کد خبر: ۱۰۵۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - 15 June 2017
وزیر ارتباطات ایران در دیدار همتای هندی خود، بر همکاری‌های دو جانبه و بستر سازی لازم در حوزه فناوری اطلاعات، تاکید کرد.
 وزیر ارتباطات ایران در دیدار همتای هندی خود، بر همکاری‌های دو جانبه و بستر سازی لازم در حوزه فناوری اطلاعات، تاکید کرد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات روز چهارشنبه گزارش کرد، دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که برای شرکت در اجلاس تخصصی اتحادیه جهانی مخابرات در ژنو به سر می‌برد با «مانوح سینها» وزیر ارتباطات کشور هند دیدار و گفت وگو کرد.
دکتر واعظی در این دیدار با اشاره به فرهنگ و تمدن مشترک میان 2 کشور و پیشینه روابط ، سیاست جمهوری اسلامی ایران را توسعه همکاری‌های 2 جانبه با این کشور اعلام کرد.

وی به فضای مثبت موجود میان 2 کشور اشاره و بر ادامه این همکاری‌ها، بستر سازی لازم در حوزه فناوری اطلاعات و ارایه طرح‌های قابل توجه در حوزه دیتا و اینترنت تاکید کرد.
در این دیدار دکتر واعظی باتوجه به وجوه مشترک، بین دو کشور و توانمندی های بالقوه و بالفعل در زمینه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات، با وزیر ارتباطات هند توافق کردند که بر مبنای یادداشت تفاهم همکاری موجود، همکاری‌های خود را در زمینه‌های مختلف توسعه دهند.

همچنین همکاری در توسعه فناوری، استفاده از تجارب مشترک برای ارتباطات روستایی، فعال کردن یادداشت تفاهم و ایجاد کارگروه مشترک و همکاری در سازمان‌های بین‌المللی، تعدادی از زمینه‌های فعالیت مورد توافق دو طرف در این دیدار بود.
همچنین دو طرف بر تبادل تجارب در مورد سیاست‌های توسعه ارتباطات زیرساخت، انتشار تمبر مشترک، تسهیل همکاری‌های میان بخش خصوصی دو کشور و ارایه ظرفیت ترانزیت پهنای باند ایران به هند تاکید کردند.

در ادامه این دیدار به منظور تحقق موارد یاد شده توافق شد بطور ادواری جلساتی با حضور وزیران مسئول و سایر مقامات ذیربط تشکیل و برحسن اجرای تفاهمات بعمل آمده نظارت کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: