کد خبر: ۹۵۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۶ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - 02 March 2017
انتخابات میدان بزرگی است و مردم باید در انتخابات بازوان قوی برای ولایت انتخاب کنند.
معاون بین‌الملل قوه قضائیه گفت: انتخابات میدان بزرگی است و مردم باید در انتخابات بازوان قوی برای ولایت انتخاب کنند.

به گزارش فارس از شهرستان آمل، محمدجواد لاریجانی امشب در آئین بزرگداشت سالروز ارتحال مرجع تقلید جهان اسلام آیت‌الله میرزاهاشم آملی و یادمان شهدای مدافع حرم این شهرستان در مسجد سجادیه اظهار کرد: بصیرت در مکتب اهل بیت و اسلام مبنای روشن دارد و دین اساس‌ آن بر توحید است.

معاون بین‌الملل قوه قضائیه با اشاره به اینکه بصیرت در مکتب اهل بیت مبتنی بر فقاهت بوده و فقاهت چراغ بصیرت است، تصریح کرد: اگر کسی مدعی بصیرت است و حرف از اسلام منهای روحانیت می‌زند دارای بصیرت نیست.

وی با اعلام اینکه فقاهت باید بر کتاب خداوند و استنباط درست از کلام الله باشد، بیان کرد: برای اینکه به امور بصیر باشیم ناگزیر هستیم سه اصل مهم را در نظر بگیریم.

لاریجانی با اشاره به اینکه باید در این میان شرایط را شناخته و بدانیم این مهم در زمان حال بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خود اعلام کردند که تشکیلات تبلیغاتی دشمنان می‌خواهند به مردم و مسؤولان آن تصویری که خود دارند را القا کنند بنابراین باید بدانیم آن چه که داریم صحیح بوده و مملکت‌مان توانمندی بسیار زیادی دارد.

وی با تأکید بر اینکه تشخیص وظیفه و اقدام به انجام وظیفه به اندازه و در زمان خود از دیگر شرایط است، خاطرنشان کرد: باید درست شرایط را بفهمیم و به‌موقع و به اندازه دست به انجام بزنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اعلام اینکه در مکتب اهل بیت علامت بصیرت بعد از شناخت شرایط، فهم وظیفه است، یادآور شد: در شرایط کنونی از وظایف مهم عمق بخشیدن به تدین این است که به اموری که ولی امر به عهده‌مان گذاشته آگاه بوده و خوب به آن عمل کنیم.

این مسؤول با اشاره به اینکه اسلام در عمل بر پنج پایه بوده و پیروان مکتب اهل بیت با حساب و کتاب گام بر می‌دارند، گفت: انتخابات از مسائل مهم کشور است که نظام اسلامی و مکتب اهل بیت به این معنا است که ولی امر از مردم است تا یکی از بازوان اجرایی را در آن انتخاب کنند.

لاریجانی با بیان اینکه مشروعیت ولایت در کشورمان این معنا را می‌دهد و انتخابات در ایران اسلامی با درایت رهبر معظم انقلاب با لیبرال و دموکرات تفاوت دارد، ادامه داد: شیعیان باید بصیرت را به روز کنند و هر روز به آن توجه داشته باشند.

وی بیان کرد: هر روز باید در زمینه شناخت اهل بیت، دشمن‌شناسی، شیعیان، سلامت و شناخت خط بنی‌امیه گام برداریم زیرا این روزها شیعه انگلیسی داریم که با دریافت پول علیه شیعیان کار می‌کنند که این مسئله نمونه‌هایی از دشمنان رنگارنگ هستند.

لاریجانی با اعلام تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر دشمن‌شناسی، خاطرنشان کرد:  باید بدانیم افراد در خط بنی‌امیه چه افرادی هستند و این امر برای مردم تبیین شود.

مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی با اشاره به اینکه لوکس‌بازی علامت شیعه و تشیع نیست، ادامه داد: باید بصیرت اهل تشیع به روز بوده و افزایش یابد تا اهل بیت آنها را زینت‌شان بدانند.

لاریجانی در ادامه با اشاره به اینکه حکام آل‌سعود مانند خط یزید و معاویه هستند که باید این خط را در هر زمانی تشخیص داده و ببینیم چه کسی این خط را دارد و برای مردم آن را تبیین کنیم، خاطرنشان کرد: انسان باید راجع به سلامت خود، خانواده و جامعه توجه داشته و به خانه و امور مختلف خود برسد و این را بدانیم تجمل‌گرایی و لوکس‌بازی نشانه تشیع نیست.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به ویژگی‌های بارز آیت‌الله میرزاهاشم آملی مرجع بزرگ جهان تشیع، بیان کرد: آن عالم وارسته در زندگی هدفمند بودند، در فقه اهل بیت تلاش زیادی داشته و با تربیت بیش از 160 مجتهد در این وادی به درستی وارد شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آیت‌الله میرزاهاشم آملی همزبانی با مردم را بسیار اهمیت می‌داد و عشق بی‌پایان به اهل بیت داشت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: