کد خبر: ۹۲۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - 30 January 2017
«خواست آیت‌ا...هاشمی حمایت از روحانی است»، «خاک‌ پاشی به طرف خورشید‌ هاشمی بی‌اثر بود»، «محرومیت کودکان بی‌هویت از حقوق اولیه»، «روحانی در آزمون بزرگی قرار گرفته است»‌ و «عدالت مالیاتی حلقه مفقوده اقتصاد ایران» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه آرمان در شماره دوشنبه 11 بهمن است.
«خواست آیت‌ا...هاشمی حمایت از روحانی است»، «خاک‌ پاشی به طرف خورشید‌ هاشمی بی‌اثر بود»، «محرومیت کودکان بی‌هویت از حقوق اولیه»، «روحانی در آزمون بزرگی قرار گرفته است»‌ و «عدالت مالیاتی حلقه مفقوده اقتصاد ایران» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه آرمان در شماره دوشنبه 11 بهمن است.

** خواست آیت‌ا...هاشمی حمایت از روحانی است
حسین کاشفی فعال سیاسی اصلاح‌ طلب در گفت وگو با آرمان بیان داشت: نمی‌توان به سرعت برای آیت‌ا..‌هاشمی جایگزینی پیدا کرد. با همت همه مردم و مسئولان می‌توان حرکت و منش آیت‌ا...‌هاشمی را زنده نگه داشت و این خلا را با حضور پر رنگ در انتخابات تحمل کرد. مردمی که درصدد شاد کردن روح آیت‌ا...‌هاشمی هستند باید در انتخابات سال 96 همان روش و منش ایشان را دنبال کنند و با یک وحدت جمعی حمایت خود را از آقای روحانی ادامه بدهند.

** خاک‌ پاشی به طرف خورشید‌هاشمی بی‌اثر بود
محمد جواد حق شناس فعال سیاسی اصلاح ‌طلب در گفت وگو با آرمان گفت: بعد از رحلت آیت‌ا...‌هاشمی، عده‌ای روند اشتباه قبلی خود را ادامه دادند و به شخصیت آیت‌ا...‌هاشمی اهانت کردند. این اظهاراتی که صورت گرفته است، خاک‌پاشی به طرف خورشید است که البته تاثیری در بزرگی و شخصیت والای آیت‌ا...هاشمی ندارد. این طیف بی‌اخلاق سعی دارند از این طریق، خورشید را با خاک خاموش کنند که بی‌تردید این خاک‌ها به صورت خود این افراد برمی‌گردد.

** محرومیت کودکان بی‌هویت از حقوق اولیه
مونیکا نادی حقوقدان و فعال حوزه کودکان در گفت‌وگو با «آرمان» درباره کودکان بی‌هویت کشور و چگونگی سروسامان دادن به وضعیت آنها به آرمان می گوید: در یکی دو دهه اخیر سیل عظیم ورود اتباع بیگانه به ‌شکل غیرقانونی به ‌کشور آثار منفی فراوان به ‌همراه داشته است. ازدواج‌های غیرقانونی اتباع بیگانه با زنان ایرانی و تولد فرزندان بی‌تابعیت حاصل از این ازدواج‌ها از بارزترین آثار منفی این نوع مهاجرت‌هاست. این کودکان مشکلات عدیده‌ دیگر به‌غیر از بی‌تابعیتی همچون محرومیت از هویت، حق تحصیل، بیمه، تامین اجتماعی و به‌کارگیری آنها برای تکدی‌گری و مشاغل پست اجتماعی دارند. ماده واحده‌ای هم در این زمینه وجود دارد که بر اساس آن نه‌تنها تابعیت ایرانی به این کودکان اطلاق نشده، بلکه تا قبل از 18 سالگی هیچ تدبیر حمایتی برای کاهش مشکلات این کودکان پیش‌بینی نشده است و حتی شرایط اخذ تابعیت برای آنها را پس از 18 سالگی سخت‌تر کرده است.

** روحانی در آزمون بزرگی قرار گرفته است
حسین مرعشی عضو ارشد و سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی در گفت وگو با آرمان اظهار داشت: فقدان آیت‌ا... هاشمی وظیفه آقای روحانی را در انتخابات آینده بیشتر کرده است. بدون شک فقدان آیت‌ا... هاشمی یک آزمون بزرگ برای آقای روحانی در انتخابات آینده است. آقای روحانی باید از فرصت انتخابات آینده به خوبی بهره ببرد تا جریان تحول‌خواه ایران را به اهداف خود نزدیک کند. آقای روحانی اگر خود در صحنه حضور داشته باشند و یا اگر قصد داشته باشند صحنه انتخابات را مدیریت کنند باید این نکته را در نظر داشته باشند که در شرایط کنونی بسیاری از امید‌ها به سمت ایشان است. در شرایط کنونی آقای روحانی نقش دوگانه‌ای را در فضای سیاسی برعهده دارند.

**عدالت مالیاتی حلقه مفقوده اقتصاد ایران
محمد خوش‌چهره اقتصاددان و استاد اقتصاد دانشگاه تهران در گفت وگو با آرمان می گوید: نباید اخذ مالیات با فشار مالیاتی اشتباه گرفته شود. اکنون شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای پیش می‌رود که تولید رونق چندانی ندارد و در سال‌های گذشته در رکود به سر می‌برده است. حال در چنین شرایطی دولت چگونه می‌تواند با فشار مالیاتی به درآمد از پیش تعیین شده خود دست یابد؟ اما در پاسخ به سوال مطرح شده به طور صریح می‌توان گفت که در ایران روش‌های مالیاتی مبتنی بر عدالت مالیاتی نیست و در عین حال فشار مالیاتی عموما بر قشر حقوق‌بگیر و بخش‌های مولد اقتصاد است. بخش‌هایی چون سوداگری، دلالی، واسطه‌گری و... که جزو اقتصاد زیرزمینی به حساب می‌آیند و سودهای بالایی هم دارند، از پرداخت مالیات در امان و فراری هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: