کد خبر: ۹۰۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۲۲ دی ۱۳۹۵ - 11 January 2017
«ادای احتـرام ایـران به بزرگمرد سـیاست»، «آینه تمام‌نمای حیات ملت ایران درگذشت» و «ایران تا ابد ‌هاشمی ‌را کم خواهد داشت» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه مردم سالاری در شماره چهارشنبه 22 دی است.
 «ادای احتـرام ایـران به بزرگمرد سـیاست»، «آینه تمام‌نمای حیات ملت ایران درگذشت» و «ایران تا ابد ‌هاشمی ‌را کم خواهد داشت» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه مردم سالاری در شماره چهارشنبه 22 دی است.

** ادای احترام ایران به بزرگمرد سیاست
دیروز خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران از ساعاتی قبل از آغاز مراسم شاهد حضور مردم برای شرکت در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله ‌هاشمی‌بود‌. مردم در ساعات اولیه صبح خود را به مقابل دانشگاه تهران رساندند تا شاهد یک اتفاق مهم اما غم‌انگیز باشند. طبق آمار اعلامی‌از سوی استانداری تهران حداقل دو و نیم میلیون نفر برای مراسم تشییع پیکر آیت‌الله ‌هاشمی‌در دانشگاه تهران و اطراف آن حضور داشتند. از ساعت 7 صبح میدان ولیعصر و فاطمی‌و مسیر فاطمی‌به انقلاب و نیز تمامی‌مسیرهای منتهی به دانشگاه تهران به دلیل حضور جمعیت مسدود شده و تردد اتومبیل‌ها ممنوع شده و پلیس از ورود ماشین‌ها جلوگیری می‌کرد.

** آینه تمام‌نمای حیات ملت ایران درگذشت
رحلت آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی که به عنوان شخصیتی تاثیرگذار در بعد ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی شناخته می‌شود، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و مجامع بین‌المللی داشته است. از اولین ساعات درگذشت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام کشورمان تا تشییع پیکر ایشان، هرلحظه شاهد ارسال پیام‌های تسلیت مقامات خارجی و پوشش لحظه به لحظه از طرف رسانه‌های خارجی بودیم. اهمیت پوشش خبرهای مربوط به فوت آیت‌الله ‌هاشمی‌تا حدی بود که برخی شبکه‌های خارجی تصاویر زنده‌ای از این مراسم را برای بینندگانش پخش کردند. از جمله رسانه‌های پوشش دهنده این مراسم می‌توان از خبرگزاری‌‌ آسوشیتدپرس، فرانسه، رویترز، بی‌بی‌سی عربی، شین هوا، ژاپن تودی و شبکه‌های خبری المیادین، الجزیره، تلویزیون مرکزی و خبرگزاری رسمی‌چین نام برد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس از برگزاری مراسم تشییع آیت‌الله ‌هاشمی‌ در تهران خبر داد و نوشت: هزاران نفر از شهروندان و مقام‌های رسمی ‌در دانشگاه تهران که محل تشییع آیت‌الله ‌هاشمی ‌است، حاضر شده‌اند. خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که صد‌ها هزار نفر از شهروندان عزادار ایران در مراسمی‌که با حضور آیت‌الله خامنه‌ای رهبر این کشور برای تشییع آیت‌الله اکبر‌هاشمی‌رفسنجانی برگزار شد، حاضر شدند.

** ایران تا ابد ‌هاشمی‌ را کم خواهد داشت
اقیانوس بی‌انتهای سیاست، مردان و زنان متفاوتی را به خود دیده است. از آنان که درخششی کوتاه کرده و در مقطعی کم یا زیاد نام و یادشان مطرح بوده تا آنان که به وسعت تاریخ ماندگار شده اند. هرکس به وسعت بضاعت و داشته‌هایش در این اقیانوس چند صباحی در عمق یا سطح فرو رفته و سپس یا در حد نامی‌بر تارک کتب تاریخی مانده یا به وسعت تاریخ جاودانه شده است. یکی از نامهایی که در اقیانوس تاریخ ایران بی شک ابدی و ماندگار بوده وهست، نام مردی، زاده دیار کریمان است که نامش به نام ایران گره خورده و هر جا و هر عرصه‌ای را که بنگری نام و عملکرد او انکار‌ناپذیر است. 

اکبر ‌هاشمی‌رفسنجانی مردی است که نامش به نام ایران گره خورده . از دوران مبارزات ستم‌شاهی که طلبه جوانی بیش نبود و دوشادوش امام در عرصه مبارزات درخشید تا وقتی نهال نوپای انقلاب مدام در معرض چشم زخم حسودان بود و هر روز نهال برومندی به خاک و خون می‌غلطید، تا بحران 8 سال جنگ، که عبا و عمامه وانهاد و به میدان مبارزه شتافت و سپس در حالی که ایران از خمپاره و گلوله، خسته و تکه تکه بود، سکاندار کشتی سازندگی شد تا وطن بی علمدار نماند و همه خستگی‌ها و دشواری بازسازی کشوری که هنوز خاک شهرهایش بوی تانک و گلوله می‌داد و دیوار خانه‌هایش پر از ترکش‌ها و رد خون زن و مرد مظلوم این سرزمین بود را به دوش کشید و ایران توانست در آن 8 سال نفسی تازه کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: