زنان و مردانی با سهم مساوی در اجتماع هستند.
 روزنامه آرمان در گفت وگویی با سهیلا جلودارزاده نماینده مجلس نوشت: برخی افراد نیز پیش از دولت تدبیر و امید به دنبال خانه نشین کردن بانوان بودند. برخلاف برخی که خواستار جدا شدن غیر معقول زنان و مردان هستند، دکتر حسن روحانی و حامیان او به دنبال داشتن زنان و مردانی با سهم مساوی در اجتماع هستند.

در گزیده ای از این گفت وگو می خوانیم: انتخابات ریاست‌جمهوری که با پیروزی حسن روحانی به پایان رسید نمایندگان را بیشتر از قبل برای ارتباط با دولت به تکاپو انداخت. در همین حال و هوا بود که حمله تروریست‌ها به مجلس اتفاق افتاد و باعث شد این روزهای نمایندگان مجلس، دشوارترین روزهای مجلس دهم نام بگیرد.

** انتخابات هیات رئیسه مجلس که برگزار شد، مجلس آماده شروع برنامه‌ها و اقدامات عادی خود بود که حادثه حمله تروریستی رخ داد. آیا مجلس به حالت عادی خود بازگشته است؟
دستور کار مجلس آغاز شده، رسیدگی به طرح‌ها و لوایح ارسالی در پیش گرفته شده و کار ارسال برنامه به دولت هم صورت گرفته است، بنابراین مجلس کارهای عادی خود را از سر گرفته است و باید بحث نظارت بر اجرای برنامه را شروع کنیم. چرا که بسیاری از مسائل باید در بعد نظارتی از همان ابتدا آغاز شود که مصوبات مجلس به تعویق نیفتد. 

** رابطه دولت با مجلس امر بسیار مهمی تلقی می‌شود، به خصوص اینکه در آستانه معرفی کابینه دوازدهم به دولت قرار داریم. ارزیابی شما از این موضوع چیست؟
انتخاب وزرا در اختیار رئیس‌جمهور است و باید افرادی انتخاب شوند که توانایی انجام وظایف خود را داشته باشند. در حال حاضر از دید من که نماینده مجلس هستم، آنچه را که رئیس‌جمهور بهتر است انجام دهد، مشورت گیری با افراد باتجربه مجلس است. 

** یکی از انتظاراتی که حامیان آقای روحانی از او دارند مربوط به بحث چابک‌سازی و جوانگرایی در کابینه دولت دوازدهم است که او بتواند برنامه‌های خود را با سرعت بیشتری پیگیری کند. نظر شما در خصوص بحث جوانگرایی هیات وزیران، به عنوان نماینده مردم چیست؟
بحث تجربه بسیار مهم است و باید به خوبی به آن توجه شود. به عقیده من جوانان باید در دایره آموزش و تجربه قرار بگیرند و در کنار افرادی که آزموده شده‌اند فعالیت داشته باشند تا به سطحی از تسلط و تجربه برسند که در آینده مسئولیت‌های مهم‌تری را ایفا کنند. جوانان در کنار وزرای کارآمد و باتجربه قرار بگیرند تا پخته‌تر شوند.

** یکی از مطالباتی که جامعه از روحانی دارد، بحث حضور زنان در کابینه دولت دوازدهم است و اینکه شایسته‌سالاری حرف نخست را در انتخاب و چینش وزیران داشته باشد. شما به عنوان یکی از نمایندگان مردم، تا چه اندازه بر اجرای این مطالبه ملت تاکید دارید؟
من به عنوان یک نماینده مجلس و فعال حوزه زنان و باتوجه به مطالبات مردم، حضور بانوان در کابینه آقای روحانی را لازم می‌دانم. باید اختلاف فاحش حضور زنان با مردان در مدیریت‌ها به اختلافی با شیب ملایم برسد و اگر بانویی توانایی ارتقا و خدمت بیشتر را در جامعه دارد به صرف زن بودن نباید در حاشیه قرار بگیرد. 

** دولت یازدهم باتوجه به مشکلات فراوانی که پیش‌روی خود داشت، سهمی را برای بانوان در نظر گرفت و موفق شد به زنان اهمیت بیشتری بدهد.
دکتر روحانی در دولت یازدهم کارهای مهمی انجام داد و برخی مسائل که به تابو شبیه شده بود را توانست از سر راه بردارد و انتظار می‌رود در دولت دوازدهم هم با انتخاب وزرای زن، توجه ویژه دولت به زنان را نشان دهد. برخی افراد نیز پیش از دولت تدبیر و امید به دنبال خانه نشین کردن بانوان بودند. برخلاف برخی که خواستار جدا شدن غیر معقول زنان و مردان هستند، دکتر حسن روحانی و حامیان او به دنبال داشتن زنان و مردانی با سهم مساوی در اجتماع هستند، زیرا دین مبین اسلام نیز جایگاه اجتماعی مساوی برای این دو قائل است.

*منبع: روزنامه آرمان، 1396.3.25
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: