کد خبر: ۸۶۹۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - 20 November 2016
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس،از دعوت وزیر دادگستری برای پیگیری وضعیت سهام داران و مالباختگان موسسه مالی"ثامن الحجج(ع) "و "میزان" در کمیسیون متبوعش خبرداد.
یحیی کمالی پور درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید براینکه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نسبت به وضعیت موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز حساس است،گفت: این کمیسیون به زودی با دعوت از وزیردادگستری و سایر مسئولان مربوطه وضعیت موسسات مالی غیرمجاز همچون"موسسه ثامن الحجج (ع)"و "میزان" را مورد بررسی قرار خواهد داد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دستگاه قضا در بررسی پرونده موسسات مالی غیرمجاز جدیت کافی به خرج داده است، افزود: باید منتظر اعلام نظر نهایی دستگاه قضا درخصوص وضعیت این دو موسسه برای تعیین تکلیف سهامداران و مالباختگان آن باشیم.

موسسات مالی غیرمجاز علاوه بر غارت بیت المال اعتماد عمومی را خدشه دار کرده اند

وی با بیان اینکه وجود موسسات مالی غیرمجاز علاوه بر غارت بیت المال اعتماد عمومی را دچار خدشه کرده است، گفت:بانک مرکزی و وزارت اقتصاد باید در خصوص بی توجهی به فعالیت چنین موسساتی پاسخگو باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه بازگرداندن حق و حقوق مردم در خصوص فعالیت موسسات مالی غیرمجاز باید از سوی وزارت اقتصاد و بانک مرکزی پیگیری شود، تصریح کرد: ادامه روند فعلی در خصوص فعالیت موسسات مالی بدون مجوز، اقتصاد کشور را هر روز با مشکلات بیشتری مواجه خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مجلس باید با استفاده از اهرم نظارتی خود از گسترش دامنه فعالیت موسسات مالی بدون مجوز جلوگیری کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: