کد خبر: ۹۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۳ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - 02 March 2017
23 درصد از زندانیان استان مربوط به بحث سرقت هستند و 41 درصد از این تعداد فاقد سابقه و مابقی دارای سابقه متعدد هستند و این موضوع به منزله این است که رویکرد مبتنی بر زندان به اندازه کافی بازدارنده نیست.

مدیرکل زندان های استان کرمان گفت:23 درصد از زندانیان استان مربوط به بحث سرقت هستند و 41 درصد از این تعداد فاقد سابقه و مابقی دارای سابقه متعدد هستند و این موضوع به منزله این است که رویکرد مبتنی بر زندان به اندازه کافی بازدارنده نیست.

به گزارش ایسنا، رمضان امیری در کمیسیون مقابله با سرقت استان با اشاره به این که شهرستان رودبار بازداشتگاه ندارد و باید در زمینه احداث بازداشتگاه در این شهرستان اقدامی صورت گیرد، تصریح کرد: برای ساخت یک بازداشتگاه در شهرستان به اعتبار نیاز داریم تا مردم مجبور نباشند برای ملاقات زندانیان به جیرفت و سایر مناطق سفر کنند و در مسیر با مشکلاتی مواجه شوند.

وی اظهار امیدواری کرد : قرارگاه خاتم الانبیاء در زمینه تامین مصالح برای ساخت بازداشتگاه در شهرستان رودبار با اداره کل زندان های استان، همکاری کند.

محمد علی سلیمانی، معاون دادستان عمومی و انقلاب کرمان نیز در این کمیسیون با اشاره به این که شهرستان قلعه گنج پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور شد و شاهد اتفاقات خوب در این شهرستان هستیم، پیشنهاد کرد: شهرستان رودبار نیز به عنوان شهرستان پایلوت ارتقای امنیت در سال 96 انتخاب شود و تقویت نیروهای امنیتی و انتظامی در دستور کار قرار گیرد تا تجربه موفق قلعه گنج را در باب دیگری در شهرستان رودبار به کشور ارائه کنیم.

وی با بیان این که اشراف حوزه قضایی رودبار مناسب است، گفت: نیروی انسانی دستگاه قضا در این شهرستان تقویت 100 درصد شده است.

تشکیل کارگروه مقابله با سرقت در شهرستان ها

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان گفت: باید کارگروه مقابله با سرقت در شهرستان ها تشکیل و سایر سازمان‌ها، نهادها، اصناف و بازاریان هم همکاری کنند و از ظرفیت و توان شهرستان‌ها برای برقراری نظم و امنیت، استفاده کنیم.

 سرهنگ یدالله حسن پور در کمیسیون مقابله با سرقت استان نیز با اشاره به این که افزایش سرقت های مسلحانه و به عنف در شهرستان رودبار به دلیل این است که این شهرستان دروازه ورود استان سیستان  بلوچستان به استان کرمان است، گفت: مجموعه انتظامی و قضایی در شهرستان رودبار تلاش خوبی برای برقراری امنیت در منطقه دارند. بیشترین سرقت ها در شهرستان رودبار با 65 مورد مربوط به موتورسیکلت است.

 سرهنگ فیروز بخت فرمانده انتظامی شهرستان رودبار نیز در این کمیسیون، فقر مالی، اعتیاد و بی کاری و هم چنین نبود احتیاط لازم از سوی مال باختگان را از جمله عوامل افزایش آمار سرقت های خرد در شهرستان رودبار دانست و گفت: سرقت مسلحانه یک گوشی یا مبلغ 200 هزار تومان پول از یک مغازه نشان دهنده نمونه هایی از سرقت‌های صورت گرفته در شهرستان است.

وی، حضور قرارگاه خاتم الانبیاء در این شهرستان را نقطه روشنی برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم و در نتیجه آن بهبود وضعیت امنیتی شهرستان اعلام و اظهار کرد: هم مرزی با شهرستان دلگان و سیستان بلوچستان نیز بر افزایش آمار پدیده‌هایی مانند سرقت در شهرستان رودبار تاثیرگذار است.

پیشنهاد انتخاب شهرستان رودبار به عنوان پایلوت ارتقای امنیت

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان با تاکید بر ارتقای سیستم پایش تصویری در شهرستان رودبار با کمک دستگاه های اجرایی، گفت: امنیت مثل کار اقتصادی نیاز به تامین تجهیزات دارد و باید از امکانات دستگاه های مختلف در جهت تقویت امنیت استفاده شود و مسئول سازی و همراه سازی دستگاه هاست که امنیت ایجابی را رقم می زند و در این راستا پیشنهاد انتخاب شهرستان رودبار به عنوان پایلوت ارتقای امنیت را مطرح کرده‌ایم.

خلیل همایی راد در کمیسیون مقابله با سرقت استان با اشاره به این که در زمینه سرقت های مهم در استان در 10 ماهه گذشته از سال جاری 7 درصد کاهش داشته‌ایم، اظهار کرد: در زمینه کشفیات سرقت‌ها در سال جاری رشد 4 درصدی را در سطح استان شاهد بودیم ضمن آنکه 73 درصد از سرقت های مهم استان، کشف شده که موجب رضایتمندی مال باختگان شده است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان با بیان این که در زمینه سرقت های خرد متاسفانه 5 درصد رشد داشته ایم، افزود: در زمینه کشفیات این سرقت ها نیز 15 درصد رشد داشته‌ایم، ضمن این که در زمینه کشف سرقت‌های مسلحانه نیز  43 درصد رشد داشته‌ایم که بیانگر تلاش دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی و امنیتی است.

همایی خاطرنشان کرد: متاسفانه کشفیات سرقت به عنف  12 درصد کاهش داشته‌ایم و باید به این امر توجه داشت که سرقت‌های به عنف از گروه سرقت هایی هستند که بار روانی به جامعه تحمیل می‌کنند و قربانیان این سرقت ها اغلب خانم ها و افراد خردسال هستند که این نوع از سرقت، تبعات اجتماعی به دنبال دارد و باید تدابیر لازم برای رفع این مشکل اندیشیده شود.

وی به افزایش آمار سرقت ها در شهرستان رودبار اشاره کرد و گفت: 106 درصد سرقت‌های مهم شهرستان منجر به کشف شده است.

همایی بر ایجاد کار تخصصی در بحث سرقت های رودبار تاکید کرد و گفت: چند ماه قبل با پیگیری کمیسیون مقابله با سرقت استان و با انجام یک کار اطلاعاتی و مطالعاتی در شهرستان کهنوج، سرقت‌های مسلحانه از 10 مورد به یک مورد رسید و این مهم نشان می دهد که هرجا با رویکرد علمی و بر مبنای تجزیه و تحلیل داده‌ها اقدام کرده‌ایم، نتیجه گرفته‌ایم.
 

مسئولان استان نباید منطقه محروم رودبار را مانند رفسنجان ببینند

دادستان رودبار با تاکید بر این که مسئولان استان نباید منطقه محروم رودبار را مانند منطقه رفسنجان ببینند، گفت: حل مشکل شهرستان رودبار همت ویژه می خواهد که امیدواریم با تدبیر مسئولان شاهد کاهش مشکلات این شهرستان باشیم.

سهراب سالاری در کمیسیون مقابله با سرقت استان به مشکلات شهرستان رودبار از نظر جغرافیایی و وضعیت معیشت مردم اشاره کرد و گفت: شغل اصلی مردم این منطقه کشاورزی و دامداری است که متاسفانه وضعیت نامطلوبی را در شهرستان شاهد هستیم.

سالاری با بیان این که در زمینه خرید محصولات کشاورزی متاسفانه همه ساله کشاورزان با وضعیت نابه‌سامانی رو به رو هستند، گفت: رقم خرید محصولات پایین است و این امر یکی از عوامل اصلی وقوع جرم است. بیکاری در رودبار زیاد است به طوری که ما یک کارخانه رب گوجه فرنگی در رودبار داشتیم که آن هم به دلایل بهداشتی تعطیل شده است که راه اندازی و افزایش اینگونه کارخانه‌ها بخشی از مشکل اشتغال این شهرستان را حل خواهد کرد.

وی به مشکلات فرهنگی مردم منطقه اشاره کرد و گفت: این منطقه پتانسل خوبی برای کشاورزی دارد و نیروی انسانی قابل توجهی هم دارد، ولی متاسفانه محروم مانده و این محرومیت مشکلات فرهنگی زیادی را در شهرستان به وجود آورده است.

معاون سیاسی، امنیتی فرماندار رودبار نیز ضمن ارائه مطالبی در خصوص وضعیت معیشتی و جغرافیایی شهرستان رودبار جنوب، گفت: وقوع این سرقت ها بیشتر ریشه در حوزه اقتصاد و اشتغال دارد و خرید نشدن محصولات جالیزی با نرخ مناسب از جمله محصول هندوانه به عنوان گزینه‌های این افزایش آمار مطرح هستند.

اسماعیل ساردویی با اشاره به این که 5000 هکتار سطح زیرکشت هندوانه در شهرستان رودبار وجود دارد، گفت:  خریداری نشدن این محصول به نرخ خوب در سال جاری بسیاری از کشاورزان منطقه را متضرر و کارگران را بیکار کرده است و بیکاری پیامدهایی را در پی دارد.
برچسب ها: زندان ، استان کرمان ، سرقت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: