کد خبر: ۸۶۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۳ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - 13 November 2016
شبکه خبری «سی ان ان» گزارش داد که اعتراض‌ها علیه پیروزی دونالد ترامپ در 46 شهر از شهرهای سراسر آمریکا وارد چهارمین شب خود شد. معترضان به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، پرچم آمریکا را در نزدیکی ساختمان جرج کپتال استیت (ساختمان قوه مقننه درایالت آتلانتا) دراین شهر به آتش کشیدند.
روزنامه رسالت در شماره یکشنبه 23 آبان در تیتر یک، نوشت: شبکه خبری «سی ان ان» گزارش داد که اعتراض‌ها علیه پیروزی دونالد ترامپ در 46 شهر از شهرهای سراسر آمریکا وارد چهارمین شب خود شد. معترضان به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، پرچم آمریکا را در نزدیکی ساختمان جرج کپتال استیت (ساختمان قوه مقننه درایالت آتلانتا) دراین شهر به آتش کشیدند.

این روزنامه با انتشار عنوان برجام پاره نمی شود تغییر می کند! می نویسد: این روزها موضوع نحوه مواجهه رئیس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا با توافق هسته ای ایران و اعضای 1+5 به سوژه ای داغ برای رسانه ها و تحلیلگران مسائل بین الملل تبدیل شده است. در جریان رقابت های انتخاباتی آمریکا، هم ترامپ و هم معاون وی یعنی مایک پنس اعلام کرده بودند که در صورت پیروزی در انتخابات برجام را پاره خواهند کرد. این روزها، پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مشاوران و اعضای کمپین انتخاباتی وی ادعاهای جدیدی را در خصوص برجام مطرح می کنند. ولید فارس مشاور ترامپ در این خصوص اعلام کرده است که ترامپ توافق هسته ای میان ایران و اعضای 1+5 را تغییر خواهد داد زیرا برخی بندهای آن قابل مذاکره هستند ! اگرچه این اظهار نظر به معنای عقب نشینی اولیه ترامپ مبنی بر ادعایش در خصوص پاره کردن برجام است، اما مذاکره دوباره بر سر برجام نیز اساسا امکانپذیر نخواهد بود.

روزنامه رسالت با اشاره به عنوان برجام ثابت کرد آمریکایی‌ها دروغ می‌گویند، آورد: علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در جواب این سوال که شما از اعضای هیئت نظارت بر اجرای برجام هستید. همانطور که رهبری فرمودند آمریکا در این قضیه نقض عهد کرد، با توجه به اینکه تحریم های جدیدی نیز علیه ایران وضع کرد، شما این رفتار آمریکا را چگونه ارزیابی می کنید و چه اقدامی در قبال این رفتار آمریکا باید صورت گیرد،گفت: سیاست و رفتار آمریکا درخصوص برجام امر پنهانی نبود. چون عده‌ای تصور می‌کردند که می ‌شود به قول آمریکا اعتماد کرد، این قضیه آزمایشی بود برای چندمین بار که بر عامه مردم که بدنبال استیفای حقوق خود هستند، در عمل اثبات شود که آمریکایی ها دروغ می‌گویند. وی تاکید کرد: همین آمریکایی ها در زمان دکتر مصدق به وی قول دادند که از ملی شدن صنعت نفت ایران حمایت کنند بعد خلاف قولشان عمل کردند. امروز و در موضوع هسته ای نیز پیغام می فرستادند که ما آماده ایم بنشینیم و با هم مذاکره کنیم و حقوق هسته ‌ای شما را به رسمیت بشناسیم، اما در عمل نشان دادند که دروغ می‌ گویند. 

این روزنامه با انتخاب عنوان خودکفایی ملت به مدیریت خردمندانه وابسته است، می نویسد: آیت ‌الله جوادی آملی استاد حوزه علمیه در جلسه درس اخلاق هفتگی خود گفت: خودکفایی یک مملکت به مدیریت فهمیده و مدبریت عاقلانه و خردمندانه وابسته است، در جمله بعد عرض می‌ کند «وَ سُمْنِی حُسْنَ الْوِلَایَةِ» خدایا! این توفیق را به من بده، هم من کاری داشته باشم هم مدیر لایقی باشم؛ نه بیراهه بروم نه راه کسی را ببندم، بفهم این مملکت چه دارد، چگونه باید مصرف کند، مردمش را بی ‌نیاز کنم، این اقدام تدبیر عاقلانه و ولایت خردمندانه می ‌شود. وی در ادامه به تبیین مسئله مدیریت جامعه پرداخت و اظهار کرد: براساس دعای امام سجاد(ع) هر کسی نسبت به زیر مجموعه ‌اش ولایت دارد و نباید زیرمجموعه خودش را هدر دهد. اگر مال است هدر ندهد و اگر علم است هدر ندهد.

ترامپ در چارچوب منافع صهیونیست‌ ها عمل می ‌کند؛ عنوان دیگر روزنامه رسالت محسوب می شود، در این مطلب می خوانیم: غلامعلی حدادعادل نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: آقای اوباما هم قبلا حرف هایی را در شعارهای انتخاباتی اش زد بعد که رئیس جمهور شد آنها را فراموش کرد بنابراین باید دید که آقای ترامپ هم مثل روسای جمهور قبلی آمریکا رفتار می کند یا خیر. اگر مثل بقیه باشد می شود گفت وی هم حرف هایی را زد که رای بیاورد و بعد از ورود به کاخ سفید در همان چارچوب منافع سرمایه داران و صهیونیست ها عمل می کند در نتیجه سیاست کلی آنها نسبت به ایران هم فرقی نخواهد کرد. وی گفت: اما اگر واقعا این حرف هایی که زده است بخواهد به آنها عمل کند نه فقط روی مذاکرات برجام اثر خواهد گذاشت بلکه روی روابط آمریکا با اتحادیه اروپا و اعراب هم اثر خواهد گذاشت. این فعال سیاسی اصولگرا افزود: خیلی چیزها به هم می خورد و بدون نظر از برجام شاید هم بد نباشد خیلی چیزها به‌هم بخورد چون از این سامانی که داده ما خیری ندیدیم شاید در بی سامانی خیری حاصل شود.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «ترامپ: با داعش می ‌جنگم نه با اسد»، «یونکر: ترامپ خطری برای روابط آمریکا و اروپاست»، «قالیباف: کاش دولت هم به قانون احترام می گذاشت» و «مجتبی شاکری: 35 مسجد در بوستان های تهران احداث می شود» را منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: