کد خبر: ۸۷۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - 22 November 2016
بانكداري ايراني - مدیرعامل بیمه ملت اعلام کرد که این شرکت به طراحی بیمه نامه های جدید در حوزه بیمه های زندگی پرداخته است.
  بانكداري ايراني - بیمه ملت اقدام به طراحی بیمه نامه های جدید در حوزه بیمه های زندگی پرداخته كه تحولي در اين زمينه تلقي مي شود.

 علیرضا ابراهیم پور، مدیرعامل جدید بیمه ملت در جمع خبرنگاران با بيان مطلب فوق ، به اعلام برنامه های این شرکت پرداخت و گفت: بیمه ملت اقدام به طراحی بیمه نامه های جدید کرده که بیشتر در زمینه بیمه زندگی بوده و شامل بیمه های عمر و سرمایه گذاری، مستمری زنان خانه دار، مستمری پایه و مکمل، تحصیل فرزندان، بیمه جهیزیه و بیمه تامین سرمایه اشتغال می شود.

ابراهیم پور همچنین از طراحی محصول  انحصاری بیمه ملت به عنوان بیمه کارت اعتباری خبر داد و افزود: این کارت در اختیار گروه های مختلف از جمله کارمندان دولت، سازمان ها، نهادها، موسسات، پزشکان، وکلا و... قرار می گیرد و این افراد با استفاده از کارت های اعتباری می توانند اقدام به خرید کلیه اجناس و محصولات ارائه شده در فروشگاه ها به صورت قسطی بپردازند.

وی افزود: این کارتها از 2 تا 20 میلیون تومان اعتبار دارند و به شبکه فروشگاه های مختلف متصل هستند و دارندگان انها می توانند قسطی خرید کنند و به محض آن که قسط خود را پرداخت کردند مجددا کارت شارژ می شود.

ابراهیم پور با بیان اینکه برای صدور این کارتها هیچ وجهی از مشتری گرفته نمی شود گفت: در 80 درصد فروشگاه های مرتبط با بیمه ملت هیچ نرخ اضافه ای بابت فروش اقساط از مشتری گرفته نمی شود.

وی گفت: ما باز پرداخت اقساط را نزد فروشگاه ها بیمه می کنیم و بابت این کار دو درصد از فروشگاه ها حق بیمه می گیریم.

مدیرعامل بیمه ملت همچنین خاطر نشان کرد: این شرکت تاکنون شعبه نداشته و ایجاد شعب در دستور کار این مجموعه قرار گرفته که با توسعه و ارتقا شبکه فروش محقق می شود و از برنامه های این شرکت می توان به ارائه محصول مناسب، نرخ مناسب و کیفیت خدمات در راستای ارتقا جایگاه بیمه ملت در صنعت بیمه اشاره کرد.

وی افزود: گردش مالی بیمه ملت شامل 17 درصد بیمه زندگی ، 48 درصد بیمه اتومبیل و 13 درصد بیمه درمان و بقیه بیمه انرژی و سایر بیمه هاست.

وی گفت: به همین خاطر بیمه های متنوع نظیر بیمه مستمری زنان خانه دار و بیمه تحصیلی فرزندان را ایجاد کرده ایم .

ابراهیم پور گفت: در بیمه زنان خانه دار که شامل زنان شاغل نیز می شود این افراد می توانند از ماهی 10 هزار تومان به بالا خود را بیمه کنند و با رسیدن به سن خاص مادام العمر مستمری بگیرند.

ابراهیم‌پور در پاسخ به این سوال که شما چقدر امیدوار هستید در آینده نزدیک موضوع برداشتن مالیات بر ارزش افزوده بر روی بیمه‌ها در مجلس تصویب شود، گفت: قاعدتا نباید بیمه‌ها مشمول مالیات بر ارزش افزوده شوند. پیگیری‌های زیادی در این زمینه شده و عبدالناصر همتی اولین رییس کل بیمه مرکزی است که چند بار به مجلس رفته و در این زمینه صحبت‌هایی کرده است. امیدواریم این موضوع زودتر تصویب و ابلاغ شود.

وی افزود: این موضوع هم برای صنعت بیمه و هم بیمه‌گذاران حق قانونی است و باید اعمال شود. صنعت بیمه با توجه به دیدگاه وزیر اقتصاد و دارایی، بیمه مرکزی و نمایندگانی از مجلس که این دغدغه را دارند به این موضوع خوشبین هستند.

مدیر عامل بیمه ملت درباره مشکلات صنعت بیمه تصریح کرد: صنعت بیمه کمی خاص است و در این حوزه مشکلات عدیده‌ای وجود دارد. مقداری از این مشکلات ساختاری است، چرا که ساختار عملکردی بیمه خود یک مشکل است.

ابراهیم‌پور اضافه کرد: هنوز در صنعت بیمه انحصار داریم و ۵۰ درصد این صنعت در انحصار یک شرکت بیمه دولتی است. علاوه بر این متاسفانه در ساختار آموزشی‌مان به بحث بیمه نپرداخته‌ایم و در قوانین و مقررات بیمه ضعف‌هایی وجود دارد.

وی با بیان این‌که صنعت بیمه در سالم‌سازی اقتصاد می‌تواند موثر باشد، گفت: با این‌که بیمه می‌تواند در سالم‌سازی اقتصاد موثر باشد ولی هنوز این موضوع دیده نمی‌شود. بیمه در بحث اقتصاد مقاومتی هم می‌تواند بسیار مفید باشد و به تولیدکنندگان اطمینان دهد و سرمایه‌گذاری‌ها را امن کند.

مدیر عامل بیمه ملت بیان کرد: گاهی مغایرت‌هایی در اساسنامه بین بیمه و بورس دیده می‌شود و این اشکالات ساختاری مشکلاتی را ایجاد می‌کند. متاسفانه درباره بیمه ضعف آگاهی در جامعه وجود دارد به‌طوری که در حال حاضر پفک بیشتر از بیمه در ایران تبلیغ می‌شود. باید روی این موضوعات کار شود. از طرفی مشکلات اقتصادی و تورم باعث می‌شود مردم به سمت بیمه نیایند.

ابراهیم‌پور تشریح کرد: برخی از شرکت‌های بیمه سعی می‌کنند خسارت کمتری پرداخت کنند که این موضوع سبب نارضایتی مردم می‌شود. باید روی این موضوعات هم کار کرد. باید گروه‌های مختلف جامعه را دسته‌بندی و به نیازهایشان رسیدگی کرد. در این حوزه نیروی تخصصی در بیمه کم است و با آیین‌نامه ۹۰ یک مقدار سخت‌تر هم شده است. خلاقیت و نوآوری در صنعت بیمه ضعیف است همه در صنعت بیمه روی رشته‌های بیمه شخص ثالث، درمان کار می‌کنند و می‌خواهند با نرخ‌شکنی بازار را از یکدیگر بگیرند، در حالی که بازار کشور ما بازار بکری است، ولی در حوزه‌های مختلف ما کار نکردیم.

وی ادامه داد: مثلا در بیمه زندگی ما با این همه تبلیغاتی کرده‌ایم. ۱۷ درصد پرتفوی بیمه ملت، بیمه زندگی شده است و در کل صنعت بیمه این آمار ۱۲ درصد است، ولی در کشورهای اروپایی و آمریکایی این آمار بالای ۵۰ درصد است و در هند بالغ بر ۶۰ درصد است در نتیجه ما در این مورد مقداری ضعف داریم.

مدیر عامل بیمه ملت تاکید کرد: البته بحث نامناسب بودن نرخ‌ها هم وجود دارد و نرخ‌شکنی‌ها هم برای صنعت بیمه مشکل‌ساز شده، البته با حضور همتی در صنعت بیمه باعث شده بحث‌های نرخ‌شکنی با قدرت بیشتری پیگیری شود و امیدواریم که از این وضعیت خارج شویم.

ابراهیم‌پور اظهار کرد: من عمده‌ترین مشکل صنعت بیمه را ضعف بسترهای فرهنگی می‌دانم. با این‌که حوادث طبیعی زندگی ما را احاطه کرده است، ولی آنقدر که به ماشین‌مان فکر می‌کنیم به خود و آینده‌مان فکر نمی‌کنیم.

وی با تاکید بر این‌که باید مردم درباره بیمه‌های زندگی بیشتر اطلاعات داشته باشند، تصریح کرد: باید بدانیم که بیمه‌های زندگی (بیمه عمر) لازمه‌اش فوت شخص نیست می‌شود این بیمه‌ها را ۱۰ ساله یا ۲۰ ساله خرید و بعد از پایان‌اش با توجه به مقدار بیمه‌نامه از شرکت بیمه پول را اخذ کرد.

مدیر عامل بیمه ملت اضافه کرد: ما باید در بیمه محصول خوب و با نرخ خوب ارائه دهیم و شبکه کارآمد داشته باشیم و هدفمند اطلاع‌رسانی کنیم. باید فرهنگ‌سازی‌ها باعث شود که باورها عوض شود. در حال حاضر خیلی از افراد از بیمه فقط بیمه شخص ثالث، بدنه و درمان را می‌شناسند، در حالی که باید کاری کنیم تا بیمه از یک کالای تجملی خارج شود و به ضرورت تبدیل شود.

ابراهیم‌پور بیان کرد: فرهنگ‌سازی از خانواده شروع می‌شود و نهادهای آموزشی و جامعه مراحل بعدی هستند رسانه‌ها نقش کلیدی در فرهنگ‌سازی دارند. ما باید برای فرهنگ‌سازی اطلاع‌رسانی خوبی به رسانه‌ها انجام دهیم. نیازهای خانواده‌ها را بشناسیم و بیمه‌ها را به آن سمت ببریم.

وی ادامه داد: ما باید پذیرش ریسک و توسعه پرتفوی داشته باشیم، در حال حاضر پرتفوی بیمه ملت پایین است. اولین کاری که ما باید انجام دهیم این است که باید پرتفوی خود را انجام دهیم. دومین مورد بحث حاکمیت شرکتی است که آیین‌نامه‌اش در صنعت بیمه دارد نوشته می‌شود و از طرف بیمه مرکزی ابلاغ خواهد شد.

مدیر عامل بیمه ملت تاکید کرد: بیمه باید متناسب با نیاز مشتری باشد. باید نیاز جامعه را دید و متناسب با آن بیمه را طراحی کرد. ما باید این موضوع را در سرلوحه کار خود قرار دهیم، ولی متاسفانه روی این موضوع تبلیغ نمی‌شود.

وی با اشاره به لزوم حفظ توانگری مالی شرکت‌های بیمه، گفت: شرکت‌های بیمه حداکثر تا سه برابر سرمایه‌شان می‌توانند ریسک را بپذیرند. خوشبختانه بیمه مرکزی روی این موضوع تاکید دارد و ‌می‌گوید شرکت‌های بیمه متناسب با سرمایه و حقوق صاحبان سهام‌شان می‌توانند ریسک را قبول کنند. آیین‌نامه توانگری از طریق بیمه مرکزی ابلاغ شده و نظارت‌های خوبی روی آن می‌شود.

مدیر عامل بیمه ملت اضافه کرد: وصول مطالبات در شرکت‌های بیمه دارد تبدیل به یک پاشه آشیل می‌شود. بعضی از قراردادها تمام شده و اقساط‌اش پرداخت نشده است. بیمه ملت هم از این موضوع مستثنی نیست. البته برای وصول مطالبات‌مان کارهایی انجام می‌دهیم تا بتوانیم سرویس خوبی را به مشتریان ارائه کنیم.

ابراهیم پور همچنین به برنامه های راهبردی بیمه ملت اشاره کرد و گفت: پذیرش ریسک و توسعه پرتفوی، برقراری حاکمیت شرکتی، توسعه شبکه فروش، حفظ سرمایه های انسانی، توجه به نیازهای مشتریان، حفظ توانگری مالی، مدیریت وصول مطالبات و.... از برنامه های اصلی شرکت محسوب می شود.

وی از راه اندازی باشگاه مشتریان بیمه ملت خبر داد و اعلام کرد: شعار ما بیمه ملت، بیمه همراه، بیمه خانواده بوده و تمرکز این مجموعه بر ارائه محصولات مرتبط با خانواده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: