کد خبر: ۹۶۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۳ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - 06 March 2017
نگاهی اجمالی به سخنرانی ها و عملکرد معاون اول محترم رئیس جمهور بیانگر دغدغه و توجه ویژه ایشان به حفظ یکپارچگی و کمک به ارتقاء سطح کارآمدی دولت است ضمن آنکه روابط کم نظیر و صمیمانه معاون اول محترم با رئیس محترم جمهوری بر کسی پوشیده نیست.
 روزنامه ستاره صبح در گزارشی نوشت: نگاهی اجمالی به سخنرانی ها و عملکرد معاون اول محترم رئیس جمهور بیانگر دغدغه و توجه ویژه ایشان به حفظ یکپارچگی و کمک به ارتقاء سطح کارآمدی دولت است ضمن آنکه روابط کم نظیر و صمیمانه معاون اول محترم با رئیس محترم جمهوری بر کسی پوشیده نیست.

در ادامه این گزارش می خوانیم: معاون رئیس جمهور به وزیر اطلاعات نامه نوشت؛ 74 روز به انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم باقی مانده است. جریان‌های سیاسی در حال آماده کردن خود برای حضور موثر در انتخابات هستند. با توجه به فراگیر بودن «اپلیکیشن‌ های» فضای مجازی و دسترسی آسان به آن‌ ها، جناح‌ های سیاسی، فضای مجازی را بستر مناسبی برای تبلیغ و ترویج گفتمان انتخاباتی خود یافته‌ اند. در این فضا، موافقان دولت تلاش می ‌کنند تا دستاوردهای دولت را برجسته کنند و مخالفان نیز در مسیر انتقاد از وضع موجود گام برمی ‌دارند؛ هر دو طرف بعضاً پا را از دایره اعتدال و انصاف فراتر گذاشته و گفتمان تبلیغاتی ‌شان به سوی تخریب و تشویش متمایل می‌ شود. کاربران تلگرام، که بر اساس آمار تعداد شان در ایران به 40 میلیون نفر می ‌رسد، در ماه‌های اخیر شاهد آن هستند که حجم تخریب و هجمه به دستاورد‌ها و عملکرد مثبت دولت روز به روز در حال افزایش است. 

یکی از برنامه‌های کانال ‌های مخالف دولت، انتشار جزئیات جلسات خصوصی سیاسی نزدیکان دولت و اصلاح‌ طلبان با هدف تخریب دولتمردان و حامیان آن ‌ها، تحت عناوینی چون «شنیده شده…»، «منبع آگاه…» و… است، مطالبی که تکذیب می‌ شود و منابع معتبری ندارد را منتشر کرده است. یکی از تازه‌ ترین این موارد، روز شنبه، برخی از کانال ‌های تلگرامی از جمله «قرارگاه سایبری عمار»، «نُه ده» و… مدعی شدند که اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در جلسه خصوصی در جمع حزب کارگزاران، انتقادات تندی را متوجه حسن روحانی کرده و از ضرورت عبور اصلاح‌ طلبان از وی در انتخابات آینده سخن گفته است. محتوای این پست تلگرامی، بسیار سریع در فضای مجازی گسترش یافت و بیش از 100 هزار مرتبه، دیده شد.

گرچه معمولا مقامات دولتی کمتر نسبت به چنین پیام ‌هایی واکنش‌ نشان می ‌دهند، اما اسحاق جهانگیری کمتر از 24 ساعت پس از انتشار این پست در تلگرام، نسبت به آن واکنش نشان داد و با نوشتن نامه‌ای به وزیر اطلاعات، ضمن تکذیب مطالب منتشر شده، خواستار شناسایی و برخورد قاطع با مراکزی شد که اینگونه در مسیر تضعیف و تخریب دولت گام برمی ‌دارند. با توجه به نفوذ فضای مجازی در جامعه، بی تردید در صورتی که در چنین مواردی، واکنشی از سوی افراد صورت نگیرد، ممکن است این انگاره در جامعه به وجود بیاید که سخنانی که در چنین کانا‌ل ‌هایی منتشر می ‌شود، صحت دارد. درحالی که این خبر به یک سناریو شبیه است تا واقعیت در همین ارتباط، سایت معاول اول
رئیس جمهور نوشت: «به دنبال انتشار خبری سراسر کذب در برخی از کانال های تلگرامی از جمله کانال هایی موسوم به «کانال تلگرامی سایبری عمار» و «کانال تلگرامی نه ده» با عنوان «جزییات سخنان تند منتسب به جهانگیری در جمع کارگزاران و حمله شدید وی به روحانی» و باز نشر وسیع آن در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، معاون اول رییس جمهور ضمن تکذیب این خبر سراسر دروغ، دستور شناسایی و برخورد قاطع با اینگونه مراکز که هدفی جز تضعیف و تخریب دولت و رییس جمهور و نیز تشویش افکار عمومی ندارند را به وزیر اطلاعات صادر کرد.

** نامه به وزیر اطلاعات
در نامه جهانگیری به محمود علوی، که رونوشت آن به جعفری دولت آبادی دادستان تهران نیز ارسال شده، آمده است: «تمام مطالبی که به اینجانب نسبت داده شده سراسر کذب می باشد. لطفاً‌ نسبت به شناسائی و برخورد قاطع با اینگونه مراکز که هدفی جز تضعیف و تخریب دولت و رییس جمهور و نیز تشویش افکار عمومی ندارند، انجام دهید و نتیجه را اعلام کند.»

همچنین پایگاه اطلاع ‌رسانی ریاست جمهوری نیز نوشت: اخیرا مخالفان دولت به راه اندازی عملیات و جنگ روانی گسترده علیه دولت اقدام کرده اند که برای آگاهی بیشتر مردم شریف و هوشمند ایران به برخی از نکات قابل اهمیت در این باب اشاره می شود:
1-زیر سوال بردن و نفی دستاوردهای ارزشمند داخلی و خارجی دولت با توسل به انواع شیوه های غیراخلاقی همچون جعل و انتشار گسترده اخبار کذب در دستور کار برخی از رسانه ها به ویژه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی قرار گرفته است.

2-نگاهی اجمالی به سخنرانی ها و عملکرد معاون اول محترم رئیس جمهور بیانگر دغدغه و توجه ویژه ایشان به حفظ یکپارچگی و کمک به ارتقاء سطح کارآمدی دولت است ضمن آنکه روابط کم نظیر و صمیمانه معاون اول محترم با رئیس محترم جمهوری بر کسی پوشیده نیست.

3-معاون اول محترم رئیس جمهور در دولت تدبیر و امید تاکنون درهیچ جلسه حزبی شرکت نکرده و همچون ریاست محترم جمهوری و سایر اعضای دولت تمام همت و توان خود را صرف حل مشکلات و معضلات فراروی کشور و نظام به ویژه مشکلات اقتصادی از طریق اجرایی نمودن اقتصاد مقاومتی نموده اند.

4-بدون تردید این دست اقدامات ناشایست مصداق بارز عملیات روانی سازماندهی شده بوده و هدف اصلی آن ایجاد انشقاق و چند دستگی در ارکان نظام و هم جهت با سیاستها و خط تبلیغی دشمنان نظام اسلامی و سرویس های اطلاعاتی بیگانه قابل ارزیابی است.

*منبع: روزنامه ستاره صبح، 1395.12.16
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: