کد خبر: ۹۲۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - 26 January 2017
جمهوری اسلامی ایران علی رغم این که در دوران پس از انقلاب اسلامی مورد تجاوز دشمنان قرار گرفت و هیچگاه هم به هیچ کشوری تجاوز نکرده است، نقش خود را به عنوان مهمترین سد در برابر هرگونه تجاوز و تروریسم در منطقه اثبات کرده است.
 روزنامه اطلاعات در شماره پنجشنبه هفتم بهمن در توضیح تیتر نخست با اشاره به سخنان حسن روحانی در دیدار «شیخ صباح الخالد الصباح» فرستاده ویژه امیر کویت، نوشت: جمهوری اسلامی ایران علی رغم این که در دوران پس از انقلاب اسلامی مورد تجاوز دشمنان قرار گرفت و هیچگاه هم به هیچ کشوری تجاوز نکرده است، نقش خود را به عنوان مهمترین سد در برابر هرگونه تجاوز و تروریسم در منطقه اثبات کرده است.

روزنامه اطلاعات زیر عنوان «ایجاد 655 هزار شغل در نیمه اول امسال» آورد: در بهار سال جاری 745 هزار شغل به میزان اشتغال افزوده شد که در شش ماهه سال جاری از این میزان 655 هزار شغل بطور خالص به اشتغال کشور افزود که یک رکورد به حساب می آید. علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی توفیقات حاصل شده را نتیجه یکپارچگی و همدلی در دولت دانست و گفت: رسانه ها درگیر منازعات سیاسی و انتخاباتی نشوند و بهبود معیشت مردم و منافع ملی را برتر از همه موضوعات بدانند. 

روزنامه اطلاعات با درج عنوان «نشریاتی که خود را بسیجی می‌دانند به وحدت و وفاق ملی توجه کنند»، نوشت: رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیاری از نشریات ما سیاسی نیستند، سیاست زده هستند، گفت: ما نباید نسبت به قشر خاکستری جامعه بی‌توجهی کنیم. نشریاتی که منصوبند به خط اصیل انقلاب و خودشان را بسیجی می‌دانند حتما بایستی به وحدت و وفاق ملی توجه کنند. سردار غلامحسین غیب پرور رییس سازمان بسیج مستضعفین در جشنواره ابوذر که در تالار سوره و به همت سازمان بسیج رسانه برگزار شد، اظهار داشت: آنچه امروز انقلاب اسلامی نیاز دارد نقش آفرینی به موقع و بجا و اثربخش است، هر نقش آفرینی به موقع و بجا نیست. وی گفت: در این دو ماهی که در بسیج مشغول شدم بطور دائم با همکاران روی موضوع اثر بخشی بحث و بررسی می‌کنیم زیرا امروز بایستی به این نقطه برسیم که به محصول کارمان توجه کنیم درحالی که خیلی اوقات این اتفاق نمی افتد.

«لاریجانی: دو سوم هزینه‌ها در کشور ضروری نیست»، دیگر عنوان این روزنامه است، در توضیح این مطلب می خوانیم: رییس مجلس شورای اسلامی انطباق بودجه سال 96 با الزامات برنامه ششم توسعه را ضروری ‌خواند و از اعضای‌ کمیسیون تلفیق بودجه سال‌ 96 خواست ترمیم حقوق بازنشستگان در اولویت بودجه باشد. علی لاریجانی دیروز با حضور در کمیسیون تلفیق بودجه سال 96، با بیان این که هزینه‌ها در بودجه سال 96 باید کاهش یابد، ‌ادامه داد: ‌بسیاری از مواردی که در بودجه ذکر می‌شود ممکن است خوب و مفید باشد؛ اما ضروری نیست. لاریجانی با بیان این که اقتصاد کشور باید به دست مردم بچرخد، تصریح کرد: دو سوم هزینه‌ها در کشور ضروری نیست و فقط یک سوم آن ‌ضروری است. ‌ممکن است یک فعالیت اجتماعی خوب و مفید باشد؛ اما ضروری نیست و اکنون که بسیاری ازچاله‌های کشور با اوراق مشارکت پر می‌شود، باید ضروریات رعایت شود. 

«موافقت هیات وزیران با تشکیل کارگروه بررسی علل فروریختن ساختمان پلاسکو»، «حقوق ماهانه تا 2 میلیون تومان از مالیات معاف شد» و «اتحادیه اروپا: اسرائیل دست به کشتار سازمان یافته در غزه زده است» از دیگر عنوان های نیم صفحه نخست روزنامه اطلاعات به شمار می رود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: