کد خبر: ۹۳۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۳ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - 13 February 2017
دونالد ترامپ پدیده ای است که در رفتار و گفتارش پارادوکس (تناقض) وجود دارد. وعده های انتخاباتی که او را به کاخ سفید رسانده، چندان پشتوانه قانونی نداشته و این خود نمونه یک پارادوکس رفتاری ترامپ است؛ حتی جمهوری خواهان به عنوان حامی ترامپ به واسطه چنین عملکردی از جانب او، دچار انشقاق عمیق و شکاف از درون شده اند.
 پایگاه خبری امید ملی ایرانیان در یادداشتی نوشت: دونالد ترامپ پدیده ای است که در رفتار و گفتارش پارادوکس (تناقض) وجود دارد. وعده های انتخاباتی که او را به کاخ سفید رسانده، چندان پشتوانه قانونی نداشته و این خود نمونه یک پارادوکس رفتاری ترامپ است؛ حتی جمهوری خواهان به عنوان حامی ترامپ به واسطه چنین عملکردی از جانب او، دچار انشقاق عمیق و شکاف از درون شده اند.

در ادامه این یادداشت به قلم مسعود گودرزی می خوانیم: در حالیکه ترامپ تلاش می کند با هر نوع رفتار هیجانی و دستپاچه وعده های انتخاباتی خود را محقق کند؛ مخالفت های داخلی و جهانی بسیاری را در برابر خود رقم زده است. به عنوان مثال وی با تصویب قانون مهاجرتی و منع ورود شهروندان 7 کشور خاص از جمله ایران به آمریکا نه تنها خشم مردم کشور خود را برانگیخت بلکه ماجرا به آنجا منجر شد که دادگاهی در قلب آمریکا حکم او را ملغی کند.

فراتر از این؛ رفتارهای ترامپ به زودی واکنش های جهانی را نسبت به آمریکا بیشتر برخواهد انگیخت که این وضع نیز با وعده های ترامپ مغایرت دارد. چراکه او اعلام کرده بود از این پس به امور داخلی آمریکا رسیدگی خواهد کرد اما عملکردش نوعی جنگ طلبی را نشان می دهد. 

اعضای کابینه ترامپ میلیاردهای جنگ طلبی هستنند که غول های اسلحه سازی آمریکا به شمار می روند و این رویکرد جنگ طلبانه آمریکا را بیش از پیش می کند؛ اما مخالفت های داخلی و بین المللی با رویه ترامپ قطعا شرایط را به سمتی خواهد برد که به زودی او مجبور به اصلاح رفتار و عملکرد خود باشد. علی رغم این که به نظر می رسد ترامپ و جمهوری خواهان مواضع تندی نسبت به مذاکره با ایران و برجام داشته و روحیه ایران هراسی دارند، اما تاریخ نشان داده که دموکرات ها نیز در مقابله با جمهوری اسلامی مواضع مشترکی با جمهوری خواهان داران و راه های مختلف برای توطئه های رنگارنگ را طراحی و عملیاتی می کنند. 

به نظر می رسد ترامپ تداعی کننده تاریخ آمریکا در دوران «جورج بوش» پسر است رییس جمهوری در راهپیمایی 22 بهمن پیامی به رییس جمهور آمریکا داد و گفت که پاسخ تهدید کننده را با تهدید می دهیم؛ با این وجود ایران به عنوان عامل ثبات و آرامش خاورمیانه همانند دوران «جورج بوش» مقابل هرگونه اقدام تهدیدآمیز آمریکا از موضع اقتدار برخورد خواهد کرد همان طور که رویه بوش با شکست مواجه شد به ترامپ نیز توصیه می کنیم که از گذشته عبرت گرفته و درس آزموده شده ایران را تکرار نکند زیرا با واکنش غیر قابل محاسبه تهران مواجه خواهد شد. در دوران «جورج بوش» پسر مباحث این رویکرد توسط «کوندالیزا رایس» مطرح شده بود و در همان زمان شاهد بیشترین مداخلات نظامی ایالات متحده در نقاط مختلف دنیا بودیم. 

با تمام اتفاقاتی که این روزها حول محور خودنمایی ترامپ و تلاشش برای عملیاتی کردن وعده های انتخاباتی در آمریکا رخ می دهد، اما به زودی جهان شاهد انزوای ایالات متحده خواهد بود و دونالد ترامپ به عنوان محصول تغییر و تحولات داخلی آمریکا تمام تمرکز خود را معطوف به داخل ایالات متحده خواهد کرد. 

امروز کاخ سفید مقصر اصلی ناامنی در جهان است و تروریست های تکفیری و داعش و القاعده ساخته دست آمریکاست. بنابراین آمریکایی که در افغانستان و عراق و سوریه با وجود تروریست هایش به موفقیتی دست نیافته دچار انزو خواهد شد. 
*منبع: پایگاه خبری امید ملی ایرانیان/24بهمن 95
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: