کد خبر: ۹۹۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - 15 April 2017
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر به تشریح جزئیات سیل در پنج استان شمالی و شمال غربی کشور پرداخت.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر به تشریح جزئیات سیل در پنج استان شمالی و شمال غربی کشور پرداخت.

به گزارش تسنیم، پنج استان شمالی و شمال غربی کشور دچار سیلاب شدیدی شدند، بطوریکه مرتضی سلیمی - رئیس سازمان امداد و نجات معتقد است این سیل یک سیل واقعی بوده و به هیچ عنوان آبگرفتگی نیست.

سلیمی درباره میزان خسارات جانی این سیل در چهار استان شمال غربی کشور که رقم بالایی نیز است، به تسنیم عنوان کرد: برخی از دلایل آن به خاطر بی‌توجهی مردم است که حتی متوفیانی داشتیم که حادثه سیل را جدی نگرفته بودند و برای تماشای مناطق خطرناک سیل اقدام کرده بودند که جان خود را از دست دادند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه در حال حاضر عازم به مناطق سیل زده است، به آمار امدادرسانی نیز گریزی زد و گفت: یک‌هزار و 150 تن از هموطنان 18 شهرستان استان‌های درگیر در سیل و آب‌گرفتگی خدمات امدادی لازم را دریافت کردند.

وی با اعلام گزارش عملیات سیل و آبگرفتگی از روز گذشته تا ساعت 10 صبح امروز، اظهار کرد: 18 شهرستان مراغه، چارایماق، هریس، بستان آباد، ورزقان، شبستر، تبریز، عجب‌شیر، آذرشهر، ملکان، سراب، ارومیه، اشنویه، نقده، پیرانشهر، سقز، نور و زنجان در چهار استان آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، زنجان و مازندران از روز گذشته درگیر سیل و آب‌گرفتگی بوده است.

سلیمی با اشاره به امدادرسانی در 33 شهر و روستای استان‌ها درگیر سیل و آب‌گرفتگی، گفت: بر این اساس امدادگران هلال‌احمر خدمات لازم را به یک‌هزار و 150 تن از هموطنان ارائه کرده و 133 تن نیز از خدمات اسکان اضطراری بهره بردند. در این زمینه 15 تن از متاثران به مناطق امن و 6 تن به مراکز درمانی منتقل شدند و سیلاب از 69 واحد مسکونی تخلیه شد.

وی با اشاره به مفقودان احتمالی برخی هموطنان متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در آذرشهر و عجب شیر، اظهار کرد: 46 تیم عملیاتی شامل 197 امدادگر و نجاتگر خدمات لازم را به هموطنان ارائه کردند و امدادرسانی‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و مازندران ادامه دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در حالی از فوت 9 نفر بر اثر سیل و براساس گزارشات امدادگران خود خبر داد که رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تعداد کشته شدگان را 25 نفر اعلام کرده است که به گفته سلیمی آمار آقای "نجار" کامل‌تر است.

برچسب ها: هلال احمر ، سیل
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: