کد خبر: ۸۶۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - 09 November 2016
با کاهش سالانه جمعیت شش تا هفت هزار نفری محصلان در مدارس ایثارگران روبرو هستیم.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش ضمن پاسخ به چرایی تجمیع مدارس کم جمعیت ایثارگران در کشور گفت: با کاهش سالانه جمعیت شش تا هفت هزار نفری محصلان در مدارس ایثارگران روبرو هستیم.

حسین کفراشی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره سیاست آموزش و پرورش مبنی بر کاهش مدارس کم جمعیت ایثارگران اظهار کرد: مدارس شاهد پذیرای دانش آموزان خانواده شهدا و ایثارگران هستند. علاوه بر این در حال حاضر 292 مدرسه بزرگسالان ایثارگر داریم. این مدارس به ایثارگرانی که سن آنها بالاتر است اختصاص دارد.

وی افزود: 43 هزار دانش آموز در این مدارس اشتغال به تحصیل دارند که حدود پنج تا شش هزار نفر از آنها از خود ایثارگران و جانبازان دفاع مقدس و یا اعضای خانواده آنها هستند و  بیش از 80 درصد باقی مانده اعضای بسیجی فعال هستند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با توجه به کاهش سال به سال جمعیت این مدارس، سیاست تجمیع مدنظر قرار گرفت گفت: سال گذشته 50 هزار محصل در این مدارس داشتیم که امسال به 43 هزار نفر رسیده است، سالانه شش تا هفت هزار نفر از این آمار کاسته می‌شود و مدارسی داریم که جمعیت پایین 30 تا 40 نفره دارند.

کفراشی افزود: از آنجاکه نرم دانش آموز در برخی از این مدارس پایین است، به صرف و صلاح بیت المال نیست که این مدارس دایر باشند. تلاش می‌کنیم اگر پنج مدرسه با این شرایط در یک استان داشتیم ادغام انجام دهیم تا ضمن ارتقای کیفیت بتوانیم بهتر رسیدگی کنیم. در واقع به دنبال جمع آوری این مدارس نیستیم بلکه تجمیع مدارس کم جمعیت را با هدف ارتقای ارائه خدمات دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه این امر به استان ها تفویض اختیار شده است گفت: به عنوان مثال در تهران یک مدرسه با دیگری ادغام شده است و مابقی استان ها نیز پس از بررسی های لازم اگر به این نتیجه برسند، مدارس را ادغام می کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: