کد خبر: ۸۶۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۲ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - 09 November 2016
یک روز پس از انتشار این گزارش میان تعدادی از اعضای اصولگرا و اصلاح‌طلب شورای شهر در زمان بررسی الزامات بودجه سال ۹۶ درگیری لفظی شدیدی پیش آمد و فضای جلسه متشنج شد.
 روزنامه آرمان در شماره چهارشنبه 19 آبان در تشریح تیتر یک، واکنش اعضای شورای شهر را در واکنش به گزارش احمد توکلی مدیر سازمان غیردولتی «دیده‌بان شفافیت و عدالت» که تخلفات شهرداری را محرز دانسته بود، برجسته کرد و نوشت: یک روز پس از انتشار این گزارش میان تعدادی از اعضای اصولگرا و اصلاح‌طلب شورای شهر در زمان بررسی الزامات بودجه سال ۹۶ درگیری لفظی شدیدی پیش آمد و فضای جلسه متشنج شد.

این روزنامه با اشاره به عنوان خانم یا آقای رئیس‌جمهور؟، آورد: چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا راهی کاخ سفید خواهد شد. حدود 240سال سابقه ایالات متحده چنین انتخاباتی به خود ندیده است. برای اولین بار یک زن نامزد نهایی یک حزب در انتخابات شد. دموکرات‌ها روی هیلاری کلینتون خیلی حساب کرده اند. طرف مقابل کلینتون هم در نوع خودش ویژگی‌های منحصر به فرد دارد. دونالد ترامپ، سرمایه دار مشهور آمریکایی نامزد جمهوری خواهان شده است. او برعکس هیلاری کلینتون در حزب خودش محبوبیتی ندارد. در واقع جمهوریخواهان هرچقدر تلاش کردند که ترامپ به اینجا نرسد از پس رای‌های این تاجر در انتخابات مقدماتی برنیامدند. به نظر می‌رسد فارغ از تمام حرف و حدیث‌های چند ماهه اخیر بالاخره رئیس جمهور جدید آمریکا امروز مشخص شود، رئیس جمهوری که بسیاری منتظرند مدیریت و برنامه‌های او را بر مشکلات ریز و درشت جهان ببینند.

بازار چادر مشکی در قبضه چینی‌ها، از دیگر عنوان های روزنامه آرمان است، در تشریح این خبر می خوانیم: بر اساس آنچه در دین و شریعت اسلام آمده است، بسیاری از مسلمانان چادر را به عنوان حجاب برتر می‌شناسند. به همین دلیل در نظام جمهوری اسلامی ایران افراد زیادی چادر را به عنوان پوشش خود انتخاب کرده‌اند و ایران را به عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده پارچه چادر به جهانیان شناسانده‌اند. بنابراین بازار چادرفروشان همواره سکه است؛ چرا که این نوع پوشش و استفاده از چادر به سبک و سیاق کنونی تنها در کشور ما رواج دارد. اما در چنین شرایطی مسئولان ما نه تنها تا کنون حمایت خود از تولیدکنندگان داخلی را نشان نداده‌اند، بلکه با گسترش واردات پارچه چینی و بی‌کیفیت بیش از 500 کارگاه تولیدی دوخت چادر مشکی در ایران را در معرض ورشکستگی قرار داده‌اند.

این روزنامه با انتخاب عنوان مجلس مرکز تفکر است نه فتنه!، می نویسد: همه‌چیز از جلسه رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی روحانی در مجلس آغاز شد. اندک دلواپسان باقی مانده در مجلس دهم تلاش کردند مسیر رای اعتماد را روی برچسب فتنه پیش ببرند، کاری که در مجلس اصولگرای نهم به‌طور اتوماتیک اتفاق می­‌افتاد. امام جمعه مشهد بعد از رای اعتماد مجلس به وزرا گفت: « امروز فتنه در مجلس است، اینها مدافع فتنه 88 شدند، بعد می‌گویند فتنه تا کی؟ » این جملات آیت ا... علم الهدی در روزهای اخیر با واکنش برخی نمایندگان مجلس همراه شده است. محمدرضا عارف در واکنش به این جملات گفت: به هر حال شورای نگهبان تک تک کاندیداها را تایید صلاحیت کرده است و برهمین اساس می‌توان گفت که مجلس مرکز فتنه نیست، مرکز تفکر و خلاقیت و رسیدگی به امور کشور است.

روزنامه آرمان با درج عنوان دختر دانشجو قربانی سیل شد، نوشت: دوشنبه 17 آبان بارش باران و تگرگ همراه با رعد و برق شهر تهران را فرا گرفت و باعث بروز ترافیک سنگین در بسیاری از معابر پایتخت شد. این سامانه بارشی موجب شده تا باران و برف استان‌های تهران، اصفهان، لرستان، سمنان، چهارمحال و بختیاری و مرکزی را دربربگیرد. مدیر کل مدیریت بحران لرستان از غرق شدن یک دختر در کانال‌ آبی در شهر خرم‌آباد خبر داد. رضا آریایی اظهارکرد: متاسفانه بارش باران و تگرگ غروب دوشنبه17 آبان باعث بروز حادثه و سیلاب در شهر خرم‌آباد شد. او بیان کرد: همچنین دو دختر دانشجو در بلوار شورا به داخل کانال آب سقوط کرده که متاسفانه یکی از آنها جانش را از دست داد و نفر دیگر مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «محمدجواد حق شناس: روحانی پل‌های پشت سر‌خود را خراب نکند»، «آیت الله هاشمی رفسنجانی: ترامپ خطرناک است» و «سخنگوی دولت: عده‌ای در حاشیه امن هستند و هتاکی می‌کنند» پرداخت.

روزنامه آرمان در ستون گفت وگوهای اختصاصی عنوان های «پروانه مافی: آثار تعامل دولت و مجلس در رای به3وزیر»، «امیررضا واعظی آشتیانی: اصولگرایان به این زودی دست خود را رو نمی‌کنند» و «طهماسب مظاهری: تاسیس بانک جدید لازم نیست» را منتشر کرد و در ستون سرمقاله عنوان «آمریکا در ایستگاه خردورزی سیاسی» نوشته مهدی مطهرنیا را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: