کد خبر: ۸۹۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۰۹ دی ۱۳۹۵ - 29 December 2016
اگر قسمتی از سرمایه صنعت بخش کشاورزی اختصاص یابد، علاوه بر جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی شاهد رشد و شکوفایی روز افزون آن خواهیم بود.
رئیس تشکل های بخش کشاورزی گفت: اگر قسمتی از سرمایه صنعت بخش کشاورزی اختصاص یابد، علاوه بر جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی شاهد رشد و شکوفایی روز افزون آن خواهیم بود.

مسعود اسدی رئیس تشکل های بخش کشاورزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عوامل اصلی مهاجرت جوانان روستایی به شهر اظهار داشت: با وجود درآمد ناچیز و مقرون به صرفه نبودن تولید، جوانان روستایی تمایل چندانی به کار روی زمین های کشاورزی ندارند و از این رو برای شغل های کاذب و کارگری به شهرها مهاجرت می کنند.

وی افزود: اکثر کشاورزان برای تامین معیشت خود از روی اجبار مشغول به فعالیت هستند، چرا که  حمایت های همه جانبه از کشاورزان صورت نمی گیرد.

اسدی با اشاره به اینکه دولت باید از مهاجرت جوانان روستایی به شهرها جلوگیری کند، بیان کرد: جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی و حمایت همه جانبه از فعالان این عرصه در توان وزارت جهاد کشاورزی نیست و دولت در این زمینه باید تصمیم لازم را اتخاذ نماید.

رئیس تشکل های بخش کشاورزی با انتقاد از اینکه دولت تمام همت خود را در بخش صنعت به کار گرفته است، تصریح کرد: با وجود آنکه طی سال های اخیر بخش کشاورزی نقش بسزایی در رشد اقتصادی کشور داشته است باید گفت؛ اگر بخشی از سرمایه صنعت به این بخش اختصاص یابد علاوه بر جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی شاهد رشد و شکوفایی روز افزون اقتصادی خواهیم بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: