کد خبر: ۸۹۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۰۲ دی ۱۳۹۵ - 22 December 2016
آغاز هفته جاری با یک خبر داغ همراه بود؛ خبری که از سوی وزیر کار و در یک سفر استانی اعلام شد و یک خبر خوش در پایان هفته که معاون وزیر اقتصاد برای تعاونی‌ها داشت.

آغاز هفته جاری با یک خبر داغ همراه بود؛ خبری که از سوی وزیر کار و در یک سفر استانی اعلام شد و یک خبر خوش در پایان هفته که معاون وزیر اقتصاد برای تعاونی‌ها داشت.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در ششمین جلسه کارگروه اشتغال استان فارس درباره خرید ۷ فروند ایرباس برای شرکت هواپیمایی آسمان صحبت و ابراز امیدواری کرد: ورود این هواپیماها از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ آغاز شود.

وی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید در شرایطی اداره امور کشور را به دست گرفت که اقتصاد ما قادر نبود خود را به بازارهای جهانی متصل کند اما امروز شرکتهای خارجی وارد بازار ایران شده‌اند و این امر نشان می‌دهد اقتصاد بدون ارتباط با بازارهای جهانی نمی تواند حرکت رو به جلو داشته باشد.

اعلام خرید ۷ فروند ایرباس در حالی صورت گرفته که طی هفته‌های اخیر قرارداد فروش ۸۰ فروند بویینگ با مسئولان شرکت ایران ایر به امضا رسید.

شرکت هواپیمایی آسمان متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری است.

تصویب افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون در برنامه ششم از دیگر خبرهای این هفته بود.

با موافقت نمایندگان کمیسیون تلفیق برنامه ششم، موضوع افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون در قالب متن الحاقی به مواد ۱۵ و ۳۱ این لایحه افزوده شد.

بر این اساس دولت موظف خواهد بود نسبت به افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون در دو سال نخست برنامه ششم توسعه از محل فروش املاک مازاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سود سالیانه و مطالبات بانک مرکزی اقدام و به‌ عنوان افزایش سرمایه دولت در بانک منظور کند.

افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون موجب توسعه و تقویت بخش تعاون خواهد شد.

این هفته مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکار وزارت کار از توانمند سازی بنگاهها در جهت صیانت از نیروی کار و حمایت از تولید به عنوان مهمترین رویکرد وزارت کار خبر داد.

کریم یاوری گفت: از طریق هدایت مقرری بگیران اشتغال مجدد و توانمند سازی و ارتقاء مهارت مقرری بگیران بیمه بیکاری در دستور کار قرار دارد  خبر داد و گفت:

بخشودگی صد درصدی جرایم مالیاتی تعاونی ها خبر دیگری بود که این هفته منتشر شد.

آنطور که تقوی‌نژاد گفته تعاونی‌هایی که بتوانند تا پایان سال ۹۵ اصل مالیات خود را پرداخت کنند از بخشودگی صد درصدی جرایم مالیاتی برخوردار خواهند شد.

وی همچنین از رشد ۲۵ درصدی مالیات‌ها طی هشت ماهه امسال خبر داد و با اشاره به بررسی قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده در دولت، افزود: تاکنون چهار ماده از این لایحه به تصویب رسیده و اجرای صحیح آن بسیاری از مشکلات فعلی را برطرف می‌کند.

این هفته سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و مرکز آمار ایران نشست مشترکی برگزار کردند و در این نشست، مقرر شد تا نتایج تبادل اطلاعات و آمار تخصصی دو نهاد برای دستیابی به اهداف مشترک مورد استفاده بهینه قرار گیرد.

همچنین کارگروهی از نمایندگان هر دو سازمان به منظور تهیه تفاهم‌نامه همکاری مشترک تشکیل شود.

از دیگر خبرهای این هفته تعیین شماره کسب و کار برای هر ایرانی بود که از سوی عادل آذر اعلام شد.

آنطور که رییس دیوان محاسبات گفته ایجاد نظام اطلاعات اقتصادی بر اساس شناسه یکتا در حال پیگیری است و همانطور که هر ایرانی یک شماره ملی دارد باید شماره کسب و کار هم داشته باشد.

به گفته وی این اقدام در تمام دنیا رایج است و در شفافیت اقتصادی و امور مالیاتی تاثیر بسزایی دارد؛ به همین دلیل سامانه اطلاعات اقتصادی بر اساس شناسه یکتای کسب و کار در کشور باید ایجاد شود.

آذر این را هم گفته که موضوع در قالب لایحه‌ای به مجلس ارسال می‌شود و مقدمات کار برای تبدیل آن به قانون در دستور کار قرار می‌گیرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: