کد خبر: ۸۶۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - 10 November 2016
عمده انتقادات پایتخت نشینان از کیفیت و کمیت آب تهران، پرامون فشار آب و میزان املاح آن است که بازدیدکنندگان تهرانی بیست و دومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات در این خصوص با تسنیم به صحبت نشستند.
عمده انتقادات پایتخت نشینان از کیفیت و کمیت آب تهران، پرامون فشار آب و میزان املاح آن است که بازدیدکنندگان تهرانی بیست و دومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات در این خصوص با تسنیم به صحبت نشستند.

به گزارش  تسنیم، بیست و دومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات ایران فرصتی شده تا بیش از پیش، ارتباط مستقیم بین مردم و رسانه ها ایجاد شود. خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم از این فرصت استفاده کرده و پای صحبت برخی بازدیدکنندگان نمایشگاه مطبوعات که شهروندان تهرانی هستند، نشست.

موضوع این گفت‌وگو "کیفیت آب تهران و میزان رضایت از آب شرب پایتخت" بود.

مردی 52 ساله ساکن منطقه 4 تهران: آب شرب در بسیاری از نقاط کشور، وضعیت کیفیت خوبی ندارد، جای شکرش باقی است که آب شربی که در تهران از لوله کشی منازل قابل دسترسی است، کیفیتی متوسط و قابل قبول دارد. 

خانمی 37 ساله ساکن منطقه 18 تهران: املاح آب تهران بسیار زیاد است. این مسئله را از کتری ها و سماورهایی که روزانه برای صرف صبحانه استفاده می کنیم به وضوح می توان دید. بعد از مدتی کمتر از یک ماه از به کارگیری یک کتری نو، با لایه های رسوب بسته در کف کتری مواجه ایم که به نظر می رسد از کچ و دیگر املاح موجود در آب است.

مردی 41 ساله  ساکن منطقه 8 تهران : افت فشار آب تهران دیوانه کننده است. در تابستان بارها و بارها با مشکل افت فشار آب مواجه شدیم. من در طبقه چهارم یک آپارتمان ساکن شده ام. با مراجعه به سازمان آب یا شهرداری می گویند ما تا طبقه سوم بیشتر مسئولیت آبرسانی با فشار طبیعی را نداریم یا می گویند آقا مصرف منطقه تان بالاست، فشار کم می شود و حرفهای صد من یک غازی که اصلا بویی از مسئولیت ندارد. خب اگر مسئولینی که مرتبط با آبرسانی و ساخت و ساز در تهران هستند، مسئولیتی نسبت به تأمین فشار معمولی آب در طبقات بالا ندارند، چرا مجوز بلندمرتبه سازی می دهند؟

خانمی 45 ساله ساکن منطقه 12 تهران: با مراجعه به پزشک به من گفتند که کلیه م سنگ ساز شده و توصیه کردند آب شرب لوله کشی شده را بجوشانم یا از دستگاههای تصفیه خانگی استفاده کنم. سوال من این است که چرا آب تهران باید انقدر املاح داشته باشد یا سنگین باشد که برای کلیه مضر باشد؟ چرا به اندازه لازم املاح آب گرفته نمی شود؟ آب تهران ناخالصی دارد و این را همه می دانند. چرا مسئولین توجه نمی کنند؟

مردی 30 ساله ساکن منطقه 6 تهران: کیفیت آب شرب تهران بد نیست، گاهی افت فشار آب داریم اما خوشبختانه قطعی یا بد شدن کیفیت نداریم. من زمانی در شهرهای شمالی کشور دانشجو بودم، انقدر آب لوله کشی چرب بود و گاهی گل آلود که کلاً آب شرب را جدا می خریدیم. تهران آبِ بدی ندارد.

خانمی 62 ساله ساکن منطقه 10 تهران: زمانی یادم هست که فشار آب انقدر زیاد بود که می ترسیدیم شلنگ را باز بگذاریم نکند نتوانیم آن را کنترل کنیم. اما اکنون انقدر فشار آب کم شده که گاهی باید صبر کنیم تا طبقه پایینی مصرفش تمام شود، بعد ما مصرف کنیم. افت فشار آب در تهران آزاردهنده شده است، البته الان که هوا سرد شده و به نظر میزان مصرف کم شده، افت فشار هم کمتر پیش می آید اما در تابستان خیلی وضعیت بد بود.

مردی 39 ساله ساکن منطقه 21 تهران: کیفیت آب تهران بهتر از سالهای قبل شده، حداقل در محله ما که اینطوری است. اگرچه همه می دانیم آب کمی سنگین است و برای کسانی که مشکلاتی دارند مثلا معده شان یا کلیه شان ضعیف است باید آب را بجوشانند یا از تصفیه یخچال ها و تصفیه خانگی استفاده کنند، اما در مجموع بد نیست.

مردی ساکن منطقه 18 تهران: قبلا کیفیت آب بهتر بوده، زمانی می گفتند آبرسانی خصوصی در منطقه 18 هست، کیفیت بهتر بود، انقدر املاح آب زیاد نبود، کولرها د رتابستان ها رسوب نمک و گچ نمی بست اما یکی دو سالی است که بدتر شده، ما که می خوریم متوجه اینهمه سنگینی آب نیم شویم اما وقتی تابستان پوشال کولرها و کف آنها را دیدم و صبح به صبح درون کتری را می بینم که کفش را باید سابید تا کچ های سوب شده دربیاید، آهی می کشم که ای داداد بیداد، چه بر سر بدن ما می آید با این آب پراملاح.
برچسب ها: مصرف آب ، پایتخت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: