کد خبر: ۹۸۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - 07 April 2017
نیروهای امنیتی فیلیپین از دستگیری دو تبعه کویتی در این کشور به اتهام فعالیت های تروریستی و عضویت در گروه داعش خبر دادند.

نیروهای امنیتی فیلیپین از دستگیری دو تبعه کویتی در این کشور به اتهام فعالیت های تروریستی و عضویت در گروه داعش خبر دادند.

به گزارش ایرنا و به نقل از نشریه القبس، نیروهای امنیتی فیلیپین روز پنجشنبه در یک عملیات ضربتی یک تبعه کویتی و همسر وی که تابعیت سوری داشتند را دستگیر کرده اند.
 
این دو فرد متهم مظنون به عضویت در گروه داعش هستند و قصد انجام عملیات خرابکارانه در کویت و منفجر کردن حسینیه ای متعلق به شیعیان و مراکز رسمی وابسته به آمریکا را داشتند.
افراد متهم در یکی از مناطق مانیل دستگیر شده و عملیات بازداشت و جمع آوری اطلاعات و رصد آنها با همکاری وزارت کشور کویت انجام شده است.
 
این دو فرد متهم همچنین طی ماههای اخیر چندین بار در مسیر کویت به مانیل و بالعکس تردد کرده اند.
دولت کویت همزمان با ابراز نگرانی از عزیمت و سفر عناصر تروریستی به کشورهای همجوار عراق و سوریه و افزایش تعداد آنها در سوریه و عراق، بر همکاری بین المللی برای مبارزه با این گروه تاکید کرده است.
 
بر این اساس مقامات امنیتی کویت به رغم اتخاذ تدابیر گسترده برای حفظ امنیت تاسیسات و مراکز حساس و تجهیز مبادی ورودی این کشور به دستگاه های پیشرفته برای جلوگیری از هرگونه اقدامات مشکوک گروه های تروریستی، از تلاش عناصر داعش برای نفوذ به کویت برای انجام عملیات خرابکارانه ابراز نگرانی کردند.
 
وزارت کشور کویت در همین راستا اعلام کرد که رایزنی های مشترکی را با هدف مبادله اطلاعات با طرف های سوری و عراقی انجام داده که هدف از آن شناسایی عناصر فراری گروه تروریستی داعش است.
 
وزارت کشور کویت همچنین اضافه کرد: این عناصر فراری طی هفته های اخیر با تغییر چهره خود و با استفاده از گذرنامه های جعلی از میادین جنگ داعش گریخته و به کشورهای همجوار عراق نفوذ کرده اند.
 
اعضای فراری گروه داعش این گذرنامه ها را به شکلی بسیار دقیق جعل کرده و با تراشیدن ریش های خود و تغییر اطلاعات شخصی گذرنامه، به کشورهای همجوار عراق سفر می کنند.
تاکنون چندین تن از این عناصر به رغم تغییر گسترده در چهره و جعل گذرنامه از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شده اند.
 
همچنین در اقدامی مشابه بانک مرکزی کویت برای جلوگیری از هرگونه حمایت های مالی به عناصر تروریستی و تندرو و خشکاندن این منابع، از تشدید تدابیر نظارتی به طور بی سابقه در صرافی ها و مراکز حواله پول در این کشور خبر داده است. 
برچسب ها: داعش ، فیلیپین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: