کد خبر: ۹۲۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - 25 January 2017
«تفکر اشتباه در مورد نرخ تورم»، «مذاکرات پنهانی آمریکا و روسیه شکل می‌گیرد»، «قبح طلاق ریخته اما ارزش نشده»، «شهرداری مسئول حادثه پلاسکو است»‌ و «ناجوانمردان بهتر از همه هاشمی را می‌شناسند» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه آرمان در شماره چهارشنبه 6 بهمن است.
 «تفکر اشتباه در مورد نرخ تورم»، «مذاکرات پنهانی آمریکا و روسیه شکل می‌گیرد»، «قبح طلاق ریخته اما ارزش نشده»، «شهرداری مسئول حادثه پلاسکو است»‌ و «ناجوانمردان بهتر از همه هاشمی را می‌شناسند» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه آرمان در شماره چهارشنبه 6 بهمن است.

** تفکر اشتباه در مورد نرخ تورم
محسن بهرامی ارض اقدس مشاور معاون اقتصادی رییس‌ جمهور و عضو اتاق بازگانی ایران در گفت‌وگو با آرمان تصور مردم درباره نرخ تورم را اشتباه می‌خواند و می‌گوید: وقتی دولت از کاهش نرخ تورم صحبت می‌کند، منظور آن کاهش سطح همه قیمت‌ها نیست. نرخ تورم میانگین قیمت 360 کالا و خدمات است که بعضی از آنها کاهش و تعدادی افزایش قیمت داشته‌اند.

** مذاکرات پنهانی آمریکا و روسیه شکل می‌گیرد
علی بیگدلی تحلیلگر مسایل بین‌الملل به آرمان گفت: از امروز تا زمانی که قرار است اجلاس آینده در ژنو یا وین تشکیل شود قطعا مذاکرات پنهانی میان روس‌ها و آمریکایی‌ها اتفاق خواهد افتاد وشکل نشست بعدی متفاوت خواهد بود. برخی فشارها روی ایران از سوی گروه‌های معارض سوری حاضر در مذاکرات وجود دارد و این موضوع یکی از نکاتی بود که در کنفرانس مطرح شده بود.کنفرانس صلح سوریه بازهم وارد پیچیدگی‌های بیشتری می‌شود و قطع به یقین آمریکا از این روند عقب نخواهد افتاد.

** قبح طلاق ریخته اما ارزش نشده
محمد زاهدی اصل استاد دانشگاه و مددکار اجتماعی در گفت وگو با آرمان می‌گوید: اگر ویژگی‌های ارزش را با بحثی مثل طلاق یا تجرد مقایسه کنیم، می‌بینیم طلاق و زندگی مجردی نمی‌توانند به عنوان یک ارزش تلقی شوند. تاثیرپذیری در مورد طلاق و تجرد وجود دارد و زمانی که از حد متعارف خود در جامعه بگذرد، به سایر افراد نیز سرایت می‌کند. تبلیغات می‌تواند از سوی یک وکیل هم باشد که ادعا دارد با کمترین زمان و هزینه، طلاق را رقم می‌زند. این نوع تبلیغات فضایی را ایجاد می‌کند که واقعا خوشایند جامعه ما نیست.

** شهرداری مسئول حادثه پلاسکو است
غلامرضا انصاری عضو شورای شهر تهران در گفت وگو با آرمان بیان داشت: ضمن عرض تسلیت به آتش‌نشانان عزیز و عرض سپاس از آنها به خاطر گذشت، ایثار و اقدامات شجاعانه کارکنان خدوم این سازمان در اطفای حریق ساختمان پلاسکو، لازم است نکاتی در مورد مدیریت شهر تهران به اطلاع مردم تهران برسد. مسئول اتفاقات مثبت و منفی شهر تهران، مدیریت شهری و شخص شهردار تهران است. وظیفه مدیریت یک شهر 12میلیونی مانند شهر تهران این است که مشکلات شهری را به‌گونه‌ای شناسایی کند تا بتوان منابع شهر را در این اولویت‌بندی‌ها تقسیم کرد. شهردار تهران باید بتواند از حداقل امکانات حداکثر بهره‌برداری‌‌ها را انجام دهد. وضعیت اعتباری شهر تهران به لحاظ منابع درآمد وضعیت مناسبی نبود، در نتیجه یک شهردار آگاه، مدیر و مدیر، با اولویت‌بندی همین بودجه فعلی باید برخی امور را در شهر تهران در اولویت قرار دهد. یک مدیر باید تمام هم‌‌وغم خود را در حوزه مسئولیتش قرار داده و تلاش کند کوچک‌‌ترین آسیب‌ها را مدنظر قرار دهد. با کمال تأسف، مدیریت شهری تهران در طول یک دهه گذشته، دچار یک بیماری خود‌بزرگ‌‌بینی شده است.

** ناجوانمردان بهتر از همه هاشمی را می‌شناسند
عیسی کلانتری وزیر سابق کشاورزی و رییس کنونی خانه کشاورز به آرمان می گوید: بدون شک ناجوانمردان که در حق هاشمی ظلم و جفا کردند بیش از همه از خصوصیات برجسته اخلاقی آیت‌ا... هاشمی آگاهی داشتند و به خوبی ایشان را می‌شناختند و به همین دلیل تا ابد در پیشگاه خداوند متعال شرمنده خواهند بود. به نظر من هاشمی مردی برای تمام فصول و مردی تمام نشدنی بود. باید 100 سال بگذرد تا شخصی مانند آیت‌ا... هاشمی در کشور ظهور و بروز پیدا کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: