کد خبر: ۸۶۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۹ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - 09 November 2016
ساکنان موصل که بیش از 2 سال است جنایت‌های وحشیانه تکفیری‌ها را از نزدیک دیده‌اند، همزمان با پیشروی نیروهای مسلح عراق در این شهر با دیدن سربازان عراقی، آنها را در آغوش گرفته با نقل و شیرینی از آنان استقبال می‌کنند و از شدت شادی ‌می‌گریند.
 روزنامه کیهان در شماره چهارشنبه 19 آبان به ورود نیروهای عراقی به موصل و استقبال مردم این شهر اشاره کرد و نوشت: ساکنان موصل که بیش از 2 سال است جنایت‌های وحشیانه تکفیری‌ها را از نزدیک دیده‌اند، همزمان با پیشروی نیروهای مسلح عراق در این شهر با دیدن سربازان عراقی، آنها را در آغوش گرفته با نقل و شیرینی از آنان استقبال می‌کنند و از شدت شادی ‌می‌گریند.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان دفتر اتحادیه اروپا در تهران مرکز دیپلماتیک یا لانه جاسوسی جدید، اختصاص داد و آورد: اتحادیه اروپا درحالی به دنبال تأسیس دفتر در تهران است که به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران، این دفتر نه محلی برای ارتقای روابط دو طرف که به لانه‌ای برای جاسوسی و دخالت در امور داخلی ایران تبدیل خواهد شد. برخی از رسانه‌های حامی دولت و روزنامه‌های زنجیره‌ای تاکید دارند که افتتاح دفتر اتحادیه اروپا در تهران به گسترش روابط اقتصادی و دیپلماتیک خواهد انجامید. این ادعا در حالی است که اتحادیه اروپا حتی پس از برجام نیز به اقدامات خصمانه خود علیه ملت ایران ادامه داده است و هیچ تغییر رفتاری در این خصوص مشاهده نشده است.

روزنامه کیهان با انتخاب عنوان زمین تا آسمان وعده های دولت از آزادی مطبوعات تا گشایش اقتصادی، نوشت: رفتارهای دوگانه و ضد و نقیض دولت یازدهم از وعده تا عمل بسیارند، وعده‌هایی که در زمان انتخابات داده شد و بخش قابل توجهی از آنها نه تنها محقق نشد بلکه گاه شاهد رفتاری متضاد از دولت پس از روی کار آمدن بوده‌ایم. در حالی که ایجاد اشتغال و چرخیدن چرخ اقتصاد به همراه چرخ سانتریفیوژها از شعارهای اصلی دولت بود اما اکنون که قریب به 7 ماه تا پایان عمر دولت یازدهم زمان مانده است آمارها و وضعیت جامعه نشانگر آن است که دولت یازدهم به هیچ کدام از این دو هدف نیز دست نیافته است. مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری دولت یازدهم نیز در تیرماه سال جاری گفت: «واکنش دولت به ماجرای فیش‌های حقوقی، اقدام جدی و بدون مسامحه است و بی شک رفتار دولت سند افتخار خواهد شد.» چرا باید وزیر محترم اطلاعات از رسانه‌های افشاگر ماجرا تشکر بلیغ کنند، اما 10 روز بعد همین روشنگری علیه فساد را جار و جنجال رسانه‌ای بنامند و نکوهش کنند؟ چرا وزیر دادگستری هم می‌گوید که دست روشنگران این عرصه را می‌بوسد و هم پیگیر دادگاهی کردن رسانه‌های منتقد می‌شود؟

تفاهم نامه غیرقانونی با شرکت توتال قبل از تصویب قراردادهای جدید نفتی؛ عنوان دیگر این روزنامه محسوب می شود، در این مطلب می خوانیم: علیرغم وجود ایرادات اساسی در پیشنویس قراردادهای جدید نفتی، وزارت نفت تفاهمنامه‌ای در چارچوب این الگوی قراردادی با شرکت توتال امضا کرد! موافقتنامه اصولی (HOA) طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی به ارزش چهار میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار صبح دیروز (سه شنبه، ١٨ آبان‎ماه) با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت، میان شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی متشکل از شرکت‌‌های توتال فرانسه، شرکت ملی نفت چین (سی‌ان‎پی‎سی) و شرکت پتروپارس امضا شد. این موافقتنامه اصولی به امضای علی کاردر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، استفان میشل، مدیر بخش خاورمیانه توتال، مدیر خاورمیانه شرکت ملی نفت چین (سی‎ان‎پی‎سی) و حمید اکبری، مدیرعامل پتروپارس رسید. در حالی دولت یازدهم به دنبال انعقاد قرارداد با توتال در قالب IPC است که هنوز متن این قراردادها به تصویب نهایی نرسیده است!

روزنامه کیهان با انتشار عنوان انتخابات آمریکا تمام شد رسوایی هایش ماند، نوشت: انتخابات آمریکا امروز به پایان رسید و نام یکی از دو نامزد به عنوان پیروز انتخابات، به زودی اعلام می‌شود؛ البته اگر ماجرایی که در سال 2000 در رابطه با رقابت میان «جرج بوش» و «ال‌گور» پیش آمد، تکرار نشود. طبق نظرسنجی‌ها و گزارش‌ها، «هیلاری کلینتون» در این انتخابات پیروز می‌شود و به کاخ‌سفید می‌رود. دلیل دیگری که کارشناسان، غیر از نظرسنجی‌ها، در مورد شکست «دونالد ترامپ» مطرح می‌کنند، در خور تأمل است؛ ترامپ در طول مدت تبلیغات، ساختارها را نشانه رفته و از چهره واقعی عرصه سیاسی آمریکا پرده‌برداری کرده است، و لذا نباید به کاخ‌سفید برود. به علاوه قدرت دستکاری را هم، دو مرحله‌ای بودن انتخابات، در اختیار اشرافیت‌ سیاسی آمریکا قرار داده است و آنها می‌توانند با جابجا کردن رأی‌های الکترال، نتیجه دلخواه را بگیرند،همان کاری که سال 2000 کرده و بوش را به کاخ‌سفید فرستاده‌اند. در عرصه خارجی، پیشاپیش مشخص است که ورود کلینتون یا ترامپ به کاخ‌سفید، هیچ تحول مثبتی را در جهان ایجاد نخواهد کرد و حتی، سیاست آمریکا بنا به ضرورت، خصمانه‌تر هم خواهد شد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم هادی زاهد بر شانه های مردم قدرشناس تهران» و « عضو کمیته تحقیق و تفحص مجلس: صندوق ذخیره فرهنگیان تبدیل به صندوق خانوادگی شده بود!» را منتشر کرد و در ستون خبر ویژه و یادداشت روز به ترتیب عنوان های «کلینتون می دانست صندوق خانوادگی او از سوی حامیان داعش پر می شود» و «گم شده بزرگ» را به چاپ رساند.
برچسب ها: موصل ، ارتش عراق
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: