کد خبر: ۸۶۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۲ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - 13 November 2016
امروز که خودروها به شهر بیایند، پنجمین روز متوالی آلودگی هوا ثبت می ‌شود. بدین ‌ترتیب طولانی ‌ترین دوره آلودگی هوای سال در آسمان پایتخت ثبت می‌ شود. همچنین شاخص امروز براساس پیش ‌بینی ‌ها بالاتر از 133خواهد بود تا بدترین آلودگی هوایی که خودروها می ‌توانند برای تهران و کلانشهرها پدید آورند، به ثبت برسد.
 روزنامه همشهری در شماره یکشنبه 23 آبان با اشاره به آلودگی هوای تهران، نوشت: امروز که خودروها به شهر بیایند، پنجمین روز متوالی آلودگی هوا ثبت می ‌شود. بدین ‌ترتیب طولانی ‌ترین دوره آلودگی هوای سال در آسمان پایتخت ثبت می‌ شود. همچنین شاخص امروز براساس پیش ‌بینی ‌ها بالاتر از 133خواهد بود تا بدترین آلودگی هوایی که خودروها می ‌توانند برای تهران و کلانشهرها پدید آورند، به ثبت برسد.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان قانون در حاشیه نمایشگاه در شهر، اختصاص داد و آورد: شهردار تهران در یادداشتی نسبت به برپایی نمایشگاه مطبوعات در مصلای تهران انتقاد کرد. محمدباقر قالیباف این یادداشت را در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرد و در آن نوشت: «نقش رسانه ‌ها در آگاهی بخشی و پیشرفت جامعه انکار‌ ناپذیره. خیلی علاقه داشتم که بین اهالی رسانه و در جشن سالانه ‌شون در نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌ ها شرکت می ‌کردم اما به‌ رغم میل باطنی به ‌دلیل پایبندی به قواعد و مقررات شهر که ضامن سلامت، پاکیزگی و آرامشه، از حضور در جمع این عزیزان محروم شدم.» وی در بخش دیگری از این یادداشت به احداث مجموعه شهر آفتاب اشاره کرده و نوشته است: «با احداث مجموعه شهرآفتاب و مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مقرر شد همه نمایشگاه‌ های پربازدید در این مکان برگزار بشه. رعایت این مصوبه و مقررات مشابه اونه که در کاهش ترافیک و آلودگی شهرمون مؤثره. ای ‌کاش دولت محترم هم به قانون احترام می‌ گذاشت و این نمایشگاه‌ و نمایشگاه ‌های مشابه که پربازدید هستند را در شهر برگزار نمی‌ کرد.»

20 میلیون تومان؛ سقف پیشنهادی حقوق مدیران؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: مجلس امروز طرحی را با عنوان «طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی های مازاد» در دستور کار خود دارد. براساس ضوابط اشاره شده رد این طرح سقف حقوق مدیران سیاسی نزدیک به 13 میلیون تومان و سقف حقوق مدیران اقتصادی نزدیک به 20 میلیون تومان در ماه برآورد می شود. این طرح 10 ماده دارد و در ماده یک فهرست جامعی از دستگاه ها، نهادها و سازمان های کشور جدا از استثنائات گذشته مکلف به پیروی از یک قاعده حقوق و دستمزدی برابر می کند. اگر این طرح به تصویب نهایی نمایندگان و شورای نگهبان برسد، سقف حقوق مدیران سیاسی و اقتصادی براساس فرمول های مشخص شده در آن تغییراتی با تصمیمات اخیر دولت پیدا می کند و حقوق مدیران سیاسی بیشتر از آن چیزی می شود که چندی قبل شورای حقوق و دستمزد تصویب کرده بود. 

این روزنامه با انتشار عنوان عذرخواهی پلیس/ دوربین، مامور متخلف را لو داد، می نویسد: یکبار دیگر تصاویر ضبط شده توسط دوربین مداربسته به حفظ حقوق یک شهروند کمک کرد و باعث برخورد با مامور خاطی نیروی انتظامی شد. پس از انتشار فیلمی از برخورد نامناسب چند مامور پلیس با راننده یک خودرو در پمپ بنزین در شبکه های اجتماعی، ناجا با صدور اطلاعیه ای در این باره، عذرخواهی کرد. دفتر سخنگوی ناجا با صدور اطلاعیه ای توضیحاتی را در مورد ضرب و شتم یک راننده در پمپ بنزین از سوی ماموران پلیس راهور ارائه کرد. در این اطلاعیه آمده است: «نیروی انتظامی وظیفه خود می داند به خاطر حادثه ضرب و شتم یک شهروند خاطی که قوانین راهنمایی و رانندگی را به صورت مکرر نقض کرده و هیچ توجهی به دستورات پلیس نکرده و شرب خمر نیر کرده بود، از شهروندان پوزش طلبیده و به آنها اطمینان می دهد که تمام تلاش خود را به کار می بندد تا از تکرار چنین رخدادهایی جلوگیری به عمل آید.»

روزنامه همشهری با انتخاب عنوان مرد مسلح مسافران اتوبوس را گروگان گرفت، نوشت: گروگانگیری در اتوبوس مسافربری در خوزستان با رهایی گروگان‌ ها و فرار مرد مسلح خاتمه یافت. این حادثه عصر جمعه رخ داد. اتوبوس مسافربری که از اهواز راهی شوشتر بود در بین راه و برای لحظاتی در شهر ملاثانی در نزدیکی اهواز توقف کرد و در همین هنگام مردی که یک قبضه کلاشینکف در دست داشت در چشم بر هم زدنی خود را به داخل اتوبوس رساند و آنهایی را که هنوز داخل اتوبوس بودند گروگان گرفت. در همین حال سرهنگ علی قاسم ‌پور، معاون اجتماعی پلیس استان خوزستان گفت: با توجه به اینکه گروگانگیری در وسط شهر اتفاق افتاده بود و اتوبوس در خیابان اصلی شهر قرار داشت، به ‌منظور جلوگیری از وقوع بحران در ساعات شلوغ، شرایط گروگانگیری با تلاش نیروهای انتظامی مدیریت شد تا کار به آخر شب کشیده شود. قاسم ‌پور با بیان اینکه عملیات تا آزادی گروگان‌ ها بیش از 5ساعت به طول انجامید، گفت: گروگانگیر با خودرو سواری فرار کرد و از شهر خارج شد. پس از فرار وی، عملیات ادامه دارد و گروگانگیر تحت تعقیب قضایی است.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «زائران به مهران نروند»، «ساخت واکسن سرطان در فاز حیوانی»، «رکوردشکنی بدهی دولت به بانک ها»، «ترامپ: هدف ما در سوریه داعش است نه اسد»، «زندگی در سرزمین طوفان ها»، «پایان موج ترامپ در بورس تهران» و «گفت و گو با کارگردان سیانور» را به چاپ رساند و در ستون یادداشت عنوان «خطای بین المللی ترامپ» نوشته پوریا عسکری عضو هیات علمی دانشگاه علامه را منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: