مدير ناحيه دو موسسه اعتباري ثامن تلاش بيشتر در جذب منابع و عدم ايجاد مطالبات معوق با توجه به فضاي رقابتي موجود را ضروري عنوان کرد و خواستار تلاش همه کارکنان در قالب برنامهريزي مدون و تقسيمکار مناسب شد.
به گزارش روابط عمومی موسسه اعتباری ثامن مصطفي ذوالقدر در بازديدهاي جداگانه از شعب سرپرستيهاي گلستان، مازندران و سيستان و بلوچستان با کارکنان صف و ستاد، روساي شعب و دواير در جلساتي حاضر و با آنان به گفتگو پرداخت.
وي با تأکيد بر هوشمندي کارکنان و بخصوص روساي شعب درزمينه سودآوري و بهرهوري گفت: هر شعبه بهعنوان يک واحد مستقل اقتصادي است که بايد در تمامي شاخصهاي منابع، مصارف، و مطالبات عملکرد مناسب داشته باشد.
مدير ناحيه دو، اعتبارسنجي درست را در کاهش مطالبات معوق حائز اهميت دانست و خاطرنشان کرد: فرمهاي تسهيلاتي دقيقاً تکميل و از سامانه اعتبارسنجي استفاده و از پرداخت تسهيلات خانوادگي، زنجيرهاي و متقابل خودداري شود.
ذوالقدر با تاکيد بر اهميت پيگيري مطالبات تصريح کرد: مهار مطالبات معوق موجب وارد نشدن آسيب به سازمان و ساير بخشهاي آن ميشود.
وي خواستار استفاده همکاران از روشهاي خلاقانه براي وصول مطالبات شد و افزود: جابجايي همکاران از يک شعبه به شعبهاي ديگر، نبايد بهانه و دستاويزي براي عدم توفيق در کاستن از حجم معوقات باشد.
وي در ادامه مديران جديد را ادامهدهنده و تکميلکننده راه مديران سابق دانست و افزود: هدف نهايي مجموعه ثامن تبديلشدن به بانک است که اين مهم در سايه تلاش همکاران محقق ميشود.
مدير ناحيه دو با تأکيد بر سرلوحه قرار دادن نظم و مديريت زمان در کارهاي روزانه، اضافه کرد: بکوشيم از حالت وظيفه گرا خارج شويم و در عوض رويکرد هدفگرا و افق گرا داشته باشيم.
ذوالقدر بابيان اينکه تلاش کنيم منافع سازماني را بر منافع شخصي ترجيح دهيم، خواستار توجه بيشتر همکاران به اصل مشتري مداري شد و گفت: ثامن ازنظر مشتري مداري زبانزد سيستم بانکي است و اين امتياز بزرگي در عرصه رقابت بانکي است.
وي با تأکيد بر اهميت حفظ مشتريان قديمي تصريح کرد: يک بانکدار موفق فردي است که با تسلط به مهارتهاي بازاريابي و بهرهگيري از ارتباطات انساني مؤثر، مشتريان بالقوه را به مشتريان بالفعل و سپس به مشتريان دائمي تبديل کند.
وي با تاکيد بر تسلط کارکنان بر دستورالعملها و بخشنامههاي صادره افزود: بايد براي ارتباط مؤثر با مشتريان برنامهريزيشده و براي حفظ آنان تلاش کنيم، در غير اين صورت رقبا گوي سبقت را از ما خواهند ربود.
وي با تأکيد بر وجود هدف و نظم بهعنوان دو عامل مهم براي کسب موفقيت در شعب اظهار داشت: از جلسات داخلي بهصورت هدفمند بهرهبرداري و از آن بهعنوان ابزاري مناسب براي ايجاد نظم، مطالعه بخشنامه اطلاعيهها و فرازهاي حسابرسي، مرور اهداف و تقسيمکار روزانه استفاده کنيد.
وي همچنين ادامه داد: راه رسيدن به اهداف سازماني چابکي، هدفمند کردن حرکات و تدبير است. بايد بکوشيم بهموازات تغييرات ايجادشده نقاط قوتمان را شناسايي و ضعفهايمان را به فرصت تبديل کنيم.
ذوالقدر در خاتمه از روساي شعب خواست با تشکيل جلسات راهبردي در شعب در راستاي اهداف تعيينشده بهصورت گروهي و جمعي برنامهريزي کرده هدف تعيين کنند تا ميزان دستيابي به اهداف مشخص شود.