کد خبر: ۸۹۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۰۲ دی ۱۳۹۵ - 22 December 2016
با این‌که از ظهر چهارشنبه با ملتهب شدن بازار ارز، اکثر صرافی‌ها فروش دلار را متوقف و قیمت آن را از تابلوهای خود پاک کردند، اما بنابر اعلام کانون صرافان ایران قیمت دلار در غروب چهارشنبه به 4020 تومان رسید.
روزنامه جام جم در شماره پنجشنبه دوم دی در تشریح تیتر یک، نوشت: با این‌که از ظهر چهارشنبه با ملتهب شدن بازار ارز، اکثر صرافی‌ها فروش دلار را متوقف و قیمت آن را از تابلوهای خود پاک کردند، اما بنابر اعلام کانون صرافان ایران قیمت دلار در غروب چهارشنبه به 4020 تومان رسید.

این روزنامه در مطلبی دیگربا اشاره به عنوان پشت بازنشستگان به بیمه درمان گرم نیست، آورد: امعه اگر پای درد دل بازنشسته‌ها بنشینید، خیلی‌هایشان از بیمه‌های درمانی‌شان راضی نیستند و انتظار حمایت بیشتری دارند. اگر از منظر منطقی و اخلاقی هم به موضوع نگاه کنیم، فرد بازنشسته توقع دارد که وقتی 30سال تمام، بخشی از درآمد ماهانه‌اش به‌عنوان حق بیمه به حساب سازمان‌های بیمه‌گر واریز شده است. حداقل در دوران پیری، بتواند از پوشش درمانی مطلوبی برخوردار باشد و برای تامین هزینه‌های درمانش، به قرض و وام و کمک‌های دوست و آشنا محتاج نباشد. هم‌اکنون حدود یک میلیون و 350 هزار بازنشسته کشوری و حدود دو میلیون و 800 هزار نفر هم بازنشسته تامین اجتماعی داریم که پوشش هزینه‌های درمانی برای آنان، دست کمی از تامین نان شب ندارد.

عنایت بخشی: بچه‌ها را به کانون خانواده برگردانیم!، از دیگر عنوان های روزنامه جام جم است، عنایت بخشی بازیگر در این گفت و گو در پاسخ به پرسشی درباره تغییر رفتار جوانان و استفاده بیش از اندازه آنان از تلفن همراه می گوید: این مسائل را نمی‌توان با چند جمله پاسخ داد. باید مفصل راجع به آن صحبت کرد. به طور مجمل باید بگویم اینها جبر زمانه است. زمان با خودش نیازهایی می‌آورد و نمی‌شود از آن فرار کرد. مسلما جذابیتی که اینترنت دارد، شاید من برای فرزندم نداشته باشم. این است که از من فاصله می‌گیرد. اینها را باید به صورت کارشناسی بررسی کرد. باید دید چکار می‌توان کرد بچه‌ها را به کانون خانواده برگرداند.

این روزنامه با انتخاب عنوان مجید مجیدی؛ کارگردانی که به آسمان نگاه می‌کند، به بررسی اجمالی ساخته های مجید مجیدی کارگردان سینما و تلویزیون می نویسد: یلم «محمد رسول‌الله» آخرین ساخته عظیم و جهانی مجید مجیدی قرار بود به مناسبت هفته وحدت، یک هفته اکران شود، اما استقبال تماشاگران از این فیلم به اندازه‌ای بود که تصمیم گرفته شد این اثر فاخر سینمایی تا زمان برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش مجدد خود ادامه دهد. کسی که در طول سال‌های فعالیتش به عنوان کارگردان تلاش کرده عمدتا تصویری انسانی و اخلاقی و مبتنی بر معنویت و خصایل نیکو از سینمای ایران به جهان عرضه کند. مجیدی با شخصیت‌پردازی درست و اهمیت دادن به کاراکترها، ویژگی‌های انسانی و درونیات آدم‌ها را به چالش می‌خواند و مواجهه آنها با طبیعت و شرایط دشوار زندگی را در قالبی ظریف و هنرمندانه و تاثیرگذار پیش‌روی مخاطب قرار می‌دهد. 

روزنامه جام جم همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «جشنواره نوزدهم در ایستگاه خبر»، «خانه‌ای برای زند‌‌ه‌یاد داود رشیدی»، «دادستان تهران: بدهکاران، رئیس بانک انتخاب می‌کردند»، «کتاب‌سازی بلای جان یار مهربان»، «10 موتورسیکلت برتر 2017»، «چرا وقت خوشحالی زمان سریع می‌گذرد؟» و «سرنوشت شما کف یک فنجان!» پرداخت.

این روزنامه در ستون ویژه عنوان «داستان‌گویی برای بچه‌‌ها را جدی بگیریم»، را به قلم محمود حکیمی نویسنده و مترجم منتشر کرد و در ستون یادداشت عنوان «ترمز رشد قیمت دلار کشیده شود»، را به قلم ابراهیم رزاقی اقتصاددان به چاپ رساند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: