کد خبر: ۹۳۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - 04 February 2017
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تهدیدهای اخیر مقامات آمریکایی در حساب توییتری خود نوشت: ایران تحت تاثیر تهدیدها قرار نمی‌گیرد. چون امنیت خود را از مردم خود می‌گیرد. ما هرگز جنگی را آغاز نخواهیم کرد اما تنها می‌توانیم بر ابزارهای خود برای دفاع تکیه کنیم.
 روزنامه اطلاعات در شماره شنبه 16 بهمن در تیتر نخست، نوشت: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تهدیدهای اخیر مقامات آمریکایی در حساب توییتری خود نوشت: ایران تحت تاثیر تهدیدها قرار نمی‌گیرد. چون امنیت خود را از مردم خود می‌گیرد. ما هرگز جنگی را آغاز نخواهیم کرد اما تنها می‌توانیم بر ابزارهای خود برای دفاع تکیه کنیم.

این روزنامه با انتشار عنوان ورود 270 راهنمای گردشگری از 40 کشور به شیراز، آورد:270 راهنمای گردشگری از 40 کشور جهان وارد شیراز شدند. اعضای فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری جهان و مدرسان بین المللی این فدراسیون و راهنمایان گردشگری کشورهای مختلف در فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز مورد استقبال قرار گرفتند. بازدید از ارگ کریمخان زند، مسجد وکیل، آرامگاه حافظ و شرکت در نشستی با حضور مسوولان استان فارس در برنامه های عصر چهارشنبه این گروه از راهنمایان گردشگری پیش بینی شده است. اعضای فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری جهان همچنین روز پنجشنبه از مجموعه میراث جهانی تخت جمشید و نقش رستم بازدید می کنند.

وزیر نیرو: بزرگترین نیروگاه خورشیدی ایران در دهه‌فجر افتتاح می‌شود، عنوان دیگر روزنامه اطلاعات است، در این مطلب می خوانیم: وزیر نیرو از آغاز ساخت 15هزار مگاوات نیروگاه جدید برق در کشور خبر داد و گفت: در دهه فجر بزرگترین نیروگاه خورشیدی ایران با ظرفیت 14مگاوات در همدان افتتاح می‌شود.حمید چیت‌چیان در برنامه تلویزیونی اقتصاد ایران با اشاره به اقدامات وزارت نیرو در مساله خسارت ناشی از ریزگردهای خوزستان در روزهای اخیر گفت: چند سالی است که پدیده ریزگردها دامن نواحی جنوب غربی و غرب کشور را گرفته و در روزهای اخیر میزان آنها به بالاترین حد خود در سال های گذشته یعنی حدود 10هزار میکروگرم در مترمکعب رسید.

این روزنامه با درج عنوان عقب‌نشینی ترامپ از طرح انتقال سفارت آمریکا به قدس، نوشت: روزنامه «هاآرتص» از لغو انتقال سفارت آمریکا به «قدس» توسط رئیس جمهوری این کشور خبر داد .منابع خبری اسرائیلی می‌گویند «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا طی دستوری انتقال سفارت این کشور در فلسطین اشغالی از شهر تل‌آویو به قدس را متوقف کرده است.«باراک راوید» خبرنگار برجسته روزنامه «هاآرتص» اعلام کرد که ترامپ همچنین پیامی را علیه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی به تل آویو فرستاده و خواستار اجرای راهکار دو دولتی شده است. سخنگوی کاخ سفید هم اعلام کرد که دولت ترامپ فعلاً موضع رسمی در قبال شهرک‌سازی‌های اسرائیلی‌ها ندارد ولی به هرحال توسعه شهرک‌ها و گذشتن از مرزهای تعیین‌شده نمی‌تواند به صلح کمکی کند.

روزنامه اطلاعات با انتخاب عنوان سقوط بهمن در محور دماوند ـ تهران 3 قربانی گرفت، آورد: چله بزرگه زمستان توی آخرین روزهای رفتنش خودی نشان داد و بارش برف سنگین وکولاک، بسته شدن راه‌های ارتباطی روستاها و جاده‌ها، کاهش محسوس دما، قطع برق، لغزندگی جاده‌ها وگرفتار شدن در آن، وزش باد، ریزگردها و توفان ازجمله مشکلاتی بود که در استان‌های مختلف کشور روی داد.امادرکنارآن خوشحالی مردم ازاین بارش‌ها رانیز نباید نادیده گرفت. 

‏‏««حضور مردم» و «اعتماد به دین» 2 سرمایه نظام است» و «سیمکارت‌های بدون هویت از 20 بهمن سلب امتیاز می‌شوند» دیگر عنوان های نیم صفحه نخست این روزنامه را به خود اختصاص داد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: