کد خبر: ۸۶۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۲ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - 13 November 2016
اساس سیاست خارجی دولت یازدهم، گسترش روابط و تقویت سطح همکاری با کشورهای دوست از جمله در اتحادیه اروپا است. باید از همه توان خود برای اجرای طرح‌هایی که به نفع دو ملت و دو دولت است، بهره بگیریم.
 روزنامه ابتکار در شماره یکشنبه 23 آبان در تیتر یک به نقل از رییس جمهوری در دیدار با لازلو کوور نوشت: اساس سیاست خارجی دولت یازدهم، گسترش روابط و تقویت سطح همکاری با کشورهای دوست از جمله در اتحادیه اروپا است. باید از همه توان خود برای اجرای طرح‌هایی که به نفع دو ملت و دو دولت است، بهره بگیریم.

این روزنامه با انتخاب عنوان یاغی یا تاجر؟، آورد: بعد از توافق هسته ایران و 1+5 موضوع خرید هواپیما از شرکت های بزرگی مانند ایرباس و بوئینگ جدی شد. رایزنی های اولیه توسط وزارت راه و شهرسازی و برندهای معروف هواپیماسازی آغاز شد و در نهایت خرید 118 فروند هواپیما از ایرباس و 80 فروند از بوئینگ مورد توافق هر دو طرف قرار گرفت. در حالی که عباس آخوندی خبر از خرید هواپیما از شرکت بوئینگ بعد از 40 سال تحریم را می داد، انتخابات آمریکا با نامزد تندروی جمهوری خواه خود یعنی دونالد ترامپ نزدیک تر می شد. اتفاقی که در نهایت رخ داد و حالا مرد تاجر آمریکایی ابهام خرید از بوئینگ را بیشتر کرده است. پیش از این نیز مجلس سنا که اکثریت آن را سناتورهای جمهوری خواه تشکیل می داد با فروش هواپیما به ایران مخالفت کرد که با تهدید وتوی اوباما رئیس جمهور دموکرات آمریکا مواجه شد. در ادامه نیز دونالد ترامپ در زمان تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا، در بیانیه‌ای گفته بود: «ایران بزرگترین حامی تروریسم است و بدون توافق هسته‌ای فاجعه‌بار ایران نمی‌توانست با بوئینگ وارد معامله بشود.» ترامپ علاوه بر این مدعی شده بود که شرکت بوئینگ بین 1 تا 5 میلیون به تبلیغات کلینتون کمک کرده است.

روزنامه ابتکار با درج عنوان آزادی یاشار سلطانی، می نویسد: «یاشار سلطانی آزاد شد». هر چند در ماه‌های اخیر اخبار جلسات دادستان کل کشور و البته سخنان عباس جعفری دولت‌آبادی به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران به طور مفصل در خبرگزاری‌ها منتشر شده و اغلب محورهایی از این سخنان نیز مورد توجه سایر رسانه‌ها قرار گرفته است، در میان سخنان دیروز دادستان تهران در جلسه آسیب‌های اجتماعی این جمله بیش از سایر محورها جلب توجه کرد. این موضوع زمانی بیشتر جالب می‌شود که آزادی افشاگر اسناد تخلفی که به «املاک نجومی» معروف شده است را در کنار اظهارات پیشین دادستان تهران در مورد این پرونده، جدل اخیر در جلسه شورای شهر تهران در همین رابطه و البته موج گسترده مطالبه عمومی برای آزادی سلطانی ببینیم.

این روزنامه با انتشار عنوان در تهران هیچ حاشیه سیاسی برای برگزاری انتخابات 96 وجود ندارد، نوشت: استاندار تهران با اشاره به آمادگی استانداری تهران در برگزاری انتخابات سال 96 اظهار کرد: هیچ حاشیه سیاسی در انتخابات استان تهران وجود ندارد. حسین هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره این که آیا در آستانه برگزاری انتخابات از سوی جریانات سیاسی فشاری بر مجموعه استانداری وارد می‌شود؟ اظهار کرد: من کسی نیستم که زیر فشارها قرار بگیرم و تمام دوستان من نیز می‌دانند که هیچ‌گاه زیر فشارها کمر خم نکرده‌ام و اجرای قانون را یک اصل و تعامل را یک محور برای حرکت می‌دانم. او با بیان این که هیچ مساله سیاسی حاشیه‌ای در تهران وجود ندارد، به آمادگی استانداری تهران برای برگزاری انتخابات سال 96 اشاره و خاطرنشان کرد: تعاملی را که برای انتخابات 94 در تهران اعمال کردیم و بدون هیچ حاشیه‌ای و کوچک‌ترین اختلافی انتخابات نیز با آن عظمت برگزار شد، در انتخابات پیش رو نیز مورد توجه خود قرار خواهیم داد.

روزنامه ابتکار با بررسی عنوان دست فغانی از جایزه کوتاه ماند، می نویسد: به گزارش «ورزش سه»، کنفدراسیون فوتبال آسیا روز گذشته نامزدهای کسب عناوین برترین در قاره کهن را اعلام کرد که در این بین هیچ اثری از ایرانی‌ها دیده نمی‌شد. نکته‌ای که در این میان بیشتر باعث تکدر خاطر ایرانی‌ها می‌شود حذف بخش بهترین داور ، بهترین تیم فوتسال و بهترین بازیکن فوتسال از مراسم سال 2016 است. اتفاقی که 3 جایزه مهم را از فوتبال ایران می‌گیرد. افتخاراتی که علیرضا فغانی در سال 2016 به دست آورده، هرگز داور دیگری در سطح قاره کهن به آن نرسیده است. قضاوت در فینال های مهمی چون المپیک 2016، جام باشگاه‌های جهان، جام ملت‌های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا افتخارات بزرگی است که توسط علیرضا فغانی، محمدرضا منصوری و رضا سخندان حاصل شد. این رزومه موفق باعث شد تا همه فوتبال دوستان خیالشان راحت شود که در امر فوتبال حداقل یک جایزه فوتبال ایران تثبیت شده است ولی کنفدراسیون فوتبال آسیا در اقدامی عجیب بخش انتخاب برترین داور را از کنداکتور مراسم حذف کرد.

این روزنامه سرمقاله را به عنوان «درسی که انتخاب ترامپ داد» به قلم جلال خوش چهره اختصاص داد.

«برای خطری که نیست»، «تقدم آزادی بر اخلاق»، «افزایش آمارها در کش و قوس تایید و تکذیب» و «دو راهی مصلی-شهر آفتاب» از دیگر عنوان های روزنامه ابتکار است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: