کد خبر: ۸۶۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - 10 November 2016
در شش ماهه ابتدای امسال، 853 نفر براثر حوادث کار فوت شده‌اند. این تازه‌ترین آمارهای سازمان پزشکی قانونی از مرگ صدها سرپرست خانواده، یتیم شدن هزاران کودک و از دست رفتن فعال‌ترین نیروهای انسانی یک جامعه است.
 روزنامه جام جم در شماره پنجشنبه 20 آبان در گزارشی به آمار حوادث شش ماهه نخست سال پرداخت و نوشت: در شش ماهه ابتدای امسال، 853 نفر براثر حوادث کار فوت شده‌اند. این تازه‌ترین آمارهای سازمان پزشکی قانونی از مرگ صدها سرپرست خانواده، یتیم شدن هزاران کودک و از دست رفتن فعال‌ترین نیروهای انسانی یک جامعه است.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان شوک ترامپ اختصاص داد و آورد: صبح روز گذشته خبری منتشر شد که تمامی دنیا به آن واکنش نشان دادند؛ این واکنش توام با بهت و شگفتی بود و آن پیروزی «دونالد جی ترامپ» نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بود؛ رویدادی که بسیاری از نظر‌سنجی‌ها و رسانه‌ها آن را تائید نمی‌کردند. اما سوال بزرگی که سه شنبه بزرگ آن را برای همگان مطرح کرد، این بود که چه شد ترامپ با این همه هجمه تبلیغاتی رسانه‌ها علیه‌اش، بدون تجربه سیاسی، بدون مقبولیت ریش سفیدان حزبی، با حرف‌های جنجالی و با آن سابقه اخلاقی توانست در انتخابات قدرتمندترین کشور جهان پیروز شود.

برای پاسخ به این پرسش باید به هشت سال عقب تر بازگردیم، زمانی که باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا با شعار «تغییر» زمام امور این کشور را به دست گرفت. 

روزنامه جوان با انتشار عنوان پیگیری نتایج انتخابات آمریکا در نمایشگاه مطبوعات، نوشت: صبح دیروز، همزمان با اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بازدیدکنندگان نمایشگاه مطبوعات از تلویزیون مقابل غرفه روزنامه جام‌جم کنجکاوانه نتایج را پیگیری می‌کردند.

جلیل و مارال فرجاد، مهمان جام جم دیگر عنوان این روزنامه محسوب می شود، در توضیح این مطلب می خوانیم: جلیل فرجاد نام و چهره‌ای آشنا برای دوستداران تلویزیون، تئاتر و سینما است. 42 سال در چهره‌های مختلف ایفای نقش کرده است. بزرگ‌ترین دلخوشی و عشق این هنرمند 65 ساله، دو دختر هنرمندش به نام‌های مارال و مونا فرجاد است. مارال بتازگی با نمایش فیلم سینمایی «جاودانگی» و با گذر از فرش قرمز جشنواره رُم ایتالیا و تحسین سینمای جهان به کشور بازگشته است. این موفقیت جهانی او بهانه‌ای شد تا جام‌جم آنلاین با این پدر و دختر هنرمند به گفت ‌وگو بنشیند. شنیده‌ام که آقای فرجاد بسیار اهل مطالعه هستند، درست است؟ جلیل: مطالعه وظیفه اصلی یک هنرپیشه و شرط مهم بازیگری است. مارال: عادت به مطالعه در خانواده ما موروثی است. پدرم بسیار اهل مطالعه است و این رفتار کتابخوانی او در من و مونا هم به یک عادت دوست ‌داشتنی تبدیل شد. پدر معتقد است که هنرمند، بدون مطالعه نمی‌تواند اجرای موفق و تأثیرگذاری بر مخاطب داشته باشد.

«تغییرات در وزارت ارشاد بسیار محدود است»، «رمز و راز سلامت روان خانواده» ،‌«حاتمی کیا: فیلم هایم برخی را عصبانی می کند»، «خطرناک ترین تفنگ های جهان»، «مجید واشقانی: فضای مجازی آلوده فحاشی» و « مولفه های بهبود سلامت اداری» دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه است.

روزنامه جام جم در ستون یادداشت عنوان های«چرا ترامپ؟» به قلم مراد عنادی مدیرمسئول و «عوامل حوادث محیط کار» نوشته عبدالرضا عزیزی عضوکمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی را منتشر کرد.

این روزنامه در ضمیمه چمدان عنوان« بادیگارد از نوعی دیگر...» را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: