کد خبر: ۹۳۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۵ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - 12 February 2017
ما باید از قالب تولیدکننده بودن بیرون بیاییم و خودروساز شویم و این مهم با توسعه مراکز تحقیق و توسعه محقق خواهد شد.
 مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو بیان کرد: ما باید از قالب تولیدکننده بودن بیرون بیاییم و خودروساز شویم و این مهم با توسعه مراکز تحقیق و توسعه محقق خواهد شد.

به گزارش میزان، هاشم یکه زارع، در چهارمین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران، با بیان اینکه تمرکز این کنفرانس به درستی بر روی خدمات پس از فروش تاکید دارد، گفت: تولید خودرو نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده اما در کنار این تولید باید به فروش و خدمات پس از فروش هم متمرکز شویم.

وی ادامه داد: مشتریان امروز از ما کیفیت و خدمات پس از فروش مناسب می خواهند و مطالبه درستی هم است.

یکه زارع با بیان اینکه ۱۰ سال پیش ۶۴ درصد از تولید خودرو در کشورهای پیشرفته انجام می شد، تصریح کرد: اما امروز این معادله برعکس شده و ۵۴ درصد تولید خودرو در کشورهای در حال توسعه انجام می شود.

وی افزود: ایران با محاسبه بازار کشورهای همسایه، یک بازار نیم میلیاردی است و ترکیه و ایران ۸۰ درصد از تولید خودرو در این منطقه است.

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به اینکه امروز در دنیا جای قدرت های اقتصادی در حال تغییر است، گفت: اگر در ۲۰ سال اخیر فقط چند شرکت بازیگر بودند، امروز بازیگران دیگری اضافه شده اند.

وی افزود: آمدن نرم افزارهای جدید به ما این هشدار را می دهد که باید در خدمات پس از فروش، از ابزار جدیدتری استفاده کنیم.

یکه زارع تصریح کرد: در دهه گذشته همه ارزش افزوده در صنعت خودرو متمرکز بر تولید خودرو بود اما امروز این ارزش افزوده در تمرکز بر مراکز تحقیق و توسعه است.

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه کلا ۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در ایران تولید شده است، تاکید کرد: ۵۲ درصد از سهم بازار ایران در اختیار ایران خودرو است. 

ما باید خودروساز شویم/ امضای قرارداد پلتفرم ملی طی چند روز آینده

وی ادامه داد: ۸.۶ میلیون خودروی بالای ۱۰ سال در ایران وجود دارد که باید سیاست‌های دولت به سمت تمرکز بر روی این خودروها برود.

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه کلا ۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در ایران تولید شده است، تاکید کرد: ۵۲ درصد از سهم بازار ایران در اختیار ایران خودرو است. 

وی ادامه داد: ۸.۶ میلیون خودروی بالای ۱۰ سال در ایران وجود دارد که باید سیاست های دولت به سمت تمرکز بر روی این خودروها برود.

یکه زارع  افزود: ما طی ۲۵ روز آینده قراردادی را با یک کنسرسیوم ایتالیایی برای تولید پلتفرم ملی در ایران امضا خواهیم کرد که با ارزش ترین قرارداد طراحی پلتفرم ملی خواهد بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: