کد خبر: ۸۶۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - 12 November 2016
رییس دفتر رییس جمهوری در مراسم اختتامیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: وظیفه دولت حراست از آزادی بیان است. لازم است از این قانون حراست شود وظیفه دیگر دولت حمایت از توسعه رسانه‌هاست که در اینجا اعلام می‌کنم ظرف ده روز آینده صد در صد یارانه‌های مطبوعات به کمک سازمان برنامه و بودجه پرداخت خواهد شد.
 روزنامه اطلاعات در شماره شنبه 22 آبان، نوشت: رییس دفتر رییس جمهوری در مراسم اختتامیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: وظیفه دولت حراست از آزادی بیان است. لازم است از این قانون حراست شود وظیفه دیگر دولت حمایت از توسعه رسانه‌هاست که در اینجا اعلام می‌کنم ظرف ده روز آینده صد در صد یارانه‌های مطبوعات به کمک سازمان برنامه و بودجه پرداخت خواهد شد.

این روزنامه در تیتر یک با انتخاب عنوان برجام توافق چند جانبه در چارچوب سازمان ملل است نمی‌شود آن را پاره کرد، آورد: فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درحاشیه دومین دور گفتگوهای ایران و اتحادیه اروپا بر تعهد این اتحادیه در اجرای کامل برجام و ضرورت پایبند بودن تمامی‌ طرف‌ها به اجرای این توافق تاکید کرد. فدریکا موگرینی درگفتگو با شبکه خبری سی اِن اِن با مردود دانستن تلویحی لفاظی ترامپ برای پاره کردن برجام گفت: برجام یک توافق چندجانبه درچارچوب سازمان ملل است. به گزارش جماران، موگرینی چهارشنبه شب درپاسخ به پرسش کریستین امانپور خبرنگار سی اِن اِن درباره تهدید ترامپ به پاره کردن برجام واین که آیا رئیس جمهوری آمریکا می‌تواند به طوریکجانبه درباره برجام تصمیم بگیرد؟ گفت: توافق هسته ای با ایران یک توافق دوجانبه بین آمریکا وایران نیست بلکه یک توافق چندجانبه است که به طورچندجانبه درباره آن مذاکره شد. وی افزود: خود من الان مسئولیت مستقیم دربرجام دارم ورئیس کمیته مشترکی هستم که براجرای برجام نظارت می‌کند. موگرینی تاکید کرد: برجام یک توافق چندجانبه درچارچوب سازمان ملل است که در قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل گنجانده شده است.

روزنامه اطلاعات با انتشار عنوان شبکه ملی اطلاعات، دهه فجر به بهره برداری می رسد، نوشت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آبادان گفت: «دولت الکترونیک» و «دولت همراه» در دهه فجر امسال افتتاح می شود. محمود واعظی پنجشنبه گذشته در جلسه شورای اداری آبادان از افزایش سه برابری ظرفیت شبکه انتقال داده کشور خبر داد و گفت: در دولت یازدهم اقدامات و تلاش فراوانی در بخش فناوری اطلاعات برای توسعه دولت الکترونیک انجام شد که مهمترین آن راه اندازی شبکه ملی اطلاعات بود. وی گفت: فاز نخست این پروژه که از حدود 14 سال پیش معطل مانده بود، در هفته دولت بهره برداری شد و برای اجرای فاز دوم، حجم پهنای باند کشور را از 600 گیگا بایت برثانیه به بیش از 4 گیگا بیت برثانیه افزایش داده ایم و در تلاشیم تا پایان امسال این میزان را به 10 گیگا بیت بر ثانیه برسانیم.

نعمت‌زاده: یک میلیارد دلار تسهیلات به خریداران خارجی کالاهای ایرانی می‌دهیم، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: وزیر صنعت از پیش بینی تامین سرمایه در گردش ارزی برای صادرکنندگان خبر داد و گفت: در این خصوص 100 میلیون یورو در اختیار بانک توسعه صادرات قرار داده شده که تا یک میلیارد یورو هم می‌تواند اضافه شود. همچنین یک میلیارد دلار به صورت تسهیلات به خریداران خارجی کالاهای ایرانی داده می‌شود که قابل افزایش تا 2 میلیارد دلار است که البته این رقم تاکنون اختصاص نیافته است. به گزارش مهر، محمدرضا نعمت‌زاده که در یک نشست خبری در حاشیه نمایشگاه مطبوعات سخن می گفت، با بیان اینکه 5 رویکرد درون زایی، برون گرایی، مردمی بودن، دانش بنیانی و عدالت اجتماعی در تمامی برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت محوریت دارد، گفت: در بخش رویکرد عدالت اجتماعی، ما برنامه آمایش سرزمین در بخش صنعت، معدن و تجارت را تهیه و تدوین کرده ایم و این برنامه را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال کردیم تا بیشتر بتوانیم از تمرکززدایی فاصله گرفته و صنعتی شدن و توسعه صنعت و تجارت را در تمامی پهنه کشور شاهد باشیم.

روزنامه اطلاعات با درج عنوان رویترز: ترامپ میراث اوباما را به باد خواهد داد، آورد: به گزارش رویترز، باراک اوباما امیدوار بود با حمایت از هیلاری کلینتون بتواند میراث خود در حوزه سیاست خارجی را به وی واگذار کند اما با شکست کلینتون در قبال دونالد ترامپ به نظر می‌رسد که این میراث به زودی بر باد خواهد رفت. رویترز تأکید کرد: ترامپ به راحتی میراث سیاست‌ خارجی باراک اوباما را از بین خواهد برد. بنا بر این گزارش، میراث سیاست‌ خارجی باراک اوباما تا حدودی بر اساس اقدامات یکجانبه‌ای است که دونالد ترامپ به عنوان جانشین وی می‌تواند با یک حرکت قلم آنها را از بین ببرد. فرانسیس فوکویاما تحلیلگر ارشد آمریکایی هم گفت: حتی شوک ترامپ نیز نمی‌تواند ایرادات ساختاری نظام سیاسی آمریکا را رفع کند. وی با اذعان به فرسودگی نظام سیاسی این کشور به خاطر تسلط لابی‌ها و گروه‌های ذی نفوذ، تاکید کرد که رئیس‌جمهوری منتخب این کشور طرحی برای حل مشکلات ارائه نداده است.

«ظریف: همه طرف‌های برجام باید به آن وفادار باشند»، «نوش آفرین انصاری: توران میرهادی برای کودکان ایران صلح و آرامش می خواست» و «حسام الدین آشنا: حقوق مطبوعات باید نهادینه شود» دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه را به خود اختصاص داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: