کد خبر: ۸۹۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۰۸ دی ۱۳۹۵ - 28 December 2016
عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به رشد فزاینده و روزافزون جهان در زمینه‌های IT و ICT گفت: کشور باید همگام با این روند در جهان حرکت کرده و پیشرفت کند تا بتواند چندین ساله آینده در جایگاه مناسبی در دنیا قرار داشته باشد.

عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به رشد فزاینده و روزافزون جهان در زمینه‌های IT و ICT گفت: کشور باید همگام با این روند در جهان حرکت کرده و پیشرفت کند تا بتواند چندین ساله آینده در جایگاه مناسبی در دنیا قرار داشته باشد.

به گزارش تسنیم از قم، خسرو سلجوقی ظهر امروز در همایش تولید محتوای ایرانی و توسعه کسب‌وکار که در سالن جلسات اتاق بازرگانی قم برگزار شد، با اشاره به‌ضرورت وجود تفکر انتقادی و نگاه مثبت در جامعه اظهار داشت: رکن اساسی کارآفرینان در داشتن همین دو نکته است که رشد جامعه و کشور را سبب می‌شود.

وی با بیان اینکه شعار کارآفرینان، خواهی نشوی همرنگ، رسوای جماعت شو است، افزود: کارآفرینان همواره تیزبین بوده و برای هر کاری ایده نو و فناورانه دارند، اما نکته مهم‌تر این است که همواره ریسک‌پذیر بوده و از انجام دادن کارهای غیرمعمول هراسی ندارند.

سلجوقی با تأکید بر اینکه کارآفرینان افرادی با برنامه و منظمی هستند، تصریح کرد: کارآفرینان تنها یک درصد جامعه را تشکیل می‌دهند اما همواره بر روند صحیح برنامه‌ریزی‌شده کار دقت داشته و ایده‌های نو ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه امروزه اقتصاد نوآوری محور حرف اول را در اقتصاد دنیا می‌زند، خاطرنشان کرد: اقتصاد منبع محور، کار آیی محور و نوآوری محور در سراسر جهان وجود دارد اما موفقیت از آن کشوری است که بر اقتصاد نوآوری‌محور تکیه کرده و توسعه آن را سبب می‌شود.

عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات کشور بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد نوآوری محور، تأکید دارند، گفت: برای رسیدن به این مهم باید ابزارهای لازم در کشور تهیه‌شده و جوانان به این سمت تشویق شوند.

وی با تأکید بر اینکه تخریب در عین رفاقت را عامل اصلی عدم پیشرفت در یک کشور دانست و اظهار داشت: باید میان همکاران هر ارگان تفکر همکاری در عین رقابت ترویج شود تا کشور بتواند پیشرفت کند.

سلجوقی با اشاره به رشد فزاینده و روزافزون جهان در زمینه‌های IT و ICT  گفت: کشور باید همگام با این روند در جهان حرکت کرده و پیشرفت کند تا بتواند چندین ساله آینده در جایگاه مناسبی در دنیا قرار داشته باشد.

وی با اشاره به درآمد خوب حاصل از زمینه‌های IT و ICT خاطرنشان کرد: فناوری اطلاعات بر ارکان حجم اطلاعات، سرعت نرخ تولید اطلاعات و تنوع اطلاعات استوار است  که در صورت توجه به آن‌ها می‌توان به درآمد خوبی دست‌یافت.

عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات کشور خدمات IT  را عاملی برای افزایش ارزش‌افزوده برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر میزان داده و نحوه انتقال آن‌ها در دنیا حرف اول را می‌زند که با تکیه‌بر آن‌ها می‌توان درآمد کلانی را به دست آورد.

وی با اشاره به‌ضرورت توجه به انتقال محتوا گفت: در قم تولید محتوا در سطح بالا انجام می‌شود اما به دلیل عدم مطرح‌شدن، مورداستفاده قرار نمی‌گیرد درحالی‌که می‌توان همین اطلاعات را به دنیا مخابره کرد و درآمد خوبی به دست آورد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: