کد خبر: ۹۱۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - 22 January 2017
حادثه ساختمان پلاسکو نگاه‌ها را به سمت صنعت بیمه سوق داده، اما این اتفاق در حالی رخ داده است که این ساختمان استانداردهای ایمنی را نداشته و اگر استانداردهای ایمنی در آن لحاظ شده بود، اتفاق در چنین وسعتی رخ نمی‌داد و به نظر می‌رسد که باید استانداردها قبل از پوشش بیمه پیگیری شود.
حادثه ساختمان پلاسکو نگاه‌ها را به سمت صنعت بیمه سوق داده، اما این اتفاق در حالی رخ داده است که این ساختمان استانداردهای ایمنی را نداشته و اگر استانداردهای ایمنی در آن لحاظ شده بود، اتفاق در چنین وسعتی رخ نمی‌داد و به نظر می‌رسد که باید استانداردها قبل از پوشش بیمه پیگیری شود.

به گزارش میزان، روز پنجشنبه هفته گذشته حادثه تلخ فروریختن ساختمان پلاسکو رخ داد، با اتفاق چنین حادثه تلخی تمام نگاه‌ها به سمت بیمه معطوف شد، بیمه‌ای که حتی مردم در خرید بیمه‌های اجباری همچون بیمه شخص ثالث علاقه‌ای برای تهیه ندارند و همواره مردم بر این باورند که حادثه برای همسایه است.

البته نباید فراموش کرد که بیمه‌های حوادث و آتش سوزی یک بیمه اختیاری است و در بیمه‌های اختیاری گزینه‌های مختلفی برای حداقل و حداکثر میزان پوشش بیمه در نظر گرفته شده است.

البته در کنار این موارد باید به این نکته توجه شود که اگر فردی مکان و اموال خود را بیمه کند از سوی دیگر باید بر استانداردسازی محیط پیرامونی خود توجه ویژه‌ای داشته باشد.

در حال حاضر شرکت‌های بیمه بازرگانی به دلیل آنکه شرایط مناسبی ندارند و به دنبال درآمدهای بیشتر هستند، به هیچ خرید بیمه‌ای دست رد نمی‌زنند و حتی اگر ریسک پوشش بالا باشد، شرکت‌های بیمه با جان و دل حاضر به فروش و ارائه پوشش هستند.

در این رابطه بهروز اسدنژاد، مدیر برنامه و بودجه بیمه ایران، به خبرگزاری میزان، گفت: بیمه یک مکانیزم پس از خدمات است و نمی‌توان تمام مسائل ایمنی را به بیمه سوق داد.

وی افزود: از طریق بیمه می‌توان در راستای ایجاد بیشتر ایمنی استفاده کرد زیرا کارشناسی بیمه در زمان عقد قرار پوشش بیمه می‌تواند عاملی باشد تا افراد به سمت ایمن سازی محیط پیرامون خود حرکت کند.

این کارشناس صنعت بیمه، با بیان اینکه صنوف آنچنان علاقه‌ای برای خرید بیمه ندارند، خاطرنشان کرد: باید در صنعت بیمه برای صنوف مختلف و صنایع استاندارد‌های ایمنی پیگیری شود و نباید تمام نگاه‌ها در زمان رخداد حوادث به سمت بیمه‌ها باشد، بلکه قبل از ایجاد حادثه باید ایمنی پیگیری شود.

اسدنژاد خاطرنشان کرد: به طور مثال زمانی که بیمه‌ها خودروهای غیراستاندارد را بیمه نکنند رفته رفته، سطح کیفی تولید و استفاده از خودروها افزایش می‌یابد.

وی در رابطه با اجبار کردن بیمه‌های حوادث برای صنوف و مشاغل، گفت: بروی کاغذ اجبار کردن بیمه‌های حوادث وجود دارد اما فعل اجبار در بیمه همچون بیمه‌های شخص ثالث درک درستی را ایجاد نخواهد کرد و در شرایط فعلی، مردم بیمه را به عنوان تامین کننده مالی جبران خسارت قبول نکرده‌اند.

این کارشناس صنعت بیمه با بیان اینکه اگر استانداردهای ایمنی سرلوحه تمام کارها قرار گیرد چنین اتفاقاتی رخ نخواهد داد، تاکید کرد: باید شرایط به گونه‌‍‌ای رقم بخورد که مشاغل و صنوف به سمت ایمن سازی محیط پیرامون خود حرکت کنند و در نهایت اگر محیطی استانداردها را رعایت کرد، شرکت‌های بیمه، بیمه‌های خود را ارائه دهند.

با این تفاسیر می‌توان گفت، بیمه یک محل تامین منابع مالی جبران خسارت است و باید به گونه‌ای استانداردها پیگیری شود که بیمه‌ها افراد را به سمت استاندارد سازی سوق دهد و هر شرکت بیمه‌ای برای دریافت مبلغی مکان‌های ناایمن را بیمه نکنند تا صاحبان مشاغل مجبور به رعایت استانداردها شوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: