کد خبر: ۸۸۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - 08 December 2016
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرمانده معظم کل قوا، با صدور حکمی سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب‌پرور را به سمت «رئیس سازمان بسیج و جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج» منصوب و از از زحمات و تلاش‌های مؤثر و مخلصانه‌ سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی در دوره تصدی این مسئولیت تشکر و قدردانی کردند.
 روزنامه شرق در شماره پنجشنبه 18 آذر در تیتر نخست، نوشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرمانده معظم کل قوا، با صدور حکمی سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب‌پرور را به سمت «رئیس سازمان بسیج و جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج» منصوب و از از زحمات و تلاش‌های مؤثر و مخلصانه‌ سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی در دوره تصدی این مسئولیت تشکر و قدردانی کردند.

این روزنامه با درج عنوان نخست‌وزیر انگلیس در صف اعراب علیه ایران، آورد: هر دم از این باغ بری می‌رسد. سخنان روز گذشته «ترزا می» در اختتامیه نشست سران شورای همکاری خلیج فارس نشان داد که دولت محافظه‌کار انگلستان که می‌خواهد حساب خود را از اتحادیه اروپا جدا کند، در حوزه سیاست خارجی راه تقابل با ایران را در پیش گرفته است. 

این در حالی است که بعد از شهریور ماه و تبادل سفیر میان تهران و لندن، امیدواری‌ها به عادی‌شدن روابط ایران و انگلستان بیشتر شده بود. او دیروز ایران را تهدید آشکار برای منطقه خلیج فارس توصیف کرد و این نشان می‌دهد که چقدر از نفوذ ایران در منطقه آزرده‌خاطر هستند. روابط ایران با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس نیز به ‌همین ‌‌دلیل تیره‌وتار است. 

روزنامه شرق با انتشار عنوان دست «شِل» در دست ایران، نوشت: شرکت نفتی شل به ایران بازگشت. شاید این قدم اول آنچنان در عرف قراردادی و حرفه‌ای نفت مهم نباشد؛ اما پیام‌ها و نشانه‌های زیرپوستی امضای تفاهم‌نامه دیروز بیشتر از متن اصلی ارزش دارد. تفاهم‌نامه دیروز عدد و رقم نداشت. فقط اعلام تمایل بود. میدان‌های آزادگان و یادآوران و کیش. نکته فرامتنی دیروز این بود که شل پس از مدت‌ها تأخیر و نداشتن صراحت بیان، درست بعد از تصویب ایسا با حضور سفیر انگلیس به امضای تفاهم‌نامه با شرکت ملی نفت آمد.‌ پیش‌ازاین هم توتال در فاز ١١ حضور خود را آشکار کرده بود. این درواقع یک پیام آشکار از بزرگان نفتی اروپا به تمدید‌کنندگان تحریم داماتو است که گویا دوباره عزم این را دارند که آمریکا را در تحریم ‌کردن ایران تنها بگذارند. 

این روزنامه با انتخاب عنوان ٢ حلقه انگشتر، هدیه هاشمی به شجریان و همسرش، آورد: غلامعلی رجایی به نمایندگی از آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با حضور در منزل خواهر استاد شجریان، خانم نسرین شجریان، در جریان آخرین شرایط و روند درمانی استاد قرار گرفت.نماینده رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ضمن ابلاغ سلام و آرزوی بهبودی و سلامت ایشان، دو حلقه انگشتری زنانه و مردانه را برای استاد شجریان و همسرشان که نگین آن سنگ قبر حضرت امام حسین(ع) است، تقدیم کرد. هاشمی در هامش یکی از کتاب‌های اهدایی خاطرات خویش نوشت: استاد شجریان شخصیت هنری نامدار در کشور هستند که عاشقان زیادی دارند.

روزنامه شرق در ستون سرمقاله عنوان «حادثه قطار و وزیر مکلف» را به قلم سیدمصطفی هاشمی‌طبا معاون دولت‌های سازندگی و اصلاحات منتشر کرد.

این روزنامه همچنین در نیم صفحه نخست به عنوان های «پرونده شکایت از صادقی ‌به قوه قضائیه رفت»، «راه اعتراض به نقض برجام چیست؟»، «آیت‌الله وحید خراسانی: امروز صاحب عزا امام زمان(عج) است، هیئات بیرون بیایند»، «روابط ‌عمومی سریال «شهرزاد»: مطابق نص‌صریح قانون عمل خواهیم کرد» و «حذف «صفر» مزاحم» پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: