کد خبر: ۹۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - 09 February 2017
تحت هیچ شرایطی تعدیل نیرو در این دانشگاه انجام نمی‌شود، بلکه از ظرفیت کارکنان در تولید محتوا استفاده می‌شود.
معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور گفت: تحت هیچ شرایطی تعدیل نیرو در این دانشگاه انجام نمی‌شود، بلکه از ظرفیت کارکنان در تولید محتوا استفاده می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر حسنی در نشست خبری امروز در بجنورد اظهار کرد: با توجه به اینکه امکان تجمیع برخی از واحدها و مراکز پیام نور در کشور وجود دارد؛ اما هیچ نیرویی تعدیل نخواهد شد، بلکه از ظرفیت آنان در تولید محتوای آموزشی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰هزار کارمند در این دانشگاه در سطح کشور، ادامه داد: نیروهای شاغل در پیام نور صرفا کارمند نیستند، بلکه آنان در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و عضو هیات علمی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس استانداردها به ازای هر ۲۵۰ دانشجو باید یک عضو هیات علمی وجود داشته باشد، گفت: در حال حاضر چهار هزار عضو هیات علمی در این دانشگاه فعالیت می‌کنند.

حسنی با بیان اینکه این دانشگاه مشکل مالی ندارد، افزود: اگر در پرداختی‌های دانشگاه بر اساس استانداردهای دولتی حرکت کنیم، هیچ گونه مشکل مالی نخواهیم نداشت.

وی با اشاره به افتتاح سامانه درآمدزایی در دانشگاه پیام نور، عنوان کرد: همه می‌توانند از سالن‌های ورزشی، کتابخانه، تجهیزات و کارگاه‌های این دانشگاه با پرداخت کمترین هزینه استفاده کنند.

حسنی یادآورشد: هم اکنون ۲۰۰ سالن ورزشی و ۱۴۰ فضای فرهنگی و مسجد در سطح دانشگاه‌های پیام نور کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه طی سال آینده شهریه مقطع دکتری افزوده نخواهد شد، یادآورشد: طی سال تحصیلی آینده در مقطع کارشناسی ارشد حداقل ۱۰ درصد کارشناسی نیز ۱۵ درصد، شهریه افزایش خواهد یافت.

حسنی خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود محتوای آموزشی همه رشته‌ها تهیه شود تا همه افراد بتوانند از طریق تلویزیون به دروس دسترسی پیدا کرده و تحصیل کنند.

وی با بیان اینکه معتقدم ۷۰ میلیون نفر می‌توانند هفت میلیون دانشجو در خانه باشند، ادامه داد: در گام نخست این طرح برای زنان خانه‌دار و معلولان انجام می‌شود.

حسنی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد دانشجویان این دانشگاه خانم هستند، افزود: وجود این دانشگاه در محروم‌ترین و دورترین نقاط کشور سبب شده تا همه دانشجویان بومی بوده و کمترین آسیب و مشکل اجتماعی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه حذف نخواهند شد بلکه به نسبت ظرفیت، مرکز و شهر متفاوت خواهد بود، خاطرنشان کرد: اگرچه طرح آمایش‌ تا سوم اسفند ماه سال جاری تحویل داده خواهد شد، اما نگاه بر حذف رشته‌ها نیست، بلکه تقویت رشته‌های کاربردی است.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور با تاکید بر اینکه نگاه در این دانشگاه، ارائه آموزش به صورت مجازی است، گفت: با توجه به اینکه آموزش به صورت مجازی مستلزم تولید محتوا بوده، بنابراین نیازمند زمان است.

وی خاطرنشان کرد: با توسعه بسترهای الکترونیکی و افزایش سرعت در دولت، به تناسب آن محتوای آموزش مجازی نیز تولید خواهد شد.

حسنی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته در این دانشگاه ریزش دانشجو وجود داشت، افزود: ریزش دانشجو در این دانشگاه طی سال‌های گذشته ۱۰۰ هزار نفر بود و این در حالیست که با جلب اعتماد خانواده‌ها، افزایش تولید محتوا و تبلیغات جلوی این مساله گرفته شده است.

وی با بیان اینکه طی سال تحصیلی ۹5-۹4 به تعداد دانشجویان این دانشگاه ۸۰ هزار نفر افزوده شده است، گفت: هم‌اکنون ۶۰۰ هزار دانشجو در ۵۰۰ مرکز فعال در ۳۱ استان کشور مشغول به تحصیل هستند.

وی اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور ۷۰ نمایندگی در خارج از کشور دارد، افزود: این دانشگاه در مباحث آموزشی رتبه اول و پژوهشی نیز رتبه دهم را کسب کرده است.

حسنی تاکید کرد: در دانشگاه پیام نور سیاست بر ثبات مدیریتی است، مگر خلاف آن اثبات شود که بررسی خواهد شد تا ظلمی واقع نشده باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: