کد خبر: ۹۲۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - 02 February 2017
رئیس بانک مرکزی دستور اخیر ترامپ درباره ممنوعیت ورود اتباع ایرانی به آمریکا را بی تاثیر دانست و به آینده اقتصاد ابزار خوش بینی کرد.
رئیس بانک مرکزی دستور اخیر ترامپ درباره ممنوعیت ورود اتباع ایرانی به آمریکا را بی تاثیر دانست و به آینده اقتصاد ابزار خوش بینی کرد.

به گزارش  ایسنا، ولی الله سیف در حاشیه جلسه امروز هیأت وزیران و جمعی از خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر دستور اخیر رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع ایرانی به این کشور در مسائل بانکی اظهار داشت: این دستور در ارتباط با مسائل بانکی تاثیر مشخصی نداشته و ما در حال پیگیری مسائل بانکی هستیم.

وی افزود:‌ با توجه به گشایش هایی که اخیرا داشتیم بدون توجه به این دستور ، مسائل مسیر اقتصادی و ارتباطات بانکی ما در حال طی کردن روند خود است.

رئیس بانک مرکزی درباره تاثیر این قانون بر رفت و آمد تجار ایرانی با آمریکا نیز گفت: ما با آمریکا مبادلات تجاری نداریم. به همین دلیل نیز معتقدیم قانون اخیر آمریکا درباره ممنوعیت ورود اتباع ایرانی به این کشور، نقش موثری در اقتصاد و فعالیت اقتصادی ایفا نمی‌کند.

سیف همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات معاون وزیر اقتصاد در ارتباط افزایش ۹ الی ۱۰ درصدی نرخ تورم ، با تاکید بر اینکه نرخ تورم سال ۹۵ پس از ۲۵ سال به صورت قطعی تک رقمی است و هیچ تردیدی در این رابطه وجود ندارد، اظهار داشت: در حال طراحی برنامه‌هایی هستیم تا شاهد رشد اقتصادی با حفظ تورم تک رقمی درآینده اقتصاد باشیم.

وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال جاری ، 7.4 درصد رشد داشته ایم بیان کرد: نرخ رشد در 6 ماهه نخست امسال نوید خوشایندی است که در طول سال ادامه خواهد یافت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: