کد خبر: ۸۶۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۱ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - 12 November 2016
دو دستگاه ایکس ری پرسرعت با حجم پذیرش روزانه 1700 کامیون تا دو ماه آینده نصب می شود.
 رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: دو دستگاه ایکس ری پرسرعت با حجم پذیرش روزانه 1700 کامیون تا دو ماه آینده نصب می شود.

به گزارش میزان، مسعود کرباسیان با اشاره به اینکه ایکس ری های جدید با همکاری بخش خصوصی نصب و راه اندازی می شود، افزود: تاکنون 13 ایکس ری مبادی خروجی کالا را پوشش می دهد و 5 قرارداد نیز با مجموعه وزارت دفاع برای تأمین ایکس ری مورد نیاز منعقد شده است. 
 
وی گفت: دستگاه های ایکس ری در مجموعه وزارت دفاع ساخته و تولید می شود و این توانمندی در آینده می تواند به عنوان فرصت صادراتی هم توسعه یابد. 
  
رئیس کل گمرک افزود: دستگاه های ایکس ری به مرور در مراکز گمرک در مناطق مختلف نصب خواهد شد. 
  
کرباسیان گفت: برخی از دستگاه های ایکس ری پرسرعت نیز در مراکز جابجا می شود و این دستگاه ها به بنادر پرتردد و مناطق مرزی منتقل خواهد شد. 
  
وی همچنین از تبادل اطلاعات همزمان بین گمرک و بنادر خبر داد و افزود: تبادل اطلاعات لزوماً به معنای ردیابی قاچاق نیست بلکه به منظور تسهیل واردات و صادرات در بنادر است. 
  
رئیس کل گمرک گفت: هم اکنون با 22 سازمان از جمله سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و سازمان بنادر تبادل همزمان اطلاعات داریم و قرار است این ارتباط با دیگر دستگاهها نیز ایجاد شود. 
  
کرباسیان افزود: علاوه بر این تبادل اطلاعات همزمان با سازمان راهداری و ناجا که مسیر تردد کامیون ها را کنترل می کنند، برقرار است و در آخرین اقدام نیز این تبادل اطلاعات با شرکت های بازرسی بین المللی ایجاد می شود. 
  
رئیس کل گمرک همچنین از کاهش چشمگیر قاچاق میوه خبر داد و افزود: آخرین محموله قاچاق میوه به میزان هشت تن در جنوب کشور کشف و امحاء شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: