کد خبر: ۱۰۱۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۴ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 29 April 2017
تفاهم‌نامه همکاری میان ایران و کره‌جنوبی در حوزه صنعت برق در راستای کمک‌های فنی طرف کره‌ای برای جمع‌آوری، تصفیه و استفاده مجدد گاز SFX انجام شد.
تفاهم‌نامه همکاری میان ایران و کره‌جنوبی در حوزه صنعت برق در راستای کمک‌های فنی طرف کره‌ای برای جمع‌آوری، تصفیه و استفاده مجدد گاز SFX انجام شد.

به گزارش فارس، در این مراسم آرش کردی مدیرعامل توانیر با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه در 2 محور CBM و ESS میان این شرکت و شرکت کپکو کره جنوبی امضاء شد، گفت: تفاهم‌نامه نخست در حوزه CBM به کمک فنی طرف کره‌ای پروژه جمع‌آوری، تصفیه و استفاده مجدد گاز SFX در ایران اجرایی خواهد شد.

کردی با تاکید بر اینکه گاز SFX در صنعت برق به عنوان یک ماده عایقی در تجهیزات فشارقوی و در سطح ولتاژ بالا کاربرد بسیاری دارد، خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از این گاز در صنعت برق دنیا تحت پروتکل‌های بین‌المللی انجام می‌شود و در حال حاضر طرف کره‌ای فناوری تصفیه و استفاده مجدد از این نیرو را در اختیار ایران قرار خواهد داد.

کردی با اشاره به اینکه براساس این تفاهم نامه دستگاه‌های مربوط به تصفیه گاز SFX از کره جنوبی وارد و در نقاط مختلف ایران نصب خواهد شد، افزود: براساس این تفاهم‌نامه، صنعت برق بدون هزینه نسبت به استفاده از این فناوری در داخل کشور و زمینه‌سازی برای انتقال فناوری آن قدم بزرگی بر خواهد داشت، بنابراین در قالب تفاهم‌نامه دوم نیز شرکت کپکو کره‌جنوبی به سیستم‌های ذخیره‌ساز انرژی به صورت پایلوت در ایران اقدام خواهد کرد.

به گفته وی، این پروژه که به صورت پایلوت انجام خواهد شد می‌تواند در ساختمان‌های بلندمرتبه و بیمارستان‌ها نصب و اجرا شود.

کردی تاکید کرد: با راه‌اندازی این سیستم‌ها می‌توان در مواقع حساس و ضروری برق ساختمان‌های بزرگ را تا چند ساعت تامین کرد و در ساعت‌های پیک و اوج مصرف نیز از این سیستم برای کاهش پیک بار نهایت استفاده را برد.

مدیرعامل توانیر در حاشیه این مراسم در مورد CBM و این تفاهم‌نامه گفت: پدیده گرمایش زمین یک مسأله جهانی است و پروتکل کپکو به نحو انعطاف‌پذیری تنظیم شده است، تا این مسئله را به صورت جهانی حل کند لذا کشورهای توسعه یافته متعهد می‌توانند تعهد خود را برای کاهش انتشار در یک کشور ثالث نیز انجام دهند.

وی افزود: یک کشور متعهد می‌تواند فعالیتی را در کشوری که تعهدی به کاهش انتشار ندارد، انجام دهد و گواهی کاهش انتشار دریافت و آن را به جای تعهد خود به دبیرخانه کنوانسیون تغییر آب و هوا ارائه کند، چرا که انتشار و عدم انتشار گازهای گلخانه‌ای در اروپا یا آسیا یا هر نقطه‌ای از زمین از دیدگاه جهانی تفاوت چندانی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: این امر تحت مکانیزم توسعه پاک (CBM) پروتکل کپکو صورت می‌گیرد و از آنجا که عموماً جلوگیری و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در کشورهای در حال توسعه با هزینه پایین‌تری در مقایسه با کشورهای توسعه یافته قابل انجام است، بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته علاقه‌مند به اجرای این پروژه‌ها در کشورهای در حال توسعه هستند.
برچسب ها: صنعت برق ، توانیر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: