کد خبر: ۹۹۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - 15 April 2017
معاون انتظامی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه یک پنجم مرزهای کشور در سیستان وبلوچستان قرار دارد عنوان کرد: مرز استان اقتصاد محور شده و سیستان وبلوچستان نیز با سه کشور افغانستان و پاکستان و عمان 1600کیلومتر مرز خشکی، دریایی و رودخانه‌ای دارد.

معاون انتظامی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه یک پنجم مرزهای کشور در سیستان وبلوچستان قرار دارد عنوان کرد: مرز استان اقتصاد محور شده و سیستان وبلوچستان نیز با سه کشور افغانستان و پاکستان و عمان 1600کیلومتر مرز خشکی، دریایی و رودخانه‌ای دارد.

به گزارش ایسنا، علی اصغر میرشکاری در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه سیستان وبلوچستان در سال 94_95 بهترین شرایط امنیتی را داشته است.

وی با بیان اینکه در بحث امنیت استان از ظرفیت مردمی استفاده شده است، تصریح کرد: از این راه به انسانهای جامعه احترام گذاشتیم و یک هم افزایی اجتماعی با مردم و مسئولین انجام دادیم.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: امنیت، خط قرمز نظام است و وظیفه ذاتی حاکمیت تامین امنیت است.

وی با اشاره به اینکه 100شاخص امنیتی داریم که موضوعات امنیتی را رصد می‌کند، عنوان کرد: اولین اقدامی که در استان انجام شده دنبال کردن امنیت به صورت برنامه محور است.

میرشکاری ادامه داد: برای هریک از معضل های امنیتی برنامه ای کامل نوشته شده است.

وی گفت: وظایف هر دستگاهی و نقطه شروع و ختم وظایف آن مشخص شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: امنیت موضوعی دو طرفه است و هر موضوعی که به نظم اجتماع لطمه وارد می کند و هر اقدام غیر قانونی، قانون گریزی که باعث تجاوز افراد به حقوق یکدیگر می شود باعث ناامنی و نابسامانی می شود.

میرشکاری عنوان کرد: از سال۹۲ روز به روز شرایط امنیتی استان بهتر شده وتاکنون مهمترین نتیجه احساس امنیت است که در استان سیستان و بلوچستان حکمفرما شده است.

وی با ببان اینکه امنیت در سیستان و بلوچستان مردم محور شده است، تصریح کرد: این به این معنی است که برای حل مشکلات اجتماعی از ظرفیت مردمی استفاده شده و در کنار این موضوع به توسعه توجه شده که نتیجه توسعه نیز امنیت پایدار است.

وی گفت: ما در حوزه امنیت به سمت حل مسائل رفته ایم و شاخص های خوبی داشته ایم.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: عملکرد امنیتی سیستان و بلوچستان می تواند برای همه استان های کشور الگو باشد.

وی با بیان اینکه توجه به زیر ساخت‌های اشتغال خیلی به ما کمک کرده است، گفت: گرچه پروژه های تولیدی بزرگ هنوز به بهره برداری نرسیده اند اما پروژها شناسایی و در حال حاضر با کمک دولت فعال شده اند.

وی در این رابطه اظهار کرد: به مناسبت سال جدید چندین پروژه جدید در استان آغاز به کار خواهد کرد که مهمترین آن پروژه برق 550 مگابایتی در زاهدان است همچنین یک پروژه دیگر نیز برای چابهار پیش بینی شده که در سفر رئیس جمهور آغاز به کار خواهد کرد.

وی از ارتقای شاخص های امنیتی استان در دوره 4ساله اخیر بین 25 تا45 درصد خبر داد و تصریح کرد: برخی شاخص ها نیز100 درصد ارتقا پیدا کرده است.

وی در موردکمیسیون اعطای امان نامه گفت: کسانی که فریب خورده اند و جذب گروهک های معاند شده اند می‌توانند برگردند چرا که آغوش جمهوری اسلامی ایران به روی آنها باز است.

وی افزود: افرادی که جذب چنین گروههایی شده باشند بعد از توبه و ابراز پشیمانی امان نامه داده می شود.

وی با اشاره به اینکه معتمدان، ریش سفیدان و علما می توانند این افراد را به شورای تامین معرفی کنند، گفت: این شورا به اعتبار معرفی این بزرگان به آنان امان نامه اعطا می کند که سال گذشته بیش از 40 نفر  از شورای تامین سیستان و بلوچستان امان نامه دریافت کردند.

وی در مورد اتباع خارجی نیز گفت: اتباع خارجی اگر قانونمند وارد استان شوند می توانند در استان بمانند همچنین افرادی که بورسیه می‌گیرند می توانند در استان درس بخوانند.

میرشکاری ادامه داد: نیروهای متخصص و فنی با دریافت ویزای کار می توانند در استان کار کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: