مدیرعامل بانک تجارت از ثبت شکایت این بانک در دادگاه اتحادیه اروپا برای مطالبه ی خسارات وارده در زمان تحریم ها با هدف صیانت از منافع سهامداران و مشتریان بانک خبر داد.
به گزارش روابط عمومی بانک تجارت ، محمدابراهیم مقدم روز پنجشنبه هفتم بهمن ماه با اعلام این خبر افزود : پس از اثبات حقانیت بانک تجارت و لغو تحریم های اعمال شده در مراجع قضایی اتحادیه اروپا، بانک تجارت با همکاری موسسات حسابرسی خبره بین المللی ، فرآیند ارزیابی و برآورد خسارات وارده ناشی از تحریم ها را مطابق با استانداردها و رویه های بین المللی آغاز کرد . وی افزود : خوشبختانه با اتمام این فرآیند و گردآوری مدارک و اسناد لازم ، موفق شدیم شکایت مربوط به مطالبه ی خسارات وارده به بانک تجارت در پی تحریم های اتحادیه اروپا را روز دوشنبه چهارم بهمن ماه در مراجع قضایی این اتحادیه به ثبت برسانیم.
مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به سابقه ی اقدامات بانک تجارت در قبال تحریم های اتحادیه اروپا گفت : بواسطه ی اعمال این تحریم های غیرمنصفانه که از دی ماه سال 1390 آغاز شد ، خسارات مستقیم و غیر مستقیم زیادی به بانک تجارت و دیگر بانکهای ایرانی مشمول تحریم ها وارد آمد که از آن جمله می توان به خسارات ناشی از مسدود ساختن منابع موجود در حسابهای بانک و کاهش قابل ملاحظه درآمدهای ناشی از عملیات ارزی اشاره کرد . وی افزود: در مقطع مذکور، هیات مدیره وقت بانک تجارت اقدامات لازم برای لغو این تحریم های غیرقانونی را با هدف صیانت از منافع مشتریان و سهامداران بانک آغاز کرده و با بهره گیری از یک تیم حقوقی متخصص در دعاوی تجاری بین المللی اقدام به تشکیل پرونده در مراجع قضایی مورد تائید اتحادیه اروپا نموده بود .
مقدم یادآور شد طرح دعوای بانک تجارت در دادگاه اتحادیه اروپا مستلزم برگزاری صدها ساعت جلسه کارشناسی با متخصصین و مشاورین حقوقی داخلی و خارجی و وکلای بانک در این پرونده و ترجمه و ارائه ی هزاران صفحه از اسناد و مدارک فعالیتهای بانک بوده است .
وی در خاتمه تاکید کرد : به سهامداران و مشتریان ارجمند بانک این اطمینان را می دهیم که بانک تجارت برای صیانت از منافع به حق آنان روند قضایی مطالبه خسارات وارده ناشی از تحریم ها را با استفاده از تمام ظرفیتهای تخصصی و قانونی ادامه خواهد داد.