کد خبر: ۸۷۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۳ - ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - 20 November 2016
رییس اداره ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی فارس، از اجرای 6 طرح‌ بزرگراهی در این استان خبر داد و افزود: بزرگترین این طرح ها به طول ۳۵۰ کیلومتر به پیشرفت ۴۵ درصدی رسیده است.
رییس اداره ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی فارس، از اجرای 6 طرح‌ بزرگراهی در این استان خبر داد و افزود: بزرگترین این طرح ها به طول ۳۵۰ کیلومتر به پیشرفت ۴۵ درصدی رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری راه و شهرسازی، جعفر زاهدی با اشاره به پیشرفت 72 درصدی ساخت بزرگراه شیراز - سپیدان - یاسوج گفت: این بزرگراه 100 کیلومتر طول دارد که 70 کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است.

** افتتاح 35 کیلومتر از بزرگراه شیراز - جهرم تا پایان امسال
رییس اداره ساخت و توسعه راه‌های استان فارس افزود: ساخت بزرگراه شیراز - جهرم به طول 160 کیلومتر در دست اقدام است که 110 کیلومتر آن به بهره‌برداری و ساخت 50 کیلومتر آن به پیشرفت 75 درصدی رسیده است.

وی افزود: تا پایان امسال 35 کیلومتر از این بزرگراه به بهره برداری می‌رسد و 15 کیلومتر نیز معارض دارد که با رفع مشکل در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

به گفته زاهدی، بزرگراه شیراز – جهرم یکی از محورهای پرتردد و شریانی استان فارس به شمار می رود و یکی از راه‌های ارتباطی مهم فارس با هرمزگان و لارستان است که با توجه به اهمیت محور در الویت برنامه های استان قرار دارد.

وی به پیشرفت 50 درصدی ساخت بزرگراه شیراز - مرودشت - درودزن اشاره کرد و افزود: طول این بزرگراه 45 کیلومتر است که 17 کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است.

رییس اداره ساخت و توسعه راه‌های فارس به اجرای پروژه بزرگراهی محور قدیم فسا - داراب اشاره کرد و گفت: طول کلی این محور 65 کیلومتر است که 20 کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و 35 کیلومتری که در دست اقدام است، به پیشرفت 45 درصدی رسیده است.

وی ادامه داد: بزرگترین بزرگراه در دست ساخت این استان در محور شیراز - فسا - داراب -کهکم است که طول کلی آن 350 کیلومتر است. 155کیلومتر این بزرگراه نیز به بهره‌برداری رسیده و 58 کیلومتر آن با پیشرفت 45 درصدی در دست اقدام قرار دارد. 

زاهدی گفت: دیگر پروژه بزرگراهی استان سه راهی فسا - استهبان - نیریز - قطرویه -سیرجان است که 110 کیلومتر از این بزرگراه 200 کیلومتری به بهره‌برداری و ساخت 38 کیلومتر نیز به پیشرفت 60 درصدی رسیده است.

در هفته دولت 17 کیلومتر از بزرگراه قائمیه - نورآباد ممسنی در استان فارس با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: