کد خبر: ۸۶۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - 14 November 2016
بانكداري ايراني - شرکت بیمه ما اولین شرکت بیمه گری ایران است که حاکمیت شرکتی را به صورت تمام و کمال اجرا کرده و افتخار دارد که تمام دستورالعملهای بیمه مرکزی را در این خصوص به نحو احسن و به منظور بهبود شرایط وضعیت امور سهامداری و مدیریت ریسک شرکت، اجرا کند.
 بانكداري ايراني - شرکت بیمه ما اولین شرکت بیمه گری ایران است که حاکمیت شرکتی را به صورت تمام و کمال  اجرا کرده و افتخار دارد که تمام دستورالعملهای بیمه مرکزی را در این خصوص به نحو  احسن و  به منظور بهبود شرایط  وضعیت امور سهامداری و  مدیریت ریسک شرکت،  اجرا کند. 

مدیر عامل شرکت بیمه ما در گفت‌وگو با بانكداري ايراني ، با بیان مطلب فوق و با اشاره به  اولویت های شرکت بیمه  ما در خصوص  اجرای تمام قد  قوانین اصلاح گرانه بیمه مرکزی  گفت: یکی از اصول مهم حاکمیت شرکتی این است که هیات مدیره شرکت از تمام مراحل اقدامات و فعالیت کلان شرکت و مدیران  آن  مطلع است ،  بنابراین ارتباط خوبی بین هیات مدیره و مدیران ارشد شرکت بر قرار می شود البته  این اقدام با تشکیل کمیته های مختلف صورت می گیرد . 

مجید صفدری در ادامه عنوان کرد : شرکتها با تشکیل  کمیته ریسک ، کمیته حسابرسی داخلی و کمیته فنی سعی می کنند تا کلیه خطرات و ضعف‌های   خود را  بر طرف کنند. و با اجرای حاکمیت شرکی همه ارکان شرکت درگیر یک سیستم اجرایی دقیق و حساب شده می شوند که همه روزه برای بهبود شرایط خود سعی  خواهند کرد. 

وی افزود: لذا وجود حاکمیت شرکتی سبب از بین بردن رقابت ناسالم در سطح شرک‌های بیمه گری شده  و حتی مانع از نرخ شکنی‌ها در سطح کلان این صنعت می شود همچنین  مانع تجمیع مطالبات در شرکت‌ها شده و سلامت مالی را برای شرکت به ارمغان خواهد آورد . 

مدیرعامل بیمه ما افزود: و از همه مهمتر  مدیر عامل را در برابر هیات مدیره پاسخگو می کند زیرا  بر این اساس مدیر عامل به عنوان  جزیی از یک سازمان باید پاسخگوی هیات مدیره باشد .

صفدری در ادامه عنوان کرد : از طرف دیگر سهامداران عمده  نمی توانند در امور اجرایی شرکتها دخالت کنند و با اجرایی شدن قانون راهبردی شرکتها  ارتباط سهامدار عمده و عوامل اجرایی شرکتها محدود شده و هر کسی بر اساس وظیفه خود رفتار خواهد کرد واز همه مهمتر در اصل و نصب های شرکت دیگر مداخله نخواهد کرد .با این تفاسیر  حاکیت شرکتی در صنعت بیمه ایران بسیار ضروری است  و کمک حال مدیران عامل شرکتها و به منظور بهبود شرایط شرکتهاست .

مجید صفدری مدیر عامل بیمه ما در پایان گفت: بیمه ما همه  تمامی کمیته های مرتبط با حاکمیت شرکتی را ایجاد کرده و تاکنون گزارشات زیادی در سطح شرکت تهیه شده وبه دلیل  سهامی عام و  بورسی بودن شرکت به اطلاع عموم نیز رسیده است. به عنوان مثال کمیه خسارت ، کمیته حسابرسی، کمیته جبران خدمات،  کمیته بررسی مطالبات و دیگر کمیته ها در حال حاضر در این شرکت فعال بوده و گزارش دوره‌ای خود را تهیه و تنظیم می کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: