کد خبر: ۸۶۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - 10 November 2016
ما در همه بخش‌ها اگر مطالعه کنیم متوجه می‌شویم عواملی باعث موفقیت بوده و وزارت ورزش هم مستثنی نیست که دو حوزه مهم را باید پوشش دهد. باید با نگاه علمی این وزارتخانه را پیش ببریم.
روزنامه اطلاعات در شماره پنجشنبه 20 آبان سخنان معاون اول رییس جمهوری را در مراسم تودیع و معارفه وزیر ورزش و جوانان برجسته کرد و به نقل از وی نوشت: ما در همه بخش‌ها اگر مطالعه کنیم متوجه می‌شویم عواملی باعث موفقیت بوده و وزارت ورزش هم مستثنی نیست که دو حوزه مهم را باید پوشش دهد. باید با نگاه علمی این وزارتخانه را پیش ببریم.

این روزنامه با اشاره به عنوان واکنش جهان به انتخاب شگفت‌آور ترامپ، در تشریح تیتر یک، آورد: خبر پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا باعث تأثیر منفی بر بازارهای مالی و نفتی دنیا شده است. از ایالت‌های اورگان، کالیفرنیا و سان فرانسیسکو خبر رسیده که به دنبال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات، حامیان هیلاری کلینتون به خیابان‌ها آمده و آشوب به پا کردند. همچنین هواداران و مخالفان وی مقابل کاخ سفید تجمع کردند و علیه یکدیگر شعار سردادند و درگیر شدند. در این حال سی ان ان عربی گزارش داد: شخصیت های مشهور و هنری آمریکا اعلام کرده اند که با پیروزی دونالد ترامپ، این کشور را ترک خواهند کرد.

تجلیل از نیم قرن فعالیت علمی دکتر ساروخانی، از دیگر عنوان های روزنامه اطلاعات است، در تشریح این خبر می خوانیم: آیین تجلیل و بزرگداشت دکتر باقر ساروخانی از چهره‌های ماندگار علمی کشور و استاد برجسته جامعه شناسی عصر چهارشنبه 19 آبان در کتابخانه ملی ایران برگزار شد. دکتر باقر ساروخانی که دهه هشتاد عمر خود را سپری می‌کند و استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تهران است به پاس خدمات علمی و فرهنگی از سوی اصحاب علوم اجتماعی و فرهیختگان دانشگاه تجلیل شد. او در سال 1968 از دانشگاه سوربن فرانسه دکترای خود را دریافت کرد و طی سال‌های گذشته آثار بسیاری را ترجمه و تألیف کرده است. بسیاری از آثار دکتر ساروخانی از کتاب‌های درسی دانشگاهی است و در مراسم بزرگداشت این استاد جامعه شناسی شاگردان وی که از آثار دکتر ساروخانی بهره برده‌اند حضور داشتند.

این روزنامه با انتخاب عنوان هلاکت 20 تروریست در حمله حزب‌الله لبنان به مواضع داعش، می نویسد: نیروهای حزب الله لبنان پس از درگیری با عناصر داعش در ارتفاعات عرسال واقع در شرق این کشور موفق شدند 20 تروریست را از پای درآورند. یک منبع میدانی اعلام کرد: عناصر تروریستی که در حال جابجایی بودند در یک عملیات دقیق در کمین نیروهای حزب الله گرفتار شدند. در این عملیات که چند ساعت بطول انجامید نیروهای مقاومت موفق شدند حدود 20تن از عناصر داعش را از پای درآورند و دهها تروریست دیگر نیز زخمی شدند.

روزنامه اطلاعات با درج عنوان پیش‌بینی تولید 117 میلیون تن محصولات زراعی و باغی، نوشت: معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد که امسال 117تا 120میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید شود. عبدالمهدی بخشنده اعلام کرد: امسال بیش از 4میلیون تن جو تولید شده و پیش بینی می شود 6/1 میلیون تن شکر تولید شود. همچنین در مرغ و تخم مرغ خودکفاییم و صادرات داریم و در تولید گوشت قرمز 90درصد خوداتکا هستیم. بخشنده اظهار کرد:توسعه زیرساخت ها، تسطیح و یکپارچه سازی و آماده سازی اراضی، توسعه سامانه های نوین آبیاری از دیگر اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در اقتصاد مقاومتی است.
این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان «حمله هوایی ائتلاف آمریکا جان 16 غیرنظامی را در «رقه» سوریه گرفت» را منتشر کرد.
برچسب ها: جهانگیری ، ورزش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: