کد خبر: ۹۳۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - 05 February 2017
اگر با ملت ایران با زبان تعامل و تکریم گفتگو کنند، می‌توانند پای میز مذاکره بنشینند و به نتایج خوبی دست پیدا کنند. ولی زمانی که زبان آنها عوض می‌شود و با تهدید سخن می‌گویند مطمئن باشند که برای آنها هیچ دستاورد و حاصلی نخواهد داشت.
 روزنامه اطلاعات در شماره یکشنبه 17 بهمن در تیتر نخست به نقل از معاون اول رییس‌جمهوری، نوشت: اگر با ملت ایران با زبان تعامل و تکریم گفتگو کنند، می‌توانند پای میز مذاکره بنشینند و به نتایج خوبی دست پیدا کنند. ولی زمانی که زبان آنها عوض می‌شود و با تهدید سخن می‌گویند مطمئن باشند که برای آنها هیچ دستاورد و حاصلی نخواهد داشت.

این روزنامه با انتشار عنوان تولید نفت ایران به روزانه 4 میلیون بشکه می‌رسد، آورد: میزان تولید نفت ایران تا 20 روز دیگر به 4 میلیون بشکه در روز خواهد رسید. این مطلب را علی کاردُر معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران هنگام ارائه گزارش از وضع تولید و صادرات ایران در دوره پسا برجام به خبرنگاران اعلام کرد و افزود: تولید گاز کشور که در مرداد سال 92 حدود 490 میلیون متر مکعب در روز بود، هم اکنون به 840 میلیون متر مکعب در روز افزایش یافته است. 250 میلیون متر مکعب افزایش تولید گاز ناشی از افزایش تولید در فازهای 15 ، 16 ، 17، 18 ، 19 ، 20 و 21 پارس جنوبی است؛ ضمن اینکه در مجموعه پارس جنوبی هم اکنون 480 میلیون متر مکعب گاز سبک به شبکه گازرسانی کشور تحویل می دهیم و اگر بتوانیم تا چهارشنبه این هفته که پیک مصرف گاز خواهد بود، گاز مصرفی را تامین کنیم تا پایان سال مشکلی از بابت تامین گاز نخواهیم داشت.

روزنامه اطلاعات با درج عنوان قاضی فدرال سیاتل فرمان ضد مهاجرتی ترامپ را لغو کرد، نوشت: پس از صدور حکم یک قاضی فدرال در شهر سیاتل واشنگتن در حالی که فقط چند روز از فرمان اجرایی دونالد ترامپ برای منع ورود اتباع هفت کشور به آمریکا گذشته بود، ورود شهروندان 7 کشور منع شده به آمریکا آزاد شد. «جیمز رابرت» قاضی فدرال سیاتل اعلام کرد: موانع سفر این اتباع به صورت مستقیم برداشته می شود.سپس اداره گمرک آمریکا به شرکت های هواپیمایی اجازه داد تمام دارندگان روادید را به مقصد آمریکا سوار کنند. براین اساس، اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا (CBP) به اطلاع شرکت های هواپیمایی آمریکایی رسانده است که می توانند افرادی را که طبق فرمان ترامپ مشمول منع ورود به آمریکا شده بودند را سوار کنند. 

سازمان ملل: ارتش میانمار مرتکب نسل‌کشی علیه مسلمانان شده است، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: کمیته حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد، نیروهای امنیتی میانمار از ماه اکتبر گذشته علیه مسلمانان روهینگیا مرتکب کشتار جمعی، تجاوز گروهی و سوزاندن روستاهای متعلق به آنها شده‌اند. نیروهای امنیتی میانمار در اقداماتی که نقض فاحش حقوق بشر و جنایت علیه بشریت محسوب میشود از ماه اکتبر گذشته علیه مسلمانان روهینگیا مرتکب نسل کشی شده‌اند. به گفته کمیته حقوق بشر سازمان ملل به نقل از شاهدان عینی، ارتش و نیروهای امنیتی میانمار به کشتن نوزادان، کودکان نوپا، بچه ها، زنان و سالمندان دست زده و به افراد درحال فرار با گلوله شلیک کرده‌اند، همچنین روستاهای مردم روهینگیا را سوزانده و دست به بازداشت جمعی و تجاوز و آزار گروهی و سازمان یافته زده‌اند. سازمان ملل همچنین می‌گوید که دولت میانمار منابع غذایی مسلمانان روهینگیا را نیز نابود کرده‌اند. 

روزنامه اطلاعات با انتخاب عنوان «موحدی کرمانی‎ :‎آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی شخصیتی متفکر، انقلابی و شجاع بود»، نوشت: نخستین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از رحلت آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی به ریاست آیت‌الله موحدی کرمانی و در فضایی سرشار از حزن و اندوه فقدان رئیس فقید مجمع، تشکیل شد. در ابتدای جلسه، آیت‌الله موحدی کرمانی در توضیح شخصیت آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی در ابعاد علمی، دینی و فرهنگی، گفت: هر چند در مورد ارزش‌های شخصیتی ایشان در این ایام زیاد گفته شده است، ولی باید اضافه کنم ایشان شخصیتی ارزنده، مغزی متفکر و انقلابی شجاع بود که متأسفانه از دست ما رفتند و باید به رضای خداوند راضی باشیم. مهم این است که این درس بزرگ را بیاموزیم که بین خودمان و مرگ هیچ فاصله‌ای قائل نشویم و همواره آماده پذیرش مرگ باشیم. 

«کاخ سفید: آزمایش موشکی ایران نقض مستقیم برجام نیست» دیگر عنوان نیم صفحه نخست این روزنامه را به خود اختصاص داد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: