کد خبر: ۹۲۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۹ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - 28 January 2017
دو شرکت دانش بنیان ایرانی در پروژه توانا یا ایجاد اولین شبکه انتقال اطلاعات کاملا بومی همکاری می کنند.

دو شرکت دانش بنیان ایرانی در پروژه توانا یا ایجاد اولین شبکه انتقال اطلاعات کاملا بومی همکاری می کنند.

به گزارش مهر، دکتر بهزاد سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی صبح امروز از یک شرکت دانش بنیان تولید کننده سیستم های مخابراتی نوری و شبکه های دیتا بازدید کرد.

محمدرضا پاکروان، مدیرعامل شرکت دانش بنیان اظهار داشت: ما در این شرکت در حوزه طراحی و تولید سیستم های مخابراتی نوری و شبکه های دیتا فعالیت می کنیم.

وی افزود: این تجهیزات برای ایجاد ارتباطات اینترنت، موبایل، صدا و تصویر در فواصل دور و نزدیک به واسطه فیبر نوی استفاده می شود.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان با بیان اینکه این تجهیزات در بسترسازی شبکه های ثابت و موبایلی کاربرد دارند، اظهار داشت: اکنون ما تنها تولید کننده سیستم های مخابراتی SDH هستیم و از سازمان تنظیم مقرارت تاییدیه دریافت کرده ایم.

پاکروان با بیان اینکه دستگاههای تولید شده در این شرکت از سال ۱۳۸۲ تولید شده اند و به بازار رسیده اند اظهار داشت: بزرگترین مصرف کننده این سیستم ها شرکت های مخابراتی مانند موبایل، شرکت مخابرات استانی، شرکت های زیرساخت، شرکت های نهادهای دیگری که فیبرهای نوری را بستر ارتباطی شان قرار می دهند، هستند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان با تاکید بر اینکه ما قابلیت رقابت با شرکت های خارجی را داریم، اظهار داشت: در سه سال گذشته بیش از ۳ هزار سیستم را به تولید رسانده ایم.

وی اظهار داشت: دستگاههای شبکه های فیبر نوری که در این شرکت به تولید می رسند با سرعت ۱۰۰ هزار برابر اینترنت خانگی، انتقال داده و اطلاعات را انجام می دهند.

پاکروان تصریح کرد: وضعیت پردازش اطلاعات این شرکت در سال ۸۲، ۳ دهم گیگابیت در ثانیه بود که در سال ۹۵ به ۵۰ گیگابیت در ثانیه رسیده است؛ بنا داریم در سال ۹۶ این وضعیت را به ۲۵۰ گیگابیت در ثانیه برسد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان در خصوص همکاری این شرکت در پروژه توانا که مورد تایید وزیر ارتباطات است، اظهار داشت: شبکه توانا با همکاری این شرکت و یک شرکت دانش بنیان دیگر در حال انجام است.

پاکروان با بیان اینکه برای اولین بار است که یک شبکه بومی انتقال اطلاعات در کشور ایجاد می شود، تصریح کرد: این شبکه در ۱۲ استان اجرایی خواهد شد که ۱۱ هزار کیلومتر فیبر شبکه مورد بهره برداری قرار می گیرد همچنین ۱۰۰ نقطه از تجهیزات ایرانی نصب خواهد شد تا اطلاعات به واسطه این دستگاه هم منتقل شوند.

وی افزود: این اولین شبکه ای است که با حمایت مستقیم وزارت ارتباطات پیگیری می شود. در واقع از آن می توان به عنوان شبکه ملی کاملا بومی که با فناوی و محصولات داخلی ایجاد می شود یاد کرد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان با بیان اینکه با ایجاد این شبکه، امنیت افزایش می یابد، اظهار داشت: مراحل اجرای این پروژه در حال انجام است و  بر طبق قرارداد امیدواریم تا انتهای سال ۹۶ بخشی از این شبکه به بهره برداری برسد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: