کد خبر: ۸۶۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - 13 November 2016
در شرایطی که 300 دوچرخه سفارشی ایران در راه رسیدن است اما فدراسیون پولی برای تحویل گرفتن آن‌ها ندارد.

در شرایطی که 300 دوچرخه سفارشی ایران در راه رسیدن است اما فدراسیون پولی برای تحویل گرفتن آن‌ها ندارد.

به گزارش ایسنا، فدراسیون دوچرخه‌سواری در خرداد سال جاری اعلام کرد با یک شرکت چینی قراردادی را برای خرید 300 دوچرخه امضا کرده  و قرار شد دوچرخه‌ها در مدت سه ماه ساخته  و به فدراسیون تحویل داده شود اما اکنون که دوچرخه ها آماده تحویل است، فدراسیون پولی بابت تحویل گرفتن ندارد.

امید سراجی مدیر بازار یابی فدراسیون در این مورد بیان کرد: در آن زمان قرارداد امضا نشد زیرا وزارت ورزش نوعی قرارداد را ارائه کرد که در آن باید شرکت مربوطه ضمانت نامه ای را ارائه می کرد  و ما هم فقط 10 درصد پول را در ابتدا پرداخت می کردیم ، آن شرکت هم اعلام کرد  دوچرخه ها را آماده می کند و موقع تحویل  قرارداد بسته می شود و تسویه حساب می کنیم.

 او ادامه داد: فدراسیون هم مبلغ 200 میلیون تومان را برای تحویل گرفتن دوچرخه ها آماده کرد اما بحث پایان یافتن دوره ریاست قمری و آمدن سرپرست پیش آمد. آن 200 میلیون تومان هم در قسمت های دیگر هزینه شد . دوچرخه ها نیز فکر می کنم تا یک ماه دیگر با کشتی برسد اما پولی برای تحویل گرفتن آنها نیست  و نمی دانم مشتری آن دوچرخه ها چه کسی خواهد بود.

سراجی در پاسخ به این پرسش که وزارت ورزش اطلاع دارد فدراسیون پولی بابت دریافت دوچرخه ها ندارد، تصریح کرد: وزارت ورزش  و آقای سجادی در جریان نحوه خرید دوچرخه ها بودند، حتی قرار بود مابقی پول دوچرخه ها را وزارت ورزش کمک کند. ما یک سال بر روی این پروژه خرید دوچرخه ها کار کرده بودیم . مدل ها  و قطعات را انتخاب کردیم  اما اکنون که به پایان راه رسیدیم  نمی‌توانیم دوچرخه ها را تحویل بگیریم چون فدراسیون پول ندارد.

او در مورد اینکه شرکت چینی از ماجرا خبر دارد، گفت: بلی. البته چون قراردادی وجود ندارد قانونا نمی توانند کاری انجام دهند فقط ما از لحاظ اخلاقی شرمنده شدیم . دوچرخه ها هم که برسد خودشان ترخیص می کنند و احتمالا در بازار آزاد به فروش برسانند.

 به گزار ش ایسنا، نصراله پریچهره سرپرست فدراسیون نیز در این مورد اعلام کرد که بی‌اطلاع است  و باید اسناد آن را ببیند  و بعدا در مورد آن صحبت کند .

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: