کد خبر: ۸۶۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۹ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - 09 November 2016
رئیس جمهوری شفاف است و اعتقاد دارد که اصحاب رسانه باید از آزادی بیان و قلم و نقد برخوردار باشند. البته همه اینها باید در چارچوب قانونی صورت بگیرد. حالا اگر رسانه‌ای از این چارچوب قانونی خارج شد یا تهمتی زد و هتاکی کرد یا امری را در ذهن جامعه به‌عنوان اقدامی نادرست ترویج کرد، دولت حتماً باید به مراجع قانونی ارجاع دهد.
روزنامه ایران در شماره چهارشنبه 19 آبان در تیتر یک به نقل از محمدباقر نوبخت در نشست خبری با رسانه‌ها در محل بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات نوشت: رئیس جمهوری شفاف است و اعتقاد دارد که اصحاب رسانه باید از آزادی بیان و قلم و نقد برخوردار باشند. البته همه اینها باید در چارچوب قانونی صورت بگیرد. حالا اگر رسانه‌ای از این چارچوب قانونی خارج شد یا تهمتی زد و هتاکی کرد یا امری را در ذهن جامعه به‌عنوان اقدامی نادرست ترویج کرد، دولت حتماً باید به مراجع قانونی ارجاع دهد.

این روزنامه با بررسی عنوان توافق 4.8 میلیارد دلاری فرانسه و چین با ایران، آورد: شرکت توتال که وزیر نفت از آن با عنوان «شریک روزهای سخت صنعت نفت» یاد می‌کند، بار دیگر تحریم شکنی کرد و به این صنعت بازگشت. این شرکت با امضای یک موافقتنامه اصولی (HOA) رهبری طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی را به عهده گرفت. البته این موافقتنامه اصولی میان شرکت ملی نفت ایران و کنسرسومی متشکل از 3 شرکت «توتال» فرانسه، «سی ان پی سی» چین و «پتروپارس» ایران امضا شد اما اجراکننده اصلی این طرح توتال است.این موافقتنامه 4.8 میلیارد دلاری در حالی امضا شد که تحریم‌های امریکا علیه ایران همچنان به قوت خود باقی است و به نظر نمی‌رسد که رئیس جمهوری بعدی این کشور مواضع نرم تری نسبت به باراک اوباما داشته باشد. دیروز همزمان با امضای این موافقتنامه کشور امریکا در حال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری میان دو کاندیدای جنجالی خود یعنی «هیلاری کلینتون» و «دونالد ترامپ» بود. این اتفاق یک پیام برای امریکا داشت. اینکه اروپا دیگر نگران انتخابات امریکا و تحریم‌های آن علیه ایران نیست.

روزنامه ایران با انتخاب عنوان با قهرمانی‌جهان، طلبم را از المپیک گرفتم، در گفت و گو با مجتبی عابدینی، شمشیرباز تیم ملی نوشت: مسابقات از سطح بسیار بالایی برخوردار بود به دلیل اینکه در مسابقات المپیک رقابت‌های تیمی در اسلحه سابر وجود نداشت، در سنگال تمام تیم‌ها با تمام قدرت شرکت داشتند، رقابت‌های جام جهانی جایی بود که تمام قهرمانان المپیک حضور داشتند، خدا را شکر که ما برای اولین بار توانستیم مدال طلا بگیریم.ما با این قهرمانی طلب المپیک خود را از دنیا گرفتیم، طلایی که باید در المپیک می‌گرفتیم در آنجا با ناداوری آن را از ما گرفتند، البته هنوز طلب‌های دیگری هم داریم، مطمئن باشید بزودی تمام طلب‌ها را نقد می‌کنیم.

خداحافظ مادر‌بزرگ ‌کودکان ایران، دیگر عنوان این روزنامه به شمار می رود، در توضیح این مطلب می خوانیم: خبرِ غمبار درگذشت توران میرهادی که منتشر می‌شود، اندوهی عمیق فضای تحریریه را در بر می‌گیرد، فرقی هم نمی‌کند چه کسی پشت کدام میز نشسته است، بچه‌های سیاسی همانقدر اندوهگین می‌شوند که بچه‌های فرهنگ و هنر. درک این موضوع البته چندان هم پیچیده نیست، برخی‌ها برای همه ما خاطره جمعی ساخته‌اند، همین برخی‌ها هم هستند که هویت ما به آنها و ردپاهایشان برمی‌گردد، اصالت ما و آموزه‌های ما هم. در میانِ این برخی‌ها، بی‌شک توران میرهادی از سرآمدان است. توران میرهادی به‌عنوان استاد برجسته آموزش وپرورش ایران، در گام بعدی فعالیت‌های آموزشی خود، شورای کتاب کودک را در کنار جمعی از همفکران خود پایه گذاشت؛ نهادی تأثیرگذار در عرصه کتاب‌های کودکان و نوجوانان که هنوز هم با ساختارِ درست و اصولی بنیانگذاران آن فعال است و یکی از خوشنام‌ترین و جدی‌ترین نهادهای غیر دولتی ادبیات کودک و نوجوان ایران است. «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» که مجموعه‌ای تحلیلی با نگاه به فرهنگ و تاریخ ایران است، از دیگر یادگارهای ماندگار توران میرهادی است؛ مجموعه‌ای وزین که هم اینک در ایستگاه جلد پانزدهم قرار دارد و بی‌شک بعد از این هم ادامه دهندگان راه او، مجلد‌های بعدی آن را برای کودکان و نوجوانان این سرزمین به زیور چاپ خواهند آراست.

روزنامه ایران با انتشار عنوان ایران خواهان همکاری با همه گروه‌های لبنانی است، آورد: محمدجواد ظریف، نخستین میهمان بلندپایه لبنان پس از انتخابات ریاست جمهوری، با مقامات لبنانی از هر دو ائتلاف سیاسی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. به این ترتیب سومین سفر ظریف به لبنان با برنامه فشرده‌ای از دیدارهای سیاسی و نشست‌های اقتصادی همراه شد. دیدار با «میشل عون» رئیس جمهوری، «جبران باسیل» وزیر امور خارجه، «نبیه بری» رئیس مجلس، «تمام سلام» نخست وزیر فعلی، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله و «سعد حریری» نخست وزیر مأمور تشکیل دولت جدید لبنان در کنار نشست با گروه‌های فلسطینی مقیم لبنان از جمله مهم‌ترین برنامه‌های کاری ظریف در سفر دو روزه‌اش به لبنان بود. ظریف شامگاه دوشنبه بلافاصله پس از ورود به بیروت در کاخ بعبدا با رئیس جمهوری جدید لبنان دیدار کرد و پس از آن دیدار با تأکید بر اینکه «از منافع مشترک برای ثبات و پیشرفت ایران و لبنان استفاده می‌کنیم»، گفت: «به آینده روابط ایران و لبنان خوشبین هستیم و این روابط را که در خدمت منافع ملت‌های دو کشور و منطقه می‌دانیم، علیه هیچ طرفی نیست.»ظریف، دیدارش با حریری را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: «ضمن تبریک به وی و مردم لبنان برای پیروزی عقل و منطق به ایشان اطمینان دادم که جمهوری اسلامی خواهان همکاری با همه گروه‌ها و دولت کنونی و آینده لبنان است.»

«نگاه متفاوت اصلاح طلبان و اصولگرایان موجب شد/جدل «املاک نجومی» در شورای شهر»، «بهزیستی آستین بالا زد/ ورود «وایبر ایرانی» با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی» و «سرنوشت تلخ یک زن در باران پایتخت/ 2 دختر دانشجو در خرم آباد طعمه سیلاب شدند» از دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: