کد خبر: ۸۸۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - 13 December 2016
«مشاغل سخت نیازمند حمایت سخت»، «خندیدن زندگی را زیبا می کند»، «دی جور جی کاندیدای جدید ماست»، «هنوز از کودکان یاد می گیرم» و «سردردهای دوران سالمندی» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه جام جم در شماره سه شنبه 23 آذر است.
 «مشاغل سخت نیازمند حمایت سخت»، «خندیدن زندگی را زیبا می کند»، «دی جور جی کاندیدای جدید ماست»، «هنوز از کودکان یاد می گیرم» و «سردردهای دوران سالمندی» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه جام جم در شماره سه شنبه 23 آذر است.

** مشاغل سخت نیازمند حمایت سخت
امین جلالوند در این گزارش آورد: نه برای آن 290 هزار نفری که تاکنون توانسته‌اند با کمک قانون مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شوند و نه برای آن گروه از شهروندانی که هنوز در شرایط سخت کار می‌کنند و منتظر بازنشستگی هستند، سلامت در شرایط کاری سخت و طاقت‌فرسا، تعریف نشده است‌. تا امروز، حدود 110 شغل سخت و زیان‌آور در قالب 13 گروه شغلی در زمره مشاغل سخت قرار گرفته اند؛ یعنی شغل‌هایی که جسم و روان انسان را فرسوده می‌کند و سلامت فرد شاغل را به مخاطره می‌اندازد. رضا عزتیان، رئیس اداره خدمات بهداشت حرفه‌ای و مشاغل خاص وزارت بهداشت به جام‌جم می‌گوید: اگر از بنگاه‌های اقتصادی، حمایت مالی شود و با تشویق مالی، آنها را به سمت ایمن‌سازی محیط‌های کاری خطرناک سوق بدهیم، سلامت شاغلان در حرفه‌های سخت و زیان‌آور، ارتقا پیدا می‌کند.

** خندیدن زندگی را زیبا می کند
صادق عبداللهی، طنزنویس و گوینده رادیو در گفت وگو با جام جم گفت: مشکلات کوچک را می‌‌توان با نگاه خوش‌بینانه و حتی گاهی با شوخی رفع کرد اما درباره مشکلات سخت و دشوار هم اگر بتوان کمتر سخت گرفت مشکل هم راحت‌تر حل خواهد شد.می‌گویند مغز آدم متوجه نمی‌شود که خنده واقعی است یا قلابی و الکی. این پژوهش انجام شده تا مردم تشویق به خندیدن شوند. اگر با صدای بلند بخندید، مغز شادی را به همه بدن شما منتقل می‌کند و از شما فردی بشاش و سرحال می‌سازد. فرد شاد، خوش‌بینانه‌تر به زندگی نگاه می‌کند و دنیا را زیباتر می‌بیند و زیباتر هم زندگی خواهد کرد.

** دی جور جی کاندیدای جدید ماست
محمد رضا داورزنی ، رییس فدراسیون والیبال در گفت وگو با جام جم تصریح کرد: ما دنبال این نیستیم که مربی ضعیف عمل کند و بعد بیاید ایران. زمانی که ولاسکو را آورده بودم، خیلی موفق نبود ولی به دلایلی که شخصیت آناستازی است در کشور ما طرفدار دارد. ما هم به خاطر همین با او مذاکره کردیم. این دفعه هم از اول به او گفتیم امیدواریم شرایطی نگذاری که مذاکرات به بن‌بست برسد. این بار همه مستندات را نگه داشتیم که دیگر نگویند از ولاسکو پول گرفته‌اند که برود. ما از خدایمان بود بماند، اما می‌گفتند پول گرفته‌اند. ولاسکویی که از یک دلاری‌اش هم نمی‌گذشت. حالا به آناستازی، استویچف و بروتو و حتی دی جورجی هم فکر می‌کنیم.

** هنوز از کودکان یاد می گیرم
روزنامه جام جم در گفت وگو با مصطفی رحماندوست چهره ادبی و فرهنگی به نقل از وی نوشت: وظیفه ما اهل هنر و قلم این است که در خانه نمانیم و برای بچه‌هایی ننویسیم که نمی‌بینم و با آنها نشست و برخاست نداریم. گاهی برخی از روی الگوهای فرنگی می‌نویسند و امیدوارند کارشان تأثیرگذار باشد. من دراین جلسات بیشتر از بچه‌ها یاد می‌گیرم تا این‌که بخواهم چیزی به آنها یاد بدهم. از برخورد بچه‌ها یاد می‌گیرم و این برای من خیلی مهم است. از سوی دیگر، لطف بچه‌ها هم شامل حال من می‌شود و باز مشتاق می‌شوم که به شهرهای دیگر بروم و با بچه‌ها دیدار داشته باشم. از ابتدا با خودم عهد بستم که با مخاطبانم ارتباط مستقیم داشته باشم و از بچه‌ها یاد بگیرم و عیب آثارم را از واکنش بچه‌ها بفهمم.

** سردردهای دوران سالمندی
در این گزارش که به قلم پونه شیرازی انتشار یافت، می خوانیم: سالمندان مثل کودکان در برابر درد، کم‌تحمل هستند‌. به همین دلیل، سردرد آنها خیلی آزاردهنده است. جالب است بدانید، با وجود کاهش شیوع سردرد با افزایش سن، سردرد افراد سالمند، از شایع‌ترین بیماری‌ها محسوب می‌شود و میزان شیوع آن در سالمندان مرد 55 درصد و در زنان سالمند 22درصد است. گاهی سردرد سالمندان، ناشی از عوارض جانبی داروهایی است که مصرف می‌کنند‌. با آن که سردرد در سالمندان علل مختلف دارد، ولی زمان معاینه و شرح حال باید مورد توجه و پیگیری قرار گیرد. به گفته دکتر زهرا وهابی، متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب، سردرد‌های 50 تا 65 سالگی ابتدا باید با توجه به زمینه‌های ناشی از خونریزی مغزی، تومور‌ها و افزایش فشار خون مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت طبیعی بودن بررسی‌ها تشخیص سردرد میگرنی، تنشی یا هیپنیک (سردرد صبحگاهی) مطرح شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: