کد خبر: ۸۶۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - 10 November 2016
چهارشنبه تاریخی امریکا دیروز در حالی به پیروزی حیرت آور دونالد ترامپِ جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا انجامید که در انتخابات کنگره این کشور نیز جمهوریخواهان یک بار دیگر توانستند بیشترین کرسی‌ها را هم در مجلس نمایندگان و هم در سنا به دست آورند و به این ترتیب، قوه مجریه و قوه مقننه امریکا را مدیریت کنند و دموکرات‌ها را به انزوا بکشانند.
 روزنامه ایران در شماره پنجشنبه 20 آبان در تیتر یک، آورد: چهارشنبه تاریخی امریکا دیروز در حالی به پیروزی حیرت آور دونالد ترامپِ جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا انجامید که در انتخابات کنگره این کشور نیز جمهوریخواهان یک بار دیگر توانستند بیشترین کرسی‌ها را هم در مجلس نمایندگان و هم در سنا به دست آورند و به این ترتیب، قوه مجریه و قوه مقننه امریکا را مدیریت کنند و دموکرات‌ها را به انزوا بکشانند.

این روزنامه با انتشار عنوان نتیجه انتخابات امریکا اثری بر سیاست ایران ندارد، نوشت: «نتیجه انتخابات امریکا تأثیری در سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران ندارد.» این جمله شاه بیت واکنش‌های مقامات مسئول کشورمان در برابر اعلام پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکاست. از رئیس جمهوری گرفته تا دبیر شورای عالی امنیت ملی و دستگاه دیپلماسی و مجلسی‌ها و نظامی‌ها تأکید دارند که سیاست ایران مستقل است و با تغییر حکومت‌ها در نقاط مختلف جهان، تغییری نمی‌کند. رئیس‌ جمهوری روز گذشته در جلسه هیأت دولت با اشاره به اینکه «عزت و استقلال ایران در این است که مواضع ما فقط از خواست و اراده مردم ایران اثر می‌پذیرد و با تغییرات در دولت‌های خارجی تغییر نمی‌کند»، تأکید کرد: نتیجه انتخابات امریکا، اثری در سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران ندارد. 

روزنامه ایران با انتخاب عنوان همواره از سلطانی‌فر شاهد کارهای بزرگی بوده‌ایم، آورد: مراسم تودیع محمود گودرزی و معارفه مسعود سلطانی‌فر، وزرای پیشین و جدید وزارت ورزش و جوانان دیروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، مسئولان ورزش کشور از جمله معاونان وزیر و رؤسای فدراسیون‌ها در هتل المپیک برگزار شد. در ابتدای مراسم، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری صحبت کرد. جهانگیری با بیان اینکه گودرزی صادقانه و با همه توانش تلاش کرد، اظهار داشت: «سلطانی‌فر در مسئولیت‌های مختلفی که پیش از این داشته، همواره شاهد کارهای بزرگی از او بوده‌ایم و امیدوارم در مسئولیت جدید هم موفق باشد. جامعه ما جامعه جوانی است و باید فضای کشور را منطبق با جوانان کنیم. باید جامعه را با ساز و کارهای خوبی طراحی کنیم تا جوابگوی جامعه جوان ما باشد. جهان جدید، با ویژگی‌هایی روبه‌رو شده که ورزش بر سیاست، فرهنگ و اقتصاد کشور تأثیر زیادی دارد و چنین ویژگی‌هایی در وزارت ورزش نیازمند بررسی دقیق برای سیاستگذاری است.»

این روزنامه با درج عنوان «منصورخان» به روایت «سلطان»، نوشت: معدود بازیکنانی مثل علی پروین و مرحوم منصور پوحیدری هستند که حسابی در دل مردم و هواداران جا باز می‌کنند و سال‌ها لقب اسطوره را یدک می‌کشند. پورحیدری به تازگی از میان ما رفت و جامعه فوتبال را در غم و اندوه فرو برد. داغی سنگین که آن را لا‌به‌لای جملات مرد همیشه شوخ‌طبع فوتبال ایران هم می‌توان حس کرد. علی پروین در گفت‌وگویی کوتاه با «ایران» اظهار داشت: پورحیدری همبازی من بود. او خوش‌اخلاق‌ترین و بی‌حاشیه‌ترین فوتبالیست مملکت بود. البته‌هم زمانی که بازی می‌کرد و هم زمانی که، مربی بود. به نظر من، تیم فوتبال استقلال با درگذشت منصورخان «یتیم» شد.

«پس لرزه های سیاسی و اقتصادی انتخاب «ترامپ»»، «مرگ سالانه 5 هزار نفر به علت آلودگی هوا»، «26 کشته در سقوط اتوبوس زائران اربعین»، «کدخدایی: ایراد دوباره شورای نگهبان به استفساریه انتخاباتی مجلس»، ««توئیتر»، ابزار پیروزی «ترامپ»» و «عباس دیلمی زاده: بازی ناشیانه با آمار و ارقام اعتیاد» دیگر عنوان های صفحه نخست روزنامه ایران را به خود اختصاص داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: