کد خبر: ۹۰۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۳ دی ۱۳۹۵ - 12 January 2017
رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران پرداخت بدهی دولت به شهرداری و هزینه کرد آن در بحث زیرساخت های حمل و نقل عمومی را از عوامل موثر در کاهش آلودگی هوا عنوان کرد.

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران پرداخت بدهی دولت به شهرداری و هزینه کرد آن در بحث زیرساخت های حمل و نقل عمومی را از عوامل موثر در کاهش آلودگی هوا عنوان کرد.

پرویز سروری در گفتگو با مهر با اشاره به آلودگی هوا گفت: آلودگی هوا یک معضل ملی است و صرفا معضل بخشی نیست که شهرداری یا دولت یا هر ارگان دیگر بتواند به تنهایی آن را رفع کند.

وی اضافه کرد: نکته دوم این است که بیشترین سهم آلودگی هوا را خودروها و موتورها ایجاد می کنند، یعنی آلودگی ای که از طریق آن ها ایجاد می شود و لذا تاکید بر حمل و نقل عمومی می تواند در برون رفت از این مشکل بسیار موثر باشد.

این عضو شورای شهر تهران افزود: نکته سوم هم اینکه اگر همه بخش ها با هم هماهنگ باشند می توانیم اقدامات موثر داشته باشیم و اقدامات فردی به هیچ روی پاسخگو نیست.

سروری با اشاره به اقدامات شورای شهر در کاهش آلودگی هوا گفت: کاری که تاکنون انجام دادیم این است که بیشترین سهم بودجه شهرداری را که البته میزان قابل توجهی است به موضوع مترو و حمل و نقل عمومی اختصاص دادیم.

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران توضیح داد: امسال ۱۰۰ کیلومتر مترو تحویل می دهیم که یک رکورد جهانی است و نشان می دهد عزم شورای شهر تهران برای حل معضل آلودگی جدی است.

وی با انتقاد از کمبود واگن های مترو گفت: اما ما با مشکل جدی رو به رو هستیم، و آن نبود واگن است که مجبوریم از خطوط دیگر واگن بگیریم.

سروری افزود: نتیجه این می شود که آن چه می تواند باعث فرصت شود باعث نارضایتی می شود. چون به شکلی باید توقف ایستگاه ها را بیشتر کنیم. به جای اینکه مردم از این اقدامات احساس مطلوبیت کنند احساس نارضایتی می کنند.

این عضو شورای شهر در پاسخ به این سوال که چه زمانی آلودگی هوای کلان شهرها از حالت بحران خارج می شود، گفت: این مهمترین سوالی است که می شود مطرح کرد. پاسخ هم زمانی است که همه دست به دست هم دهند.

وی با اشاره به بدهی دولت به شهرداری گفت: اگر ۱۸ هزار میلیارد بدهی دولت به شهرداری پرداخت شود می توانیم هد وی(فاصله قطارها) این ۱۰۰ کیلومتر را از ۱۵ دقیقه به ۴ دقیقه برسانیم. این باعث می شود مترو دو تا سه برابر وضع موجود را پاسخگو باشد؛ یعنی تا ۸ میلیون جابه جایی.

سروری تاکید کرد: این چقدر می تواند در کاهش آلودگی موثر باشد و از استفاده از وسایل شخصی بکاهد؟

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر تهران به کمبود اتوبوس ها نیز اشاره کرد و گفت: از سوی دیگر ما ۶هزار اتوبوس داریم که باید تعداد آن به ۱۱ هزار عدد برسد. اگر این اتوبوس ها که دارد فرسوده می شود جایگزین نشود خودش می شود عامل آلودگی هوا. باید شبکه خطوط مترو و اتوبوس افزایش یابد.

وی در خاتمه گفت: برای برون رفت از آلودگی هوا باید عزم ملی شکل گیرد؛ و همه از دولت و شهرداری و مجلس و... پای کار بیایند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: