کد خبر: ۸۶۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - 12 November 2016
دکتر صباغی عضو هیأت مدیره پست‌بانک‌ایران درجلسه هم‌اندیشی ارتقاء کنترل‌های داخلی باجه‌های خدمات بانکی بر نظارت ویژه به این باجه‌ها تأکید کرد.
دکتر صباغی عضو هیأت مدیره پست‌بانک‌ایران درجلسه هم‌اندیشی ارتقاء کنترل‌های داخلی باجه‌های خدمات بانکی بر نظارت ویژه به این باجه‌ها تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی پست بانک ایران: وی در ادامه ضمن بیان مطلب فوق و با اشاره به اهمیت و حساسیت نقش این باجه‌ها در مناطق روستائی و کم‌برخوردار بانکی گفت: پست‌بانک‌ایران به‌عنوان بانک عامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بانک تخصصی حوزه ICT ‌ کشور قطعاً به صورت ویژه نظارت و کنترل خود را بر باجه‌های خدمات بانکی دارد. 

وی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مجدداً متولی بخش دفاتر پیشخوان دولت در حوزه روستائی و شهری شده که این فرصت مناسبی برای پست‌بانک‌ایران جهت ارتقاء و توسعه خدمات در حوزه ICT کشور است. 

صباغی اظهارداشت: پست‌بانک‌ایران بعنوان عضو دارای حق رای در کارگروه ایجاد دفاتر پیشخوان و بانک عامل این حوزه تعیین شده که می‌تواند بازار بسیار خوبی باشد اما بایستی نظارت و کنترل جدی صورت پذیرد.

عضو هیأت مدیره تصریح کرد: در حوزه واگذاری امور به بخش خصوصی می‌توانیم یک الگوی ویژه برای نظام اقتصادی کشور در حوزه بین‌المللی ارائه نمائیم.

دکتر صباغی درپایان بر بازنگری رویه‌های متناسب با ظرفیت استان‌ها، نظارت بر رویه‌ها جهت شناسائی نقاط آسیب‌پذیر و استفاده از سیستم‌ها برای استفاده در نظارت‌ها تأکید نمود. 

همچنین قاسم تندرو مدیر امور بازرسی و حسابرسی، محمود شیردل مدیر امور شعب و توسعه بازار، آرش شهرکی‌کیا مدیر امور حراست، مدیران ستادی حوزه‌های مرتبط و نمایندگان مدیریت‌های‌ شعب استان‌های مازندران، همدان، خوزستان، مرکزی، گیلان، آذربایجان‌شرقی، خراسان‌رضوی،‌ سیستان و بلوچستان،‌کرمان و کردستان در ادامه این جلسه درخصوص بررسی دلایل غیرفعال بودن برخی از باجه‌های نمایندگی، تبیین و اتخاذ راهکار‌های مناسب جهت جلوگیری از آسیب‌های وارده و احصاء، جمع‌آوری و تدوین دستورالعمل‌های کنترلی به‌هنگام برای باجه‌های نمایندگی مباحثی را ارائه نمودند. 

حسن شجاعی رئیس اداره‌کل دفاترخدمات بانکی و محمدرضا حسنلو رئیس اداره کل امور شعب نیز در این جلسه در زمینه نهادینه کردن نظارت بر تخلفات بصورت ویژه، انتخاب نمایندگان باجه‌های خدمات بانکی براساس اصول علمی، آموزش کارگزاران و نظارت دقیق بر باجه‌های نمایندگی توسط شعب ناظر تأکید کردند. 

گفتنی است: این جلسه، نوزدهم آبان‌ماه سال جاری و درمحل مدیریت شعب منطقه دو تهران با حضور نمایندگان استان‌های مذکور برگزار گردید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: